Skip to content

פסטיבל ישראל 2017 יוצא לדרך

לקראת פסטיבל ישראל ה- 56 נחשף לוח המופעים והפעילויות המתוכננות, את הפסטיבל יפתח מופע הילולת גרוב אתנית ישראלי בבריכת הסולטן. בתוכנית מוסיקה ישראלית, מוסיקה מעבר לים ובכלל, כל הפרטים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כאשר איציק ג'ולי, המנהל האמנותי הציג ועבר על רשימת המופעים הארוכה והמעניינת של פסטיבל ישראל ירושלים 2017 במהלך מפגש עם התקשורת בבית הנסן בירושלים, סימנתי לי בראש מספר נקודות חשובות לציון כפריטי חובה מוסיקליים.

אמנם הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים 1 עד 18 ביוני ברחבי ירושלים מהווה בכללותו הזדמנות נדירה למפגשים עם גדולי היוצרים לצד השמות העכשוויים החמים על מפת אמנויות הבמה בעולם, ביניהם רוברט וילסון אשף התיאטרון, לוסינדה צ'יילדס מהיוצרות המשפיעות של המחול, ישראל גלבאן, ה"ניז'ינסקי של הפלמנקו", אנג'ליקה לידל מהשמות המובילים בתיאטרון הפוסט דרמטי ויוסי יזרעאלי, מגדולי היוצרים בתיאטרון הישראלי, לצד אירועי מוזיקה קלאסית ומודרנית דוגמת מופע בארוק עם "וינה איסטנבול – מוזיקה בין שתי אימפריות" ועד למוזיקה סימפונית במחווה לספר תהילים, דרך "סאונד צ׳ארטר" התרחשות מוסיקלית בחללי תיאטרון ירושלים וכן הפקה מקומית מקורית לציון 40 שנה למותה של המשוררת תרצה אתר.

אך כפי שציינתי את תשומת לבי תפסה הידיעה אודות אירוע הפתיחה עם הילולת גרוב בבריכת הסולטן עם אסופת מיטב הזמרים וההרכבים הישראלים מתחום האתני האקלקטי הגרובי המקפיץ.

רשמו לפניכם כי בתאריך 1 ביוני יעלו מעל הבמה בבריכת הסולטן השמות הבאים – רביד כחלני וימן בלוז, האחיות חיים – A-wa, להקת טיפקס, להקת כנסיית השכל, הזמרת ליאורה יצחק, הזמרת נסרין קדרי, קותימן והאורקסטרא, פירקאת אל נור. מה שאומר כי רצוי מאוד להגיע עם בגדים ונעליים הנוחים מאוד לריקוד ארוך וממושך במדשאת הבריכה של הסולטן שעות רבות…

ונמשיך עם אירועי המוסיקה החשובים מבחינתנו :

בין הפרויקטים החשובים ראויה לציון ההפקה המקומית לכבוד המשוררת, הפזמונאית, הסופרת והמתרגמת תרצה אתר, במלאת 40 שנה למותה, יעלה הפסטיבל בהפקה מקורית את " מערבה מכאן" מופע שיצרו בנה של אתר, המוזיקאי נתן סלור, המפיק האמנותי משה ברון והמוזיקאי והמפיק והמנהל המוזיקלי ערן צור. במופע יבוצעו  שיריה המוכרים של אתר בעיבודים ים תיכוניים ובעיבודים עכשוויים אלקטרוניים. בין השירים :  "אהבתיה", "אני חולם על נעמי", "שבת בבוקר", "מערבה מכאן", "בלדה לאשה", "אהבה יומיומית" כמו גם שירים בחשיפה ראשונה שיולחנו במיוחד עבור ערב זה. הזמרים המשתתפים הם  אפרת בן צור, דיקלה, יובל דיין, נתן סלור, שלומי סרנגה וערן צור.

מתי והיכן? יום חמישי, 8 ביוני, 21:00, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים

באולם הנרי קראון, תופיע לראשונה בארץ להקת האינדי רוק הדנית MEW. הלהקה נחשבת למשפיעה הגדולה של סצנת המוזיקה הצעירה בארצה, מבצעת מוזיקה הנעה בין פופ חלומי לרוק פרוגרסיבי שכלתני כאשר כחלק מן המופע מוקרנים דימויים שיצר הסולן יונס בייר שהיוו השראה ליצירת השירים. להקת Mew הוקמה בשנת 1995 והפכה עם השנים לאחת הלהקות הבולטות בכל סקנדינביה, ובשנת 2003 זכתה בתואר להקת השנה ואלבום השנה. לאחד מהשיאים האמנותיים הם הגיעו ב-2006 עם "And the Glass Handed Kites" – ארבעה עשר שירי פופ קצרים שמתחברים לכדי יצירה אחת ארוכה, עמוסה ואינטנסיבית אשר זיכתה אותם ב-4 פרסים שונים בטקס ה"גראמי" הדני (זמר השנה, אלבום השנה, להקת השנה ואלבום הרוק של השנה). הלהקה הגיעה למעמד קאלט, עם אלבום זהב ושני אלבומי פלטיניום, שהפכו להיות עמוד תווך ברוק האלטרנטיבי העולמי. בתאריך 28 לאפריל תשחרר הלהקה את אלבומה השביעי "Visuals". על הגעתה של Mew לארץ אחראים ZUZZ Agency בשיתוף פעולה עם פסטיבל ישראל, ירושלים.

מתי והיכן? יום חמישי, 15 ביוני, 22:15, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים

כרטיסים כאן: http://israel-festival.org/show/mew

מנורבגיה יגיע, סטיאן ווסטרהוס, אחד הגיטריסטים העוצמתיים והמיומנים ביותר שפועלים בסצנת המוזיקה האקספרימנטלית ,המתמחה ביצירת מוזיקת סולו וטכניקות המותחות את  המדיום בעזרת משחקים עם אפקטים והגברה. לאורך הקריירה שלו שיתף פעולה עם מוזיקאים מוכרים, בהם הרכב הסינת'פופ האגדי מונוליטיק, להקתו של חצוצרן הג'אז נילס פטר מולבאר ועוד. הקהל יוזמן להאזין מקרוב לשברי המוזיקה שהוא יוצר ולמלאכת הרכבה שלהם. ("מעט מאוד אמנים בקאנון הקיים של גיטרת הסולו יכולים או להתעלות על הגיטריסט סטיאן ווסטרהוס. אלבומו מגדיר לגמרי מחדש את הקונספט של הקלטות סולו"(All about Jazz, 2012).

מתי והיכן? יום חמישי, 15 ביוני, 23:30, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים.

יש גם טכנו!!! מופע מסיבה בתיאטרון שרובר עם יאנוס ראסמוסן, הצלע האלקטרונית של הצמד האיסלנדי-פארואזי המצליח קיאסמוס, שיתקלט מוזיקת טכנו בסאונד אלקטרו-פופ נורדי ייחודי. קיאסמוס ההרכב שבו שותף גם המוזיקאי והפסנתרן אולפור ארנלדז, שחרר את אלבומו הראשון ב-2014. האלבום, שתואר כ"מרשים, מעודן וחשוף לחלוטין", משלב מוזיקה אקוסטית עם צלילי סינטי ואלקטרו-אקספרימנטלי חלומי.

מתי והיכן? יום שישי, 16 ביוני, 00:30, במת שרובר, תיאטרון ירושלים

למידע ולרכישת כרטיסים, כנסו לאתר הפסטיבל  www.israel-festival.org.il או בטלפון 2561*

עמוד הפייסבוק של הפסטיבל – https://www.facebook.com/israel.festival/

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן