Skip to content

אישי ציבור מודים לקאנצלרית גרמניה ולשגרירה על תמיכתם בשוברים שתיקה

לאחר שלל התבטאויות קשות, מסיתות ואלימות של ראש הממשלה וחבריו כנגד ארגון שוברים שתיקה, פרסמה הבוקר קבוצת אישי ציבור ידועים מכתב תודה לאנגלה מרקל ושר החוץ בממשלתה, זיגמר גבריאל, על עמידתם האיתנה מול נתניהו לטובת מדינת ישראל החופשית.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת בת 22 אישים וביניהם שגרירים לשעבר, חתני פרס ישראל, משפטנים, אומנים וחברי כנסת לשעבר, פרסמו הבוקר בעיתון "הארץ" הודעת הוקרה ותודה לקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר החוץ בממשלתה, זיגמר גבריאל על תמיכתם בחברה האזרחית הישראלית במהלך ביקורו של שר החוץ הגרמני בישראל. ההודעה פורסמה בהבלטה בעמודו הראשי של העיתון.  אי אפשר שלא לקשר את המודעה המתפרסמת היום משלל הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן לא ייפגש עם שום אישיות פוליטית זרה שתגיע ארצה ותבקש בין השאר לפגוש את נציגי ארגון "שוברים שתיקה".

צילומים: נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר - אתר ממשלת גרמניה, בנימין נתניהו - לע"מ
צילומים: נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר - אתר ממשלת גרמניה, בנימין נתניהו - לע"מ

"אנו הישראלים החתומים מטה, חרדים לעתיד מדינתנו", פותחים חברי הקבוצה את הודעת התודה לאנגל. "בצער רב נציין את יום השנה החמישים לכיבוש. כבר מחצית מאה שמדינתנו האהובה שוללת חירויות וזכויות יסוד ממיליוני פלסטינים ומקימה התנחלויות המהוות מכשול לשלום", מציינים חברי הקבוצה וביניהם קולט אביטל, ח"כ ושגרירת ישראל בפורטוגל לעבר, פרופ' אווה אילוז, נשיאת בצלאל לשעבר, אברהם בורג, יו"ר הכנסת ויו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, פרופ' יורם בילו, חתן פרס ישראל, מיכאל בן ארי, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אילן ברוך, שגריר ישראל לדרום אפריקה לשעבר, פרופ' אלי בר נביא, שגריר ישראל בצרפת לשעבר, אסף גברון, סופר ומוזיקאי, פרופ' יצחק גלנור, נציב שירות המדינה לשעבר, פרופ' יעקב דורצ'ין, חתן פרס אמת ופרס ישראל, יעל דיין, ח"כ וסגנית ראש עיריית תל אביב לשעבר, פרופ' דוד הראל, חתן פרס ישראל, פרופ' נעמי חזן, ח"כ ונשיאת הקרן החדשה לישראל לשעבר, ד"ר  אלון ליאל, שגריר ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר, אלכס ליבק, צלם וחתן פרס ישראל, פרופ' רונית מטלון, סופרת וכלת פרס אמת, מיכל נעמן, אמנית כלת פרס ישראל, יהושוע סובול סופר במאי ומחזאי, הדס עפרת, אמנית וחתן פרס ישראל, דני קרוון, אמן חתן פרס ישראל, מיקי קרצמן, צלם וחתן פרס אמת וח"כ ומזכ"ל מרץ לשעבר, מוטי רז.
"החברה הישראלית וארגונים כמו שוברים שתיקה, בצלם ושלום עכשיו הם מגדלור של תקווה בתקופה של ייאוש", מציינים חברי הקבוצה. זאת ועוד: "ארגונים אלו נאבקים למען עתיד טוב יותר עבור פלסטינים וישראלים", הם מדגישים.
בסיום המכתב הגלוי מודים חברי הקבוצה לשר החוץ גבריאל על סירובו להיכנע לאולטימטום שהציב בפניו ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר ביטל את פגישתם המתוכננת לאור העובדה ששר החוץ לא ביטל מפגש עם חברי שוברים שתיקה. ולקאנצלרית על הגיבוי שהעניקה להחלטת שר החוץ להיפגש עם ארגוני "שוברים שתיקה", "בצלם" ו"שלום עכשיו".

אתמול הודיע נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר כי החליט שלא להיפגש עם נציגי ארגון "שוברים שתיקה", בעת ביקורו בישראל המתוכנן ליום ראשון הקרוב. בכך נמנע משבר דיפלומטי בין ממשלות גרמניה וישראל לאחר שנתניהו הודיע השבוע כי אם הנשיא הגרמני מתכוון להיפגש בארגון שלדבריו מכפיש את חיילי צה"ל ומבקש להעמידם לדין בפני בית הדין הבינלאומי. בירושלים ניסו לברר עם גורמי הממשל בברלין אם הוא מתכוון לפגוש בישראל את נציגי ארגון השמאל, אך אנשיו של הנשיא סירבו עד אתמול בבוקר להתחייב כי שטיינמאייר, או מי מטעמו, לא יפגוש אותם.
לבסוף, אתמול אחר הצהריים נמסר מלשכתו של שטיינמאייר כי הוא לא יפגוש את נציגי ארגון "שוברים שתיקה", אך לעומת זאת, כך נמסר יאזכר את פעולות הארגון ואת חשיבותו לדמוקרטיה בנאומו כבר ביום ראשון באוניברסיטה העברית. תוך כך אמר דוברו של שטיינמאייר שמעבר לכך שלא ייפגש בארגון שוברים שתיקה, בכוונתו להיפגש עם נציגי ארגוני שמאל אחרים של החברה האזרחית. מארגון "שוברים שתיקה" נמסר בתגובה לדיווחים: "בזמן שנתניהו עסוק בלהרוס את היחסים הדיפלומטיים האסטרטגים של ישראל אנחנו נמשיך לאסוף ולפרסם עדויות של לוחמים ששרתו בשטחים שחושפות את עוולות הכיבוש וחוסר המוסריות שבו. זו עוד הזדמנות להזכיר לביבי שהדרך היחידה לעצור את החיילים ששוברים שתיקה, היא לסיים את הכיבוש".

4 Comments

  1. גורן
    6 במאי 2017 @ 12:53

    מה נותר לשמאל " הנאור" רק לכתוב מכתבי " תודה" כמובן בעיתון לאנשים חושבים אל ארד בוקר טוב ישראל אתם תמשיכו לכתוב מכתבים ועם ישראל למרות הכול עם ישראל חי

    • אליק מאור
      6 במאי 2017 @ 19:47

      ע"פ סגנון כתיבתך, אני מניח שהפשיסט הידוע לשמצה, שפטל, קרוב יותר ללבך. תהנה

  2. אמנון
    5 במאי 2017 @ 21:50

    רשימה מכובדת של סמולנים

  3. אורי ג.
    5 במאי 2017 @ 17:26

    כשרואים מי החתומים מטה, ומי אלה שהמכתב מתייחס אליהם בלי לנקוב בשמות, מקבלים תזכורת שהרחוב יותר קולני ומסוכן, אבל לא יותר דומיננטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן