Skip to content

ססגוני, סוחף ומשכר

במלאת שמונים לייסוד הלהקה ישובו לארץ שמונים הרקדנים של להקת הבלט האגדית של איגור מוסייב. הלהקה הגדולה בעולם תופיע במופע סוחף ומשכר של ריקודי פולקלור רוסי, אוקראיני ואפילו יהודי. עם עשרות תלבושות מרהיבות בססגוניותן ושילוב מרתק בין המוזיקה של סטרווינסקי לפולקלור קלאסי יעלו מופע עוצר נשימה תל-אביב, היכל התרבות, 6.5.2017, חיפה, מרכז הקונגרסים, 8.5.2017, ירושלים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ייחודו של הכוריאוגרף איגור מוסייב, שהיה בעברו רקדן ראשי בבולשוי, טמון ביכולתו הנדירה ליצור מעמדים בלתי נשכחים ובהצלחתו לשלב את הפולקלור העממי עם הבלט הקלאסי ולהביאם לדרגה של שלמות. מ-1937 – השנה בה ייסד את להקתו עם 40 רקדנים חובבים ומקצועיים ובהם צעירים מבית הספר של הבולשוי ומקבוצות אחרות – יצר שיטה מיוחדת משלו לשימור וביצוע ריקודי פולקלור. הרפרטואר שלו כולל 300 ריקודי פולקלור. להקת הפולקלור שלו היא היחידה שהופיעה בבית האופרה של פריז וב"לה סקאלה" שבמילאנו.

 פולקלור ססגוני במיטבו, מוסייב, קרדיט יח"צ
פולקלור ססגוני במיטבו, מוסייב, קרדיט יח"צ

ביום הולדתו המאה נערכה למוסייב הופעה מיוחדת בקרמלין. אפילו הנשיא פוטין העניק לו את האות הגבוה ביותר. הוא תרם רבות לפיתוח היחסים בין ארה"ב לברה"מ. הוא העניק חיים לפולקלור הרוסי ושילב אותו בבלט מודרני.

לצד הבלט פועל בית ספר למחול אותו ייסד מוסייב ב-1943. תלמידיו הצעירים לומדים מגיל 14-13 את סגנונות הפולקלור השונים ומשתתפים אחר-כך בלהקה.

 שילוב של בלט קלאסי עם פולקלור במיטבו, קרדיט יח"צ
שילוב של בלט קלאסי עם פולקלור במיטבו, קרדיט יח"צ

המנהלת האמנותית כיום, אלנה שרבקובה, סיימה את לימודיה בבולשוי והצטרפה ללהקתו של מוסייב ב-1969. המקצועיות והחיות שלה השתקפו בעשרות קטעי סולו שרקדה. ב-1992 הזמין אותה מוסייב לכהן כמורה בביה"ס שייסד, והיא הביאה עמה רקדנים חדשים משובחים.

 תנופה ואש יוקדת, מוסייב, קרדיט יח"צ
תנופה ואש יוקדת, מוסייב, קרדיט יח"צ

בארץ יעלו תכנית עשירה בריקודי פולקלור רוסי, אוקראיני, יווני, ארגנטינאי ואפילו יהודי. בחלק השני יעלו מחול המושתת על המוזיקה של סטרווינסקי, "לילה על הר קרח". בריקוד זה הצליח מוסייב לשלב את המחול הקלאסי עם הפולקלור ולהביאם לדרגת אמנות צרופה.

ללא ספק תהא זו חוויה חד פעמית של מפגש עם הפולקלור הרוסי במיטבו עם שלל תלבושות ססגוניות ומרהיבות ביופיין וברמה אמנותית נדירה.

לא ללכת – לרוץ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן