Skip to content

באר שבע משיקה פסטיבל סרטים קצרים

פסטיבל הסרט הקצר הראשון של העיר מציג סרטים קצרים, והכל על כוס בירה בפאבים בעיר העתיקה • 23-25 במאי, 2017
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פסטיבל הסרט הקצר" יתקיים בין התאריכים 23-25 במאי, 2017, החל משעה 20:00, בעיר העתיקה בבאר שבע, והכניסה חופשית.

בשונה מפסטיבלי סרטים קלאסיים המתקיימים בסינמטקים ובבתי הקולנוע, פסטיבל הסרט הקצר מעביר את הקרנות הסרטים לפאבים ולמוקדי בילוי ברחבי העיר העתיקה, שם הקהל גם צופה בסרט וגם חווה מפגשים אישיים עם יוצרים ישראליים, והכל תוך שהוא יושב בניחותא על כוס בירה או וויסקי.

תמונת מהחזרה לסרט "זוג יונים", בכיכובה של טל טלמוןתמונת מהחזרה לסרט "זוג יונים", בכיכובה של טל טלמון

הפסטיבל יארח בהקרנת טרום בכורה את סרטו החדש של דובר קוסאשווילי: "זוג יונים", אשר צפוי לצאת לאקרנים ברחבי הארץ בקיץ. לאחר הקרנת הסרט ייערך מפגש שיח אישי של הצופים עם קוסאשווילי אשר ישתף את הקהל בעשייה הקולנועית ובמניעיו האישיים כיוצר, וכן ישיב לשאלות שיעלו.

הפסטיבל ייערך ברחבי העיר העתיקה המתחדשת של באר שבע, בשלושה מתחמים מרכזיים: 'קולנוע לולה' – בבית הקפה לולה ברחוב סמילנסקי, 'קולנוע החלוץ', בפאב החלוץ 33; ו-'קולנוע פרינג" – ברחבת תיאטרון הפרינג' בעיר העתיקה. כל אחד מהמקומות הללו יקרין סרטים קצרים מז'אנרים שונים, ויארח בין 100-200 איש להקרנות ולמפגשים אישיים עם יוצרים וותיקים וצעירים.

בנוסף למתחמים אלו, ייערכו בכל ערבי הפסטיבל מיצגי רחוב וסדנאות אמן ברוח הקולנוע והיצירה, ופאבים נוספים ברחבי העיר העתיקה יחגגו ברוח הפסטיבל הוזלת מחירים, תקליטן שינגן פסקול מסרטים וכדומה.

הפסטיבל יארח השנה את 'תחרות הסרט הקצר' – בה יתמודדו 10 סרטים קצרים על המקומות הראשון והשני. סרטי התחרות יוקרנו ב'קולנוע פרינג" והזוכים יוכרזו באירוע חגיגי אשר ינעל את הפסטיבל .

לדברי מור חנאי, המנהלת האמנותית של הפסטיבל: "מטרת הפסטיבל היא ליצור "מדורת שבט" אשר מציעה חלופה לפסטיבלי הקולנוע הקיימים. החיבור האינטימי בין היוצרים והקהל, וההקרנה של סרטים אישיים באווירה חופשית על כוס בירה, מאפשרת לקהל להיות שותף לעולמם הפנימי של היוצרים, חף משיפוטיות וליצור שיח אותנטי, המחבר בין אנשים".

פסטיבל הסרט הקצר של באר שבע הוא מיזם משותף של הרשות לפיתוח הנגב, עיריית באר שבע, חברת כיוונים ומרכז הצעירים בעיר. נותני החסות למקום הראשון בתחרות – לאון ומשה אדרי וסינמה סיטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן