Skip to content

המצעד השנתי נגד קונגלומרט מונסנטו

המחאה כנגד מונסנטו איננו עניין מקומי או צרפתי או אפילו אירופאי אלא כלל עולמי. אבל המשטרים השונים ממשיכים לקדם את הקונגלומרט על ידי הסכמים טראנס אטלנטיים הנוגדים את האינטרסים של הציבור.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכל רחבי צרפת וכעקרון בעולם כולו נערכו אתמול מצעדי המחאה השנתיים כנגד הקונגלומרט האגרו-כימי מונסנטו. המצעד נערך מדי שנה במחאה על ההשתלטות של הקונגלומרט על החקלאות העולמית באמצעות הסכמים בין מדינות, ההסכמים מעשירים את מונסנטו מצד אחד ומצד שני מאפשרים לו חופש פעולה שלא היה כמותו.

המובילים - צילום: עמית מנדלזון

מונסנטו האמריקאית מואשמת בקולי קולות בהרעלה, באמצעות הנדסת המזון אותה היא מקדמת ואקולוגיסטים מכל העולם מוחים על עצם חדירתה לשווקים בכל העולם ללא מתן זכות דיבור לחקלאים שלא לדבר על הצרכנים שאינם מודעים להשלכות. והמחאה כנגדה איננו עניין מקומי או צרפתי או אפילו אירופאי אלא כלל עולמי. אבל המשטרים השונים ממשיכים לקדם את הקונגלומרט על ידי הסכמים טראנס אטלנטיים הנוגדים את האינטרסים של הציבור.

מונסנטו הורג - צילום: עמית מנדלזון

במארסיי צעדו אתמול כ- 1000 איש בראשם פעילי מפלגת השמאל "הלא נכנעים" או בצרפתית Insoumis כשמנהיגה ז'אן לוק מלנשון מי שהיה מועמד השמאל לנשיאות והיום רץ כנציג מרכז העיר מארסיי לאסיפה הלאומית (בית המחוקקים הצרפתי), צועד עם כולם, לשאר המפלגות הפוליטיות לא היה שום ייצוג במקום.

ז'אן לוק מלנשון אתמול במצעד - צילום: עמית מנדלזון

המצעד עבר ללא תקלות מיוחדות וללא התקלויות עם המשטרה.

תמונה קבוצתית - צילום: עמית מנדלזון

מרכז העיר מארסיי הוא מעוז השמאל והאקולוגיסטים הוא כולל בתוכו את השכונות העממיות מהם יוצאת המחאה כנגד השלטון המקומי כמו גם ממשלת צרפת ושם גם שכה השמאל בבחירות לנשיאות לרוב מכריע. והצועדים הם ברובם תושבי מרכז העיר.

החיים אינם רווח - צילום: עמית מנדלזון

 

2 Comments

  1. סמדר שמעוני
    9 ביוני 2017 @ 3:05

    מכל צרפת הענקית 1000 איש? עצוב להודות אבל כנראה למונסטו אין יותר מדי מה לדאוג..

    • עמית מנדלזון
      9 ביוני 2017 @ 16:44

      1000 איש במארסיי בלבד. אני לא מדווח על מה שאני לא רואה. הפגנות היו בכל ערי צרפת אני צילמתי במארסי בלבד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן