Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 19 מאי 2017 (מהדורת הצהרים)

כותרות המהדורה טראמפ: אינני שולל ביקור בכותל עם נתניהו (מדיני) * הקפאת בניה? מתחילת 2017 שווקו בירושלים רק 130 דירות (מדיני) * שני מטוסי קרב סיניים יירטו מטוס אמריקאי מעל ים סין המזרחי (חוץ) חדשות נשיא סודאן לא ישתתף בפסגה עם טראמפ בערב הסעודית מחקר הולנדי: ליברלים אינם סובלניים יותר משמרנים לדעות שונות משלהם (הארץ) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

טראמפ: אינני שולל ביקור בכותל עם נתניהו (מדיני) * הקפאת בניה? מתחילת 2017 שווקו בירושלים רק 130 דירות (מדיני) * שני מטוסי קרב סיניים יירטו מטוס אמריקאי מעל ים סין המזרחי (חוץ)

חדשות

נשיא סודאן לא ישתתף בפסגה עם טראמפ בערב הסעודית

מחקר הולנדי: ליברלים אינם סובלניים יותר משמרנים לדעות שונות משלהם (הארץ)

אל תחנת המשטרה בלוד הגיע עצמאית צעיר בשנות ה20 לחייו פצוע קשה מירי. הפצוע אל בית החולים אסף הרופא *  נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע

בשעות הבוקר  המוקדמות בישוב כפר זיתים הסמוך לעיר טבריה, פרצה קטטה בין שני צעירים בשנות ה-20 המאוחרות לחייהם * כתוצאה מהקטטה לבית החולים פורייה הגיעו שני פצועים אב ובנו – האב – פצוע קל ככל הנראה מדריסה * הבן- בחור צעיר בשנות העשרים המאוחרות לחייו עם סימני דקירה על גופו בחלקו העליון, בהמשך מותו נקבע על ידי הצוות הרפואי * במקביל לבית החולים הגיע פצוע נוסף תושב טבריה בן 58 כשעל גופו סימני דקירה * כוחות משטרה גדולים וחוקרי מז"פ הגיעו לזירה בכפר זיתים נאספו ממצאים ונפתחה חקירה שבמהלכה  המעורבים  בקטטה נעצרו

פשע שנאה – טרוריסטים ריססו כתבות "נקמה" ומגן דוד בכפר הסמוך להתנחלות יצהר. טרם נעצר איש (מגפון ניוז)

פוליטי

השר לוין דחה את ההצעה לקבל את תיק התקשורת: "בניגוד לנהוג בפוליטיקה, מעדיף להמשיך בעשייה במקום אחד"

המשטרה פתחה בבדיקת החשדות נגד השר אריאל * גורמים המעורים בנושא: "מסתמן שלא יהיה מנוס גם מפתיחת חקירה, ואף מזימון השר לחקירה באזהרה"

ח"כ ביטן: עד סוף הקדנציה אני רואה את עצמי שר; מעוניין במשרד הפנים

סמוטריץ' לחברי הכנסת: ללוות את טראמפ לכותל, גם ללא הסכמתו

השר אלקין: ערבים שבוחרים מחבל לראשות העיר חברון אינם רוצים שלום

בטחוני

דיווח: צה"ל יורה אש צלפים כדי להרחיק פלסטינים המתקרבים לגדר עם נחל עוז

הסהר האדום הפלסטיני: 32 פצועים במהומות ברחבי הגדה

נעצר נהג האמבולנס הפרטי, שלפי החשד חסם את רכבו של הישראלי אתמול במחסום חווארה – ברגעים שקדמו לתקיפת הרכב ולירי הקטלני. * האמבולנס עצמו נתפס, כמו גם האוטובוס שהסיע את המפגינים * בנוסף, נעצר פלסטיני החשוד בתקיפה באירוע (מגפון ניוז)

מחסום קלנדיה עשרות מפגינים לאות הזדהות עם האסירים השובתים *  הפלסטינים  מדווחים על מספר פצועים מירי כוחות הביטחון

מדיני

טראמפ: אינני שולל ביקור בכותל עם נתניהו * עורך "ישראל היום" בראיון עם נשיא ארה"ב בבית הלבן, ערב ביקורו בארץ * "ההחלטה ללכת לכותל עם הרב היא בגלל נוהג המקום, זה עדיין יכול להשתנות" * "אני אוהב את העם בישראל, ועובד קשה מאוד כדי שסוף סוף יהיה שלום"* "אני מקווה שזה יקרה הרבה יותר מוקדם ממה שחזו" (ישראל היום)

ארה"ב הציגה את ישראל ללא הגדה ורמת הגולן: בתיעוד שנוי במחלוקת שהפיקו בממשל האמריקני שלושה ימים לפני הגעתו של טראמפ, הגרפיקה של מפת ישראל מופיעה ללא רמת הגולן ויהודה ושומרון. בתיעוד הקצר אף אין אזכור לביקורו של טראמפ בכותל

לקראת הביקור בארץ: חברי קונגרס רפובליקאים ודמוקרטים כאחד במכתב לטראמפ: "מפצירים בך לשים את סוגיית המים במוקד השיחות בישראל", המכתב הציג קונצנזוס נדיר בין המחוקקים, שהסבירו למה השפכים בעזה הם סיכון ביטחוני, ושיבחו את ישראל על פעילותה בנושא (nrg)

הנתונים נחשפים – האם נתניהו הורה לעצור את הבנייה בירושלים? 50 שנה לאיחוד ירושלים, עשור להקפאה: לשכת נתניהו עצרה את השיווק במזרח העיר, ברקת הקפיא את הליכי התכנון במערבה. מתחילת 2017 שווקו בירושלים רק 130 דירות (nrg)

חוץ

האו"ם: הרג אזרחי דרום סודאן בידי המשטר – פשע מלחמה

מקרון לנשיא מאלי: נפעל עם גרמניה להבטחת יציבות האזור

שני מטוסי קרב סיניים יירטו מטוס אמריקאי מעל ים סין המזרחי * ארה"ב תיארה את התקרית כ"לא מקצועית" ומסרה כי כלי הטיס האמריקאי, שנועד לזהות פעילות גרעינית, עסק בפעילות שגרתית. * סין: המעקב הצמוד של ארה"ב אחרינו גורם לאירועים בלתי צפויים באוויר (הארץ)

ניקרגואה: מערכת המעקב שסיפקה לנו רוסיה לא נועדה לריגול

סין: על סיאול להתחשב בדאגתנו ממערכת ההגנה של ארה"ב

איראן: נפתחו הקלפיות בבחירות לנשיאות איראן ; תורים ארוכים בקלפיות * 56 מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה יילכו ליותר מ-63 אלף קלפיות שפוזרו ברחבי המדינה * האזרחים יכריעו בין ארבעה מועמדים לנשיאות, כשעיקר המאבק הוא בין רוחאני לבין ראיסי. על פי ההערכות, רוחאני יזכה לכהונה שנייה בת ארבע שנים * על פי הסקרים, אף אחד מהמועמדים, בהם הנשיא המכהן רוחאני, לא יזכה ביותר מ-50% מהקולות כדי למנוע סיבוב הצבעה שני * אזרח איראני: "כשראיסי מדבר, הוא נשמע כמו האייתוללה חמינאי"

ברזיל: מפלגת PPS הסוציאליסטית הודיעה על פרישתה מהקואליציה בשל פרשת השחיתות שבה מעורב הנשיא

וונצואלה: השלטון האמריקני הטיל סנקציות על בית המשפט העליון של ונצואלה

טורקיה: צווי מעצר לבכירים בעיתון המזוהה עם האופוזיציה

הרפובליקה המרכז-אפריקנית: 150 הרוגים במהומות אלימות

סוריה: חיזבאללה על התקיפה האמריקנית בסוריה: "הם לא יקבעו לאן ומתי ינוע צבא סוריה"

– רוסיה מאשימה: אזרחים נפגעו בתקיפת הקואליציה בסוריה שלשום * משרד החוץ הרוסי טוען כי המתקפה האמריקנית כלפי כוחות הנאמנים לאסד פגעו במספר אזרחים: התקיפה לא מתקבלת על הדעת ולא מסייעת למציאת פתרון למשבר – "זה לא מקובל עלינו, מדובר בפגיעה בריבונותיה של סוריה".

צרפת: הממשלה החדשה של מקרון היא כרזת בחירות להצבעה לפרלמנט * הנשיא הטרי קורץ למצביעים משמאל וימין במטרה לשכנע אותם לתת את קולם לתנועתו בבחירות לאסיפה הלאומית בעוד שלושה שבועות. בעוד השמאל מרוסק והימין נלחם בעצמו, מקרון עוד עשוי לזכות ברוב (הארץ)

כלכלה

שערים יציגים (19/05/17): דולר = 3.593 ; ליש"ט = 4.6636 ; אירו = 4.0015 ; פרנק שוויצרי = 3.6721

מקומי

גבעת שמואל: 11 נפצעו באורח קל, מתוכם 8 ילדים, כתוצאה מתאונת דרכים עם מעורבות 3 כלי רכב בצומת בר אילן

חרדים

קבוצת חרדים הגיעו הבוקר בסמוך לביתו של אלוף מוטי אלמוזף ראש אכ"א בכפר תבור במחאה על גיוס חרדים * החרדים חילקו לעוברים ושווים פלייארים שבהם נכתב: "מוטי אלמוז ראש אכ"א, המוכר את נשמתו בעבור בצע כסף – עד מתי תשרוף נשמות בני ובנות ישראל בכבשונות אושוויץ – צבא השמד. דע לך, כי אית דין ואית דיין" – "ה' ינקום נקמתם של בני ובנות ישראל שנשמותיהם נשרפו בצבא השמד על ידי סוחר הנשמות ראש אכ"א. ארץ אל תכסי דמם". * שר הביטחון ליברמן הגיב על נאצות החרדים: זו הסתה קשה ; ראש אכ"א: יש לנקוט ביד קשה מול מחאת החרדים ; לפיד: צריכים להישלח לכלא ; הרצוג: לפרק אותם ; דרעי: חמור ומקומם * המשטרה פתחה בחקירה נגד החרדים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן