Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 22 מאי 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה טראמפ: חמאס אחראים להרס חלומות של דורות שלמים ; חמאס: אנחנו לא ארגון טרור, טראמפ מוטה בעד ישראל (מדיני) * ברשות דרשו מטראמפ ללחוץ להקפאת בנייה – והוא סירב (מדיני) * בגלל פרצת אבטחה – חשד לאי סדרים חמורים במפקד העבודה ; דבר שעשוי להביא לדחיית הבחירות על ראשות המפלגה (פוליטי) * אנדרלמוסיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

טראמפ: חמאס אחראים להרס חלומות של דורות שלמים ; חמאס: אנחנו לא ארגון טרור, טראמפ מוטה בעד ישראל (מדיני) * ברשות דרשו מטראמפ ללחוץ להקפאת בנייה – והוא סירב (מדיני) * בגלל פרצת אבטחה – חשד לאי סדרים חמורים במפקד העבודה ; דבר שעשוי להביא לדחיית הבחירות על ראשות המפלגה (פוליטי) * אנדרלמוסיה וחוסר תכנון בביקור הנשיא האמריקאי

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

הלילה: בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב.

שני: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. הטמפ' יעלו במידה ניכרת. במישור החוף יהיה חם מהרגיל לעונה.

שלישי: מעונן חלקית עד מעונן. צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. במהלך הבוקר בצפון הארץ יתכן גשם מקומי.

רביעי: נאה. עדיין הטמפ' יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

חמישי: בהיר עד מעונן חלקית. בהרים תחול עליה בטמפרטורות.

חדשות

שביתת הרעב של האסירים: כ-1,800 אסירי חמאס צפויים להצטרף לשובתי הרעב בבתי הכלא * עשרות שובתי רעב שנמצאים במצב חמור, על פי הגדרות הרופאים, פונו לבתי החולים. מחר יצטרכו לפנות עוד עשרות אסירים שזקוקים לפינוי דחוף. * גורמים פלסטינים המעורבים במשא ומתן עם ישראל טוענים היום ששביתת הרעב של האסירים קרובה לסיום, אך עדיין ישנם פערים משמעותיים * מפגינים פלסטינים תולים דגלים ומציירים את דמותו של מוביל המאבק מרואן ברגותי על חומות ביה"ד הצבאי

ביקור טראמפ: טראמפ צפוי לצעוד רגלית כ-350 מטרים בעיר העתיקה; במשטרה יפנו בתים מתושביהם * במשטרה לא פירטו כמה בתים יפונו, אך הוסיפו כי שוטרים יוצבו בבתים שלידם תעבור פמליית הנשיא וייערך בהם חיפוש

– ראש אגף המבצעים: 11 אלף שוטרים ישתתפו באבטחת הנשיא טראמפ * בהתאם לעלויות המוערכות לאבטחת האירוע, יקבלו במשטרה תקציב חירום של 4-3 מיליון שקלים

– שינויים בחסימות לקראת הגעת טראמפ: כבישים 1 ו-6 ייסגרו לתנועה * סמוך לנחיתתו של טראמפ מחר ייסגר כביש 1 לתנועת כלי רכב ממחלף גנות ועד לגינות סחרוב לשני הכיוונים. כביש 6 ייסגר ממחלף נחשונים ועד למחלף נשרים בשני הכיוונים

מסעו הבינלאומי הראשון של טראמפ: טראמפ בנאומו בפני מנהיגי מדינות מוסלמיות: ארה"ב מושיטה את ידה לשלום, וכי הוא מביא עמו מסר של "ידידות, תקווה ואהבה". "לא באנו להטיף לכם, באנו להציע לכם שותפות" * הוא קרא למדינות ערב לפעול נגד הטרור: "דאעש, אל-קאעידה,

חיזבאללה וחמאס אחראים להרס החלומות של דורות שלמים" – יש לנו אחריות לעמוד מאוחדים מול כוחות הרשע והקיצוניות"

– אנדלומסיה וחוסר סדר במפגשי טראמפ / נתניהו עם התקשורת * תחושה כי אין יד מכוונת הדהימה את העיתונאים

טראמפ: בשום אופן לא הזכרתי (בפני הרוסים) את ישראל – הנשיא האמריקאי הגיב לפרשת ההדלפה המודיעינית לרוסים

– מלך סעודיה לפני נאום טראמפ: "המשטר האיראני – חוד החנית של הטרור העולמי"

– נשיא מצרים א-סיסי: "מי שמממן פעילות טרור שותף לפשע"

– שר החוץ האירני עקץ היום במאמר שפורסם בלונדון את הנשיא האמריקני והפסגה בסעודיה. "דברו על מניעת פיגוע טרור נוסף כמו אירועי 11 בספטמבר", כתב, ברמז לכך שסעודיה ולא מי שתואר על ידי טראמפ כ"ראש החנית של ארגוני הטרור" – אירן, היא זו שתומכת בטרור (חדשות2)

רצח בקרית שמונה, גבר בשנות החמישים מורה למוות המשטרה הטילה צו איסור פרסום על פרטי הרצח והחקירה

פוליטי

פרקליטי אולמרט במתקפה על שב"ס: "זה ניסיון נלעג להפוך את אולמרט למי שכביכול עסק באיסוף מסמכים רגישים" * גרסת אולמרט: "לא נאמר לי שאסור להוציא חומר כתוב מהכלא"

בגלל פרצת אבטחה – חשד לאי סדרים חמורים במפקד העבודה ; דבר שעשוי להביא לדחיית הבחירות על ראשות המפלגה * המפלגה נדרשת כעת לבדיקה של תקלה שגרמה לשינוי בפרטיהם של אלפי מתפקדי אמת. בין היתר שונה מספר הטלפון של יו"ר המפלגה הרצוג לזה של יריבתו יחימוביץ' (חדשות2)

בטחוני

בכיר אמריקני: "חשש ישראל מעסקת סעודיה לגיטימית, נבטיח את היתרון הצבאי שלה"

מדיני

הקלות לפלסטינים: לקראת ביקורו של טראמפ בישראל, התכנסו השרים להצבעה על שורה של צעדים כלכליים לטובת הפלסטינים. ביניהם אישורי בנייה בשטחי C, ופתיחת מעבר אלנבי 24 שעות  * ראש הממשלה ושבעה שרים הצביעו בעד חבילת ההקלות. בנט ושקד הצביעו נגד. * גורם מדיני: "בממשל האמריקני מחפשים לראות נכונות ליוזמה"

ירושלים: נתניהו: "ירושלים הייתה ותמיד תהיה בירת ישראל. לא כבשנו אותה, אלא שחררנו. הר הבית והכותל המערבי יישארו תחת ריבונות ישראלית"

– מייק האקבי: "להעיף את מי שאמר שהכותל בגדה" * לא רק לנתניהו יש גורמים פוליטיים שמאגפים אותו מימין: גם לנשיא ארצות הברית טראמפ – זה אמנם פחות בוטה ויותר מנומס, אבל המושל מייק האקבי שהתמודד גם הוא בעבר, תוקף את הממשל: להעיף את מי שאמר שהכותל בגדה ולהקים מדינה פלסטינית בירדן (חדשות2)

שלום: טראמפ: "השלום בין ישראל לבין הפלסטינים אפשרי אם שלוש הדתות ישלבו ידיים. אני אצא מכאן לישראל ואפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס".

– מלך סעודיה: "כינון שלום בין ישראל לבין הפלסטינים הוא דרישה צודקת והכרחית שמצריכה הקרבה משותפת, נחושה וכנה".

חמאס: טראמפ: דאעש, אל-קאעידה, חיזבאללה וחמאס אחראים להרס חלומות של דורות שלמים * החמאס: "אנחנו דוחים את הטענה הזו על הסף – החלטתו של טראמפ לתאר אותנו כארגון טרור רק מראה עד כמה הוא מוטה כלפי ישראל"

– רוסיה מעודדת את חמאס: קדמו ממשלת אחדות * סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב שוחח עם ראש הלשכה המדינית הנכנס של הארגון, אסמאעיל הניה, ואמר לו כי ארצו תומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית (nrg)

הקפאת בניה: ברשות דרשו מטראמפ ללחוץ להקפאת בנייה – והוא סירב * בכיר פלסטיני ששוחח עם AP חשף כי בפגישתם בבית הלבן הבטיחו אנשי הממשל כי יעלו את הסוגיה במסגרת המשא ומתן לשלום. בינתיים, הם שמחים לגלות כי הנשיא נחוש לקדם את התהליך המדיני. "הוא הופתע מהנכונות של אבו-מאזן לשלום", אמר בכיר אחר (nrg)

צרפת: מפלגתו של מקרון הדיחה מועמד שקידם BDS * ע"פ הדיווחים, ויליאם טשמה הביע אהדה לתנועת החרם נגד ישראל, פעולה אסורה לפי החוק במדינה.

חוץ

בריטניה תפרוש מהשיחות לגבי תהליך עזיבתה את האיחוד האירופי אם האיחוד לא יחזור בו מדרישתו לתשלום של 100 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר) במסגרת הברקזיט, כך אמר השר הממונה על הברקזיט, דיוויד דיוויס. * גם הסדר של מיליארד ליש"ט הוא "הרבה מאוד כסף", אמר דיוויס בראיון ל"סאנדיי טיימס". (בלומברג)

סוריה: המורדים עזבו את חומס, השליטה בעיר שבה לידי כוחות אסד

צרכנות

הפחתה של 80% במכירת שקיות חד פעמיות. מאז נכנס לתוקפו החוק שמחייב את הקמעונאים הגדולים לגבות 10 אגורות עבור שקיות נשיאה חד פעמיות, חלה ירידה משמעותית במכירתן ברשתות. * בסניפים שמעבר לקו הירוק לא חל החוק, ולא נגבית עבורם אגרה (ע"פ חוק. רשת 'יש' לדוגמה, שכן גובה עבור שקיות, הדבר נעשה שלא בעקבות החוק, כך גם הכסף הולך לכיס של בעלי הרשת)

בריאות

בהלה בביה"ס בנס ציונה בעקבות חיסון שגוי לתלמיד * התלמיד קיבל זריקת טטנוס ופוליו במקום פפילומה, וטרם נודעה זהותו. הורי כלל התלמידים קיבלו הודעה בנושא ימים לאחר המקרה (חדשות10)

בעקבות החוק לסימון מוצרים: תנובה תשיק בחודש הבא שוקו מופחת סוכר. תנובה תמשיך למכור במקביל גם את הגרסה העתירה בסוכר * לפני שנה השיקה שטראוס, באמצעות יטבתה, שוקו ללא תוספת סוכר וללא תחליפי סוכר.

תחבורה

מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית ממשיך לצמוח: גידול רבעוני של 7% *  שר התחבורה: "הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסך למשק מאות מיליוני שקלים מידי שנה"סגן נשיא ארה"ב לשעבר הצהיר רבות על אהבתו לגלידה. כעת הוא יזכה למחווה מצד אוניברסיטה שמפתחת גלידה על שמו. חמישה טעמים הגיעו לקו הגמר (Ynet)

טכנולוגיה

יחידה 180: יחידת הסייבר של צפון קוריאה * מתקפת הסייבר האחרונה שהכתה במדינות רבות ברחבי העולם היא רק חלק ממערך לוחמת המחשבים שמפתחת פיונגיאנג. מומחים מתארים כי סוכנים קוריאנים מתחזים לעובדי חברות בינלאומית ומשתמשים ברשתות המחשוב שלהן כדי לבצע התקפות ולגנוב מידע (רויטרס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן