Skip to content

הפגנה כנגד היועץ המשפטי לממשלה: 20 איש נעצרו עד כה

משטרת פתח תקווה עצרה 20 עצורים וביניהם הפעיל החברתי יגאל רמבם. במהלך ההפגנה נעצר צלם מגפון שצילם את המעצרים. ח"כ ‎אראל מרגלית: "המשטרה אינה גוף פרטי של השלטון. פרטיותו של היועמ"ש לא חשובה יותר מהדמוקרטיה הישראלית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צלם מגפון נעצר הערב  (שבת) לאחר שצילם הפגנה בפתח תקווה כנגד היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן עצרה המשטרה עוד 20 בני אדם.
צלם מגפון ניוז, רפי מיכאלי, נעצר הערב לאחר שפעל במסגרת עבודתו העיתונאית וצילם הפגנת מוחים שביקשו למחות במסגרת הפגנתם השבועית כנגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.
מיכאלי שלא היה בין המוחים, אלא במסגרת עבודתו  העיתונאית, נלקח לתחנת משטרת פתח תקווה, וממנו נלקחו מצלמתו, תעודת העיתונאי שלו, ומכשיר הטלפון הנייד. מערכת מגפון הגישה תלונה חריפה לדוברת המשטרה על שלילת חירותו של צלם עיתונות, פגיעה בעבודתו בניגוד לחוק. לאחר שהובא לתחנת פתח תקווה, ולאחר תלונת מגפון, שוחרר הצלם מבלי שננקטו כנגדו הליכים כל שהם. מערכת העיתון לא קיבלה כל הסבר מדוע הוא נעצר.  לדברי מיכאל הוא נעצר מבלי שהפריע או עמד בדרכם של השוטרים. "עמדתי בשורה ראשונה ושמתי לב שעוצרים את רמב"ם", מספר מיכאלי, "לקחו אותו לסמטה צדדית ואני צילמתי. לפתע ניגש אלי שוטר יס"מ, משך אותי בכוח אל מאחורי שורת השוטרים והודיע לי שאני עצור. 'אל תתנגד אתה עצור' אמר לי השוטר. מסרתי לו תעודת לע"מ (תעודת עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתית) והסברתי לו שאני עיתונאי ומצלם לצרכי העבודה. הוא ענה לי שזה לא מעניין אותו, לקח ממני את המצלמה, את  תעודת העיתונאי והעלה אותי לניידת", כאמור מיכאלי שוחרר מאוחר יותר, מצלמתו, תעודת העיתונאי ומכשיר הטלפון הנייד שלו הוחזרו לידיו  מבלי שננקטו נגדו צעדים כלשהם.

צלם מגפון בשניות המעצר - שוטר אחד חונק והשני שולף מידיו את המצלמה (צילום: ציפי מנשה)
צלם מגפון בשניות המעצר - שוטר אחד חונק והשני שולף מידיו את המצלמה (צילום: ציפי מנשה)
מעצרו של יגאל רמבם (צילום: רפי מיכאלי)
מעצרו של יגאל רמבם (צילום: רפי מיכאלי)

תוך כך נעצרו 20 בני אדם הערב (שבת) לאחר שניסו להפגין בפתח תקווה. כ 60 איש הגיעו למחאה ובמקביל לכך משטרת ישראל הגיעה מוכנה ודאגה להביא עמה אוטובוס עצורים לצרכי המעצרים. ממשטרת ישראל נמסר כי במסגרת פעולת מחאה שבוצעה ברח' העצמאות בפ"ת, וללא תיאום עם משטרת ישראל, החלו לנוע עשרות מוחים מכיוון כיכר גורן לעבר רח' יצחק רבין תוך שחלקם מנסים להגיע לרחובות המובילים אל ביתו הפרטי של היועמ"ש לממשלה. זאת בניגוד לחוק ופסיקת בג"צ שדן בעתירת המוחים שנדחתה (27.4.17). המשטרה הדגישה כי "משטרת ישראל לא תאפשר קיום מחאה בסמוך לביתו של עובד ציבור ותפעל ברוח פסיקת בג"צ".

אוטובוס העצורים ליד תחנת פתח תקווה (צילום: רפי מיכאלי)
אוטובוס העצורים ליד תחנת פתח תקווה (צילום: רפי מיכאלי)
העצורים (צילום: ציפי מנשה)
העצורים (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

דובר המשטרה אישר כי עד כה עוכבו כ 20 מוחים. בין העצורים גם יגאל רמב"ם פעיל המחאה החברתית.
ח"כ ‎אראל מרגלית הגיב לגבי הפגנה בפתח תקווה: "המשטרה אינה גוף פרטי של השלטון. פרטיותו של היועמ"ש לא חשובה יותר מהדמוקרטיה הישראלית".

אחת המפגינות נדחפה ונותרה שרועה על הכביש (צילום: ציפי מנשה
אחת המפגינות נדחפה ונותרה שרועה על הכביש (צילום: ציפי מנשה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן