Skip to content

אגודת "נוע תנוע" המפעילה תחבורה בשבת פותחת קווים חדשים במרכז

לאחרונה גייסה האגודה 338,950 ₪ בגיוס המונים, הקו הראשון שיפתח יהיה אוטובוס במסלול קו 18
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגודת 'נוע תנוע' המפעילה תחבורה בשבת תפתח בקרוב מספר קווים חדשים לרווחת האזרחים אשר אין ברשותם רכב פרטי ורוצים להתנייד בשבת.

הקו הראשון שיפתח יהיה אוטובוס במסלול קו 18, בת ים, יפו ותל אביב, שהינו הקו השני הכי חזק בגוש דן ביום חול. בנוסף האגודה תפתח שני קווים שיפעלו במהלך חודשי קיץ 2017 – קו במסלול 61 המחבר את רמת גן ותל אביב וקו נוסף במסלול שייבחר על ידי הציבור דרך אתר האינטרנט והפייסבוק של האגודה.

תחנת "נוע תנוע" (צילום: יח"צ אבישי לוי)

נוע תנוע היא אגודה שיתופית ללא מטרת רווח ועל בסיס מתנדבים בלבד המפעילה תחבורה בשבת. האגודה מונה מעל 2,000 חברים ומפעילה כשנתיים אוטובוס במסלול קו 63 (תל אביב, רמת גן וגבעתיים) ואוטובוס בשם ימבוס מבאר שבע לחוף באשקלון בקיץ. כדי להשתמש בשרותי האוטובוס של האגודה יש להירשם לאגודה דרך האפליקציה המתאימה, עלות הנסיעה עומדת על 9 ₪.

לאחרונה גייסה נוע תנוע  338,950 ₪ בגיוס המונים דרך פלטפורמת הדסטארט. מדובר בגיוס השלישי אי פעם בישראל במספר התומכים בו.  הכסף ישמש בין היתר לפתיחת הקווים החדשים ובמקביל גם לאפשר לחיילים לנסוע בחינם במהלך 2017 ולחלק 20,000 כרטיסים בשווי של 180,000 ש"ח לאוכלוסיות מעוטות יכולת.

רועי שוורץ תיכון מייסד האגודה מציין כי "לא ייתכן שאנשים נשארים בבית בשבת רק בגלל שאין להם מספיק כסף לרכב ולא ייתכן שאנשים לא יכולים ליהנות מיום החופש היחידי שלהם.

התחבורה הציבורית בארץ לא תהיה טובה מספיק עד שלא תהיה תחבורה בשבת. שכן אנשים המחזיקים רכב עבור שבת נוסעים איתו גם באמצע השבוע וכך מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית לא מגיע למאסה קריטית הנדרשת כדי להפוך אותה ליעילה. מטרת האגודה היא לפעול עד שהמדינה תפעיל תחבורה ציבורית בשבת ואז להיסגר" הוסיף שוורץ תיכון.

את האגודה ייסד רועי שוורץ תיכון כאשר היה חייל משוחרר בן 22, בעבור ההון הראשוני הוא השתמש במענק השחרור ובחסכונותיו. רועי חשב על הרעיון כאשר עבר לתל אביב בגיל 20 כחייל וראה שבניגוד לחיפה, עיר מגוריו, בה יש תחבורה ציבורית בשבת, בתל אביב אין. רועי הוא בוגר תואר בכלכלה (בהצטיינות יתרה) מהאוניברסיטה הפתוחה וכעת התחיל תואר ראשון נוסף בביולוגיה. פרטים נוספים באתר "נוע תנוע": http://www.noat.co.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן