Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 09 מאי 2017

כותרות המהדורה אבו מאזן הציג לטראמפ מפות מהשיחות עם אולמרט, כנקודת פתיחה אפשרית למו"מ (מדיני) * ארדואן: "קורא למוסלמים לעלות לאל-אקצה, כיבוש ירושלים הוא עלבון" ; גורם מדיני: המשבר מאחורינו (מדיני) * המושל הנוצרי של בירת אינדונזיה השתמש בפסקה מהקוראן בקמפיין בחירות ונשלח לכלא (חוץ) * אסד התחיל בגירוש המורדים מדמשק (חוץ) חדשות תג מחיר: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

אבו מאזן הציג לטראמפ מפות מהשיחות עם אולמרט, כנקודת פתיחה אפשרית למו"מ (מדיני) * ארדואן: "קורא למוסלמים לעלות לאל-אקצה, כיבוש ירושלים הוא עלבון" ; גורם מדיני: המשבר מאחורינו (מדיני) * המושל הנוצרי של בירת אינדונזיה השתמש בפסקה מהקוראן בקמפיין בחירות ונשלח לכלא (חוץ) * אסד התחיל בגירוש המורדים מדמשק (חוץ)

חדשות

תג מחיר: כתוביות שטנה ושנאה  רוססו בנאעורה ובשועפט. צמיגי מכוניות נוקבו. המשטרה מבטיחה להעמיד לדין את המבצעים (מגדפון ניוז)

בשל השרב הצפוי: קיים צפי לגידול בצריכת החשמל

מנהיג חמאס הנייה: "סבלנות האסירים הפלסטינים היא המפתח לניצחון"

הבחירות לנשיאות צרפת: 95.99% מהבוחרים בישראל הצביעו למקרון

קצבאות הנכים: עלות ההמלצות הסופיות של הוועדה להעלאת קצבאות הנכים בראשות פרופ’ ירון זליכה גדלה בכחצי מיליארד שקלים והיא עומדת כעת על 4.5 מילארד שקלים. * הנכים דורשים להשוות את הקצבאות לשכר המינימום

חידוש בכנסת: ח"כים יוכלו לצרף עוזר פרלמנטרי בנסיעות לחו"ל בכפוך לאישור ועדת האתיקה

קנס למשטרה בגלל דו"חות לא תקינים * השופט גבאי ריכטר נזף בשוטרי תחנת לב הבירה: "ההתנהגות שלהם פוגעת בניהול ההליך הפלילי" (ישראל היום)

פוליטי

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. * ההצעות נדחו ברוב של 53 נגד 38

ח"כ בירן הודיעה שתתמוך באבי גבאי בפריימריז בעבודה: "איש של עשייה"

מדיני

עובדי משרד החוץ יפתחו בעיצומים ולא יטפלו בביקור טראמפ

אבו מאזן הציג לטראמפ מפות מהשיחות עם אולמרט, כנקודת פתיחה אפשרית למו"מ * לפי פקיד פלסטיני, השיחה בין אבו מאזן לטראמפ התמקדה בגבולות ועבאס הציג מסמכים המעידים על הבנות שהושגו בנושא חילופי שטחים. * אבו מאזן: "הצגנו הסבר שלם של העמדה הפלסטינית" (הארץ)

אבו מאזן: אין אפשרות אחרת זולת פתרון של שלום – "טראמפ הבטיח שזה יקרה תוך שנה"

* יועצו לג'רוזלם פוסט: "אבו מאזן מוכן לחילופי שטחים מינימליים"

טורקיה: ארדואן: "קורא למוסלמים לעלות לאל-אקצה, כיבוש ירושלים הוא עלבון" – "ישראל הורגת ילדים בעזה" – "להוריד את העברת השגרירות מסדר היום"* ישראל תוקפת בחזרה את ארדואן: "מי שמפר זכויות באופן שיטתי – שלא יטיף" * עקב דברי ארדואן: מנכ"ל משרד החוץ שוחח עם שגריר טורקיה * השר לשעבר סער: "ימי הזוהר עם טורקיה לא יחזרו כל עוד חמאס בשלטון"

– גורם מדיני בירושלים: מבחינתנו הפרשה עם טורקיה הסתיימה, אין רצון להפוך את הפרשה למשבר (גל"צ)

סערה: ישראל נמחקה מסרטון של שגרירות ארה"ב בסעודיה * השגרירות פרסמה סרטון של מחלקת המדינה עם הכרזתו של טראמפ כי יבקר בסעודיה, ישראל והוותיקן – אך צנזרה כל אזכור לישראל. * מחוקק יהודי שלח מכתב זועם למזכיר המדינה – והסרטון נמחק (nrg)

אחרי שהואשם באנטישמיות: כתב עת רפואי מוביל הקדיש גיליון לישראל * בעיצומו של מבצע צוק איתן פרסם הלנסט מכתב שבו טען כי ישראל מבצעת טבח ברצועת עזה. בעקבותיו, רופא מרמב"ם הזמין את עורך כתב העת לביקור בישראל שבו נוצר הרעיון לגיליון (הארץ)

חוץ

דיווחים בארה"ב: איראן ביצעה ניסוי בטיל טורפדו במפרץ הפרסי

דיווח: גרמניה העניקה מקלט לאנשי צבא טורקים ובני משפחותיהם

אינדוזיה: המושל הנוצרי של בירת אינדונזיה הורשע לאחר שהשתמש בפסקה מהקוראן בקמפיין בחירות שלו ונשלח לשנתיים מאסר * בבירת המדינה המוסלמית הגדולה בעולם נפרסו אלפי שוטרים כדי למנוע עימותים בין תומכיו של המושל פורנמה למתנגדיו המוסלמים.

ארה"ב: צו ההגירה החדש של טראמפ נידון אתמול בבית הדין לערעורים בווירג'יניה * 6שופטים מונו ע"י הדמוקרטים ו-3 ע"י הרפובליקנים (רויטרס)

– שרת המשפטים לשעבר, בסאנט: "הזהרתי את הבית הלבן כי רוסיה יכולה לסחוט את מייקל פלין" * טראמפ: שרת המשפטים לשעבר מסרה בשימוע חדשות ישנות

– טראמפ: "הסיפור על קנוניה עם רוסיה הוא מתיחה על חשבון משלמי המסים"

– הגדר בגבול מקסיקו: דו"ח ממשלתי בארה"ב רומז: אין צורך בחומה של טראמפ * המשרד הפדרלי לביקורת ניתח דרכי הברחה ממקסיקו, מלבד דרך מעברי הגבול הרשמיים. המסקנה, כי מקרים אלו נדירים ונמצאים גם ככה בירידה. * ההמלצות לא כללו בניית חומה (nrg)

– במערב הפרוע לא מוכנים לתת לטראמפ לבנות גדר גבול על אדמה פרטית * עשרות תביעות הוגשו על ידי בעלי אדמות בטקסס המתנגדים להחרמת קרקעות שלהם לטובת בניית הגדר * הטקטיקה של התובעים: למשוך זמן עד שטראמפ כבר לא יהיה נשיא (ניו יורק טיימס)

ברזיל: מצב חירום הוכרז בעיר מנאוס בעקבות הגעת פליטים מוונצואלה

גרמניה: שני צעירים נעצרו בחשד שלחמו לצד דאעש בסוריה

ונצואלה: מאות פונו לאחר שגז מדמיע שהמשטרה ירתה בהפגנה חדר לבתים

טורקיה: טורקיה יוזמת בניית חומה אדירה בגבול איראן * אחרי שבנתה מכשול דומה נגד המחתרת הכורדית באזור הגבול עם סוריה, פועלת אנקרה באופן דומה גם מול טהרן

מאלי: 7 חיילים נהרגו במתקפה שנייה בתוך שבוע על כוחות הביטחון

מומבסה: 6 נהרגו כשחומה המקיפה בית חולים קרסה עקב גשמים עזים

סומליה: פיצוץ חזק אירע בבירה מגדישו ולאחריו נשמעו יריות באזור האירוע * לפחות 5 הרוגים

סוריה: דמשק: אסד התחיל בגירוש המורדים * המשטר הסורי החל ביישום הסכם להוצאת מאות ואף אלפי מורדים מאזור דמשק – בהסכמה וללא לירות אפילו כדור אחד. * הקהילה הבינלאומית מיהרה להכריז כי מדובר בגירוש (חדשות2)

– דאעש הוציא להורג קצין מודיעין רוסי שנשבה

סין: 12 הרוגים בתאונת אוטובוס במנהרה במזרח המדינה

צרפת:  המשטרה החלה בפינוי מחנה פליטים סמוך לפריז

– תחנת רכבת מרכזית בפריז פונתה בשל התרעה ביטחונית * המשטרה הודיעה על חזרה לשגרה

דרום קוריאה: נפתחו הקלפיות בבחירות לנשיאות * על פי הסקרים, מון ג'יי-אין, המועמד הליברלי ויריבה הפוליטי של הנשיאה המודחת, ייבחר לנשיא. * מצביעים רבים מעוניינים כך להעניש את הנשיאה לשעבר שנשלחה לכלה בגין שחיתות ואת חבריה השמרנים, שרבים מהם עדיין מאמינים בחפותה * המנצח בבחירות לנשיאות יצטרך לאזן בין דרישות סין, השותפה העסקית הגדולה ביותר של סיאול, לאלו של ארה"ב, בעלת בריתה הצבאית העיקרית.

תאילנד: 20 פצועים בפיצוץ מכונית תופת בדרום המדינה מחוץ לסופרמרקט; חשד כי בדלנים מוסלמים אחראים למטען החבלה

צרכנות

משרד החקלאות יחל להפעיל אפליקציה שתפרסם את מחירי הפירות והירקות הסיטונאיים מדי בוקר * מדובר במהלך שהעבודה עליו החלה ב-2015, והושקעו בו כמיליון שקל (גלובס)

פרסום ושיווק

לפ"מ נערכת למכרז לבחירת ספק חיצוני שירכוש עבורה את כל המדיה הדיגיטלית. * לפ"מ נחשבת לאחד המפרסמים הגדולים בדיגיטל, שהוצאתה השנתית מוערכת ב-60-80 מיליון שקל – רובם מופנים לגוגל ולפייסבוק * בלפ"מ פנו לאחרונה לשתי החברות והתייעצו עמן כיצד לנהל מכרז כזה (גלובס)

בריאות

משרד הבריאות מזהיר משימוש בתחליב הגנה מהשמש של חברת א. משי * מהמשרד נמסר כי הוא משווק עם מקדם הגנה לא נכון ואינו מיועד לילדים ולתינוקות, אף שהוא משווק ככזה. * מהחברה נמסר כי הציבור מתבקש שלא לעשות שימוש במוצר ולהחזירו לנקודות המכירה.

תקשורת

איתן כבל בדיון הלילי: "אני דורש רדיו בתימנית" * התפרצויות צחוק, זעם וצעקות: הדיון על חוק התקשורת הפך למסחרה פוליטית, עם ריבוי הדרישות של המפלגות לקבל תדר רדיו לעצמן, וגם לשלוט במנהל ובתכנים של אותו תדר * ואיך יסתדרו שני התאגידים השונים, שיעבדו זה לצד זה? "יריבו פעם, פעמיים, ואז זה יסתדר" (דה מרקר)

כלכלה

אפל זכתה להערכת השווי הגבוהה ביותר אי פעם – טריליון דולר (bizportal)

וורן באפט, אמר  במהלך האסיפה השנתית של חברת האחזקות שבשליטתו ברקשייר האת'וויי, כי החמיץ הזדמנות להשקיע בחברת אמאזון וכי טעה כשלא קנה ממניות גוגל. כשנשאל מדוע לא רכש ממניות אמאזון השיב באפט במילה אחת: "טיפשות" (bizportal)

בעולם

התגלו רבבות פריטים ארכיאולוגיים שאגרו חיילים פולנים במזרח התיכון * החיילים שפעלו בשם הממשלה הגולה בלונדון צברו חפצים המתוארכים מהתקופה המקראית ועד לתקופה העותמאנית. רוב האוסף "התגלה מחדש" בשנתיים האחרונות והוא מוצג בתערוכה בפולין (הארץ)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן