Skip to content

מוניות הדר לוד פורשות מההסכם – ממחר תותר עבודת כל מונית בנתב"ג

לאחר ששתי החברות הדר לוד וגט טקסי ערכו הסכם לפיו תינתן הנחה של 31 אחוז החל ממחר, חזרה בה התחנה מההסכם בטענה כי מדובר במחירי רעב. מנכ"ל התחנה: "אנחנו מכירים את העבודה בשדה התעופה ויודעים שמדובר בתמחור לא ריאלי. אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יהיו את תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון הפרנסה של הנהגים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות משמעותית במכרז המוניות בנתב"ג: חברת המוניות הדר לוד הודיעה הבוקר  (ראשון) לרשות שדות התעופה כי לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת המוניות בשדה התעופה בן גוריון, וזאת לאור המחלוקת העסקית בינה לבין שותפתה במכרז, חברת גט, והפגיעה הקשה הצפויה בשכר הנהגים. בשל כך החברה תאבד את הבלעדיות בנתב"ג והחל ממחר, יום שני, 29 במאי 2017, כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג.

בדיון לילי מיוחד שנערך אמש הכריעו בעלי המניות של התחנה נגד ההשתתפות התחנה במכרז החדש של רשות שדות התעופה, וזאת לאור חזרתה של חברת גט מההסכמות המוקדמות בין הצדדים ולנוכח הורדה של 31% מתעריף הנסיעה שנקבע על ידי משרד התחבורה, הורדה שלתפיסת הנהלת מוניות הדר – לוד תוביל לפגיעה חמורה ובלתי צודקת בשכרם ובתנאי העסקתם של הנהגים.  יצוין כי ביום שישי הצביעו בעלי המניות בעד ההנחה אחרי שלטענתם אוימו בתביעות אישיות, אך ההצבעה הייתה של מיעוט בעלי המניות, בשל כך נערכה אמש אסיפה מחודשת.

אספת נהגי מוניות הדר לוד (צילום האסיפה: באדיבות התחנה)
אספת נהגי מוניות הדר לוד (צילום האסיפה: באדיבות התחנה)

לדברי מנכ"ל תחנת המוניות הדר-לוד, מנחם בר-חיים: "גט הציעו במכרז שיעור הנחה של 31% מתעריף הנסיעה של משרד התחבורה, אבל אנחנו מכירים את העבודה בשדה התעופה ויודעים שמדובר בתמחור לא ראלי. אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יהיו את תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון הפרנסה של הנהגים בשדה. יש מקום לבחון הורדה מידתית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג, אך לא נאפשר עבודה במחירי הפסד שתוביל את הנהגים לחרפת רעב. צריך למצוא את נקודת האיזון בין הרצון והצורך הציבורי בהורדת יוקר המחיה לבין שמירה על תנאי שכר מינימליים לנהגי המוניות בישראל. חברת הדר-לוד משרתת את ציבור הנוסעים לנתב"ג וממנו כבר עשרות שנים, ואנו נמשיך לספק שירות איכותי, מקצועי והגון לציבור הישראלי".

בר-חיים הדגיש כי  "נהגי הדר-לוד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם חברת גט במטרה למזער את הפגיעה בנהגים, אך לצערנו גט חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת הדר-לוד לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג".

רשות שדות התעופה – ביטלנו את המכרז, נצא במכרז חדש

מרשות שדות התעופה נמסר כי הרשות תצא למכרז חדש: "לאור הודעת חברת "הדר- לוד" בה חזרה בה החברה מהצעתה המשותפת עם מוניות GETT ועד לקיומו של הליך מכרז חדש הורה מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל).

וועדת המכרזים העליונה של רשות שדות התעופה בראשות המנכ"ל יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי סמנכ"ל למסחר יורם שפירא והיועמ"ש מר אריה שחם התכנסה הבוקר (28.5) והחליטה על ביטול מכרז המוניות בנתב"ג.

הנהלת נתב"ג תסיים היום את  ההערכות להפעלת מערך המוניות החל מיום שני ה-29.5 בחצות. החל מיום ב' תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח  הכללי של רש"ת עד להודעה חדשה.

שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג.

מחירי הנסיעה במונית מנתב"ג הם מחירים קבועים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז – 2016) בנוסף קיים תשלום  בסך 5 ₪ כולל מע"מ  כדמי אישור יציאה חד פעמים המעוגן בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במוניות) והוא ישאר ללא שינוי. בתקופה האמורה לא תגבה רשות שדות התעופה דמי זיכיון בסך 5 ₪ מנהגי המוניות. בנוסף תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות העומס ומחסור במוניות. רשות שדות התעופה מודה להנהלת רכבת ישראל  על תגבור קווי הנסיעה מנתב"ג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן