Skip to content

משה יעלון: נתניהו ושליחיו מוכיחים שכשהשחיתות הופכת לדרך חיים, לא פלא שמזלזלים כל-כך, בציבור

לאחר ששר הביטחון לשעבר הודיע כי במידה ולא יוגשו כתבי אישום בפרשת הצוללות – תיק 3000, הוא יספר לציבור את כל מה שהעיד בפני המשטרה, הגיב נתניהו כי דברי יעלון הם הבל הבלים ורעות רוח. יעלון לא נותר חייב: "במקום להרכין ראש ולהכות על חטא, שליחי נתניהו מנסים להסיט הדיון למקומות אחרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשה 3000: שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הגיב היום (רביעי) להודעה שיצאה מטעמו של ראש הממשלה נתניהו לפיה: "דברי יעלון הם הבל הבלים ורעות רוח. שקריו הגסים יתבררו ככאלה בהקדם. מיותר לציין כי משרד המשפטים פרסם הודעה רשמית, על דעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, לפיה ראש הממשלה כלל אינו חשוד בפרשה 3000. מוטב ליעלון שיחפש לעצמו דרכים אחרות לעבור את אחוז החסימה".

יעלון (צילום מדף הפיסבוק)
יעלון (צילום מדף הפיסבוק)

מלשכתו של יעלון נמסר בהקשר לכך כי ״שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר יעלון התנגד לעסקת כלי השייט בהתאם להמלצת צה״ל ולצרכים המבצעיים. עדות מלאה נמסרה לרשויות החוק מיד, כנדרש, ולא כפי שמנסים לצייר זאת עושי הספינים ושליחי נתניהו. השר לשעבר יחשוף את הדברים רק לאחר מיצוי החקירה בידי רשויות החוק, מתוך הבנת חשיבות הליכי החקירה — הבנה שנתניהו ושליחיו, לצערנו, מוכיחים שאינם אוחזים, פעם אחר פעם, בשלל מקרים. כשהשחיתות הופכת לדרך חיים, לא פלא שמזלזלים כל-כך, בציבור. במקום להרכין ראש ולהכות על חטא, שליחי נתניהו מנסים להסיט הדיון למקומות אחרים".

תחילת העימות בין יעלון לנתניהו החלה כאשר יעלון אמר בערב יום ג' האחרון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב בפרשת הצוללות, וטען כי ייתכן שנתניהו פעל בשביל בצע כסף. יעלון אף  איים: "אם לא יוגש כתב אישום, אצא למערכה ציבורית ואספר את הכול". בדברים שהובאו בערוץ 2 דיבר יעלון בהרחבה על פרשת כלי השיט, המכונה פרשת 3000.

"ידעתי על ראשי ממשלה קודמים שהם מושחתים", אמר יעלון. "פה שמעתי רכילות על התנהלות, זה ממש לא מעניין. אבל שיבוש סדר עדיפויות שבו ראש ממשלה מעדיף טובת עניין כזה או עניין אחר, ואולי אפילו בצע כסף, על פני אינטרסים של מדינת ישראל – מבחינתי, זה היה משבר".

יעלון נשאל אם הוא חושב שבפרשת הצוללות מעורבים דוד שמרון וראש הממשלה, וענה: "אין לי ספק, אין לי ספק, רק צריך לחקור על זה. כל עניין כלי השיט והמספנה הגרמנית הוא עניין מזוהם. מעורבים בו אינטרסים שהם לא לטובתה של מדינת ישראל". בתשובה לשאלה אם יוגש כתב אישום בפרשה זו, ענה יעלון: "אם לא יהיה כתב אישום אז אני אצא למערכה ציבורית. אספר את הכול".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן