Skip to content

פשע שנאה סמוך ליצהר – טרקטור הוצת וכתובות שטנה רוססו

מעגל האלימות בשטחים הכבושים לא מסתיים – הלילה אירע פשע שנאה, אתמול הותקף באלימות רכבו של מתנחל שירה והרג אחד מהמפגינים, שלשום ירה מתנחל ופצע פלסטיני כשעל פי החשד יידה לעבר מכוניתו אבנים. המשטרה עצרה חשודים בתקיפת המתנחל. איש מהמתנחלים לא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי האגף לפשיעה לאומנית במשטרת ש"י פתחו בחקירה לאחר שהלילה (שישי) בוצע פשע שנאה בכפר הפלסטיני בורין הסמוך לשכם. במקום רוססו כתובות שטנה עם מגן דוד ו"נקמה" וטרקטור הוצת ונשרף כליל. חוקרי משטרה וזיהוי החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה בכפר, שנמצא ליד ההתנחלות יצהר. בתיעוד ממצלמות האבטחה בזירת האירוע הלילה, נראים שני צעירים מגיעים למקום בשעה 01:29 במכוניתם. הם תועדו יוצאים מרכבם, מציתים על פי החשד את הטרקטור וממהרים להימלט מהמקום. טרם נעצר איש החשוד במעשה הטרור.

כתובות הנאצה (צילום: רבנים לזכויות אדם)
כתובות הנאצה (צילום: זכריה סדה - רבנים לזכויות אדם)
הטרקטור בוער (צילום: רבנים לזכויות אדם)
הטרקטור בוער (צילום: זכריה סדה - רבנים לזכויות אדם)
שלד הטרקטור (צילום: רבנים לזכויות אדם)
שלד הטרקטור (צילום: זכריה סדה - רבנים לזכויות אדם)

סביר להניח כי פשע השנאה בוצע לאחר תקיפת מתנחל, תושב התנחלות איתמר בסמוך למחסום חווארה, לאחר שנקלע להפגה ורכבו הותקף באבנים. המתנחל ירה לעבר הפלסטינים, הרג את אחד המפגינים, מועתז שמסה, בן 21, שנפצע אנוש מהירי וכעבור זמן קצר נקבע מותו ופצע את מג'די א-שתיה, צלם של סוכנות הידיעות אי-פי, אשר נפצע בינוני מהירי. המתנחל הזדרז להתלונן במשטרת אריאל על ניסיון לינץ' שהתרחש לטענתו ואמר כי פעל מתוך הגנה עצמית. "ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'", אמר המתנחל מאיתמר. בסרטון מזירת האירוע, נראה רכבו של הנהג דורס כמה מהמפגינים שחסמו את דרכו, בעת שניסה להימלט מההמון שהתאסף סביבו. אמבולנס שהגיע למקום חסם אף הוא את נתיב התנועה.

רכבו של המתנחל לאחר התקיפה (צילום: חוננו)
רכבו של המתנחל לאחר התקיפה (צילום: חוננו)

המתנחל היורה, אב לשמונה ילדים, שחזר את התקיפה: "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו, התחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך ה', למזלי הצלחתי להיחלץ משם ולהגיע הביתה בשלום, אני מודה לקב"ה על הנס הגדול". ברשתות החברתיות של המתנחלים הועלתה בקשה שלא לפרסם את פני המתנחל מחשש הגורמים פלסטינים יחפשו להתנקם בו.

מודעת נקמה ברשתות הפלסטיניות
מודעת נקמה ברשתות הפלסטיניות

מדובר בתקרית שנייה תוך יממה שבה יורה מתנחל לעבר פלסטיני. יום קודם לכן, ליד הכפר סילוואד שבאזור רמאללה, פתח מתנחל בירי לעבר פלסטיני שלפי החשד יידה אבנים לעבר מכוניתו. הפלסטיני נפצע באורח בינוני. מאז החלה שביתת האסירים הביטחוניים לפני כחודש נהרגו שני פלסטינים במהלך עימותים

תוך כך עצרו הלילה (שישי) כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "שומרון" בשיתוף השב"כ את אחד הפלסטינים שעל פי החשד לקח חלק פעיל בתקיפת  המתנחל מאיתמר. בנוסף, נעצר נהג האמבולנס שחסם את רכבו של הישראלי. האמבולנס, וכך גם האוטובוס ששימש להסעת המפגינים במקום, נתפסו.

האמבולנס שהוחרם
האמבולנס שהוחרם

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "לפנות בוקר עצרו המשטרה וכוחות הביטחון חשוד פלסטיני, נהג אמבולנס של הסהר האדום, אשר על פי החשד המבוסס בין היתר על התיעוד שיש בידי המשטרה נראה חוסם את דרכו של הרכב המותקף ובכך מאפשר להמון להסתער על הרכב תוך יידויי אבנים מסיבי וסיכון ממשי לחייו. החשוד נלקח לחקירה במשטרה וחקירת האירוע עודנה נמשכת". האמבולנס שהוחרם הוא אמבולנס פרטי של הכפר עקרבא, השוכן מזרחית לשם. נהגו שנעצר הוא יוסף דיריה מהכפר עקרבא  שנהג באמבולנס בעיצומה של עבודה פרטית במהלך התקרית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן