Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 30 באפריל, 2017

אחיות, המלחמה האחרונה של קטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:15 אחיות | Sisters, ערוץ Yes דוקו 

מלי שמאי נפטרה במהלך שירותה הצבאי מסרטן ממנו סבלה מספר שנים לפני גיוסה. מבחינת המדינה היא נחשבת חַלְלַת צה"ל, והוריה משתתפים פעילים בכל הטקסים ופעילויות ההנצחה הלאומיות. אלא שאחותה, עדי, מתקשה להבין את הקשר בין הכאב הנורא על האובדן הפרטי של אחותה, שרק במקרה מחלתה הכריעה אותה כשהייתה בשירות, לבין 'תעשיית השכול הלאומית', מה שיוצר חיכוכים קשים עם הוריה. עדי יוצאת למסע רגשי כדי לברר לעצמה – ולהוריה – האם הכניסה המחבקת למשפחת השכול הישראלית, גם אם החללים לא נפלו בקרב – מקלה את הכאב. היא מצטרפת לקבוצת תמיכה לאחיות של חללי צה"ל. ביניהן אפרת אברהם, השייכת להגדרתה ל'אצולת השכול הישראלית'. כבנות יחידות, הן מתמודדות עם היחסים הטעונים עם הוריהן השכולים, ועם הנוכחות המתמדת של המוות הטראגי ורגשות האשם. אחרי כמה שנים של ריחוק וניתוק עדי חוזרת להוריה ומבקשת מהם לעבור לגור קרוב אליה, בִּתַם היחידה שנותרה בחיים. אלא שהם מרגישים שאם יעזבו את הבית עם החדר של מלי שנשאר כשהיה – יבגדו בזכרה. ככל שעדי מתקדמת במסעה היא מצליחה לפרק את התסכול והזעם שלה כאחות שכולה ולקבל פרספקטיבה חדשה – קצת יותר מפוכחת, קצת יותר חומלת – על דרכים שונות של התמודדות עם אובדן – הן של הוריה, הן של האחיות השכולות והן שלה עצמה. בימוי והפקה: עדי שמאי. 49 דקות, ישראל, 2017.

22:00 המלחמה האחרונה של קטי Katy's Last War, ערוץ Yes דוקו 

אחיה של קטי, ציון, היה חייל בחיל הקשר. הוא שירת במוצב החרמון רגע לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים והפעיל שם מכשיר קשר סודי. עם פרוץ המלחמה, במהלך הקרבות, הוא נעלם. הצבא טוען שהוא נפל בקרב על המוצב, אולם המשפחה מסרבת להאמין בכך. רדופה בידי האמונה שאולי ציון חי, יוצאת קטי אחותו, למסע שהוא גם פיזי וגם נפשי. מסע שמביא אותה למעשים קיצוניים ואתגרים רגשיים קשים מנשוא במטרה לגלות את האמת המפתיעה. בימוי ותסריט: דוד אופק. 50 דקות, ישראל, 2017.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן