Skip to content

פיגוע בתל אביב: צעיר פלסטיני תקף ארבעה אזרחים ופצע אותם קל

פלסטיני בן 18 תקף את אורח בסמוך למלון הרודס ומשם נמלט למלון ליאונרדו. הוא נלכד בסמוך לכך. במשטרה הוא הודה כי ביצע את התקיפה על רקע לאומני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע בני אדם נפצעו קל בפיגוע דקירה היום (ראשון) בטיילת בתל אביב. צעיר בן 18 תושב שכם נעצר זמן קצר לאחר האירוע, הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר ושוחררו לאחר מכן לבתיהם.
הצעיר, שעובד ככל הנראה באזור, אחז בכלי עבודה, תקף עובר אורח ליד מלון הרודס, ונמלט לכיוון מלון לאונרדו הסמוך לכיכר אתרים בעיר. בשלב זה הוא התנפל על שלושה נוספים ותקף אותם במהלומות בכלי אחר. הוא ניפץ את שמשת דלת הכניסה למלון וניסה להימלט בריצה. ניידת סיור שהבחינה בו עצרה אותו ברחוב הירקון באזור. הפיגוע אירע סמוך לשעה 14:30. זמן קצר לאחר הפיגוע התקבלה במשטרה הערכה ראשונית כי מדובר בפיגוע ולאחר מכן נקבע כי אכן מדובר באירוע טרור. החשוד הועבר לחקירת השב"כ, נחקר והודה על פי הודעת המשטרה כי ביצע את התקיפה על רקע לאומני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב ארבעה פצועים במצב קל, בהם שני גברים ואישה כבני 50 מהזירה סמוך למלון הרודס, וגבר כבן 70 מכיכר אתרים.

צילום: מד"א מבצעי
צילום: מד"א מבצעי
צילום: מד"א מבצעי
צילום: מד"א מבצעי

מפקד מרחב ירקון, נצ"מ שלומי שגיא, אמר בתדרוך כי צוות המלון ושוטרים השתלטו עליו והוא במעצר. "לא ברור כיצד הוא נכנס לישראל. מאחר שהיינו פרוסים במקום הוא נעצר תוך שניות. שוטרי משטרת ישראל היו ערוכים גם לפני החג למנוע אירועים כאלה", אמר שגיא. נבדקת האפשרות שלמחבל היה אישור כניסה יומי לישראל.


כונן מד"א על אופנוע מד"א, חובש רפואת חירום ערן כרמל שטיפל בפצועים סמוך למלון הרודס סיפר: "כשהגעתי לרחוב שוטרים שהיו בזירה הובילו אותי לשלושה פצועים, שני גברים ואישה בשנות ה-50 כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות בראש ובגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה וקיבועים והם פונו במהירות לבי"ח כשמצבם קל ויציב".

יוסי אקלר חובש רפואת חירום של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה בבית המלון סיפר: "כשהגעתי ללובי בית המלון נתקלתי בשני גברים ואשה קל שסבלו מחבלות ופציעות בפלג גוף עליון. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה סניף תל אביב הענקנו להם סיוע רפואי ראשוני. תוך כדי הטיפול נמסר לנו על פצוע נוסף במצב קל בזירה נוספת מחוץ לבית המלון."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן