Skip to content

נופשים במנהטן, ניו יורק? שלוש האטרקציות שכדאי להכיר

החופש הגדול עוד מעט בפתח, ואיתו מגיעה ביחד תקופת החופשות לחו"ל. אלפי ישראלים אורזים את המשפחה והילדים, ומחליטים לעשות נופש משפחתי במקום מרתק ומעניין. היות וניו יורק (שבה נמצאת מנהטן) היא העיר היהודית הגדולה ביותר בעולם, עם יותר מ-650,000 יהודים, החלטתי לכתוב לכם שלוש אטרקציות ידועות שממש כדאי לכם לנסות ברובע מנהטן. כיכר טיימס Times […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החופש הגדול עוד מעט בפתח, ואיתו מגיעה ביחד תקופת החופשות לחו"ל. אלפי ישראלים אורזים את המשפחה והילדים, ומחליטים לעשות נופש משפחתי במקום מרתק ומעניין.

היות וניו יורק (שבה נמצאת מנהטן) היא העיר היהודית הגדולה ביותר בעולם, עם יותר מ-650,000 יהודים, החלטתי לכתוב לכם שלוש אטרקציות ידועות שממש כדאי לכם לנסות ברובע מנהטן.

כיכר טיימס

Times Square היא אחת הכיכרות המרכזיות באי מנהטן (וכנראה גם המפורסמת שבהם). המקום מיוחד הודות לריבוי השלטים המוארים המותקנים על הבניינים באזור, לצד התנועה הגדולה מאוד של תיירים הנמצאים במקום (כ-360,000 איש בממוצע ביום). הוסיפו זאת להרגשה האמריקאית של פרסום ועסקים מצליחים, וקיבלתם סגנון שרק מנהטן יכולה לספק.

הטיימס סקוור אולי מוכר לכם מהסרטים המובילים בהוליווד: גודזילה, קפטן אמריקה, רובוטריקים, ספיידרמן המופלא, ואנילה סקיי, אני אגדה (עם ויל סמית') ועוד. כיכר טיימס הוא אחד המקומות המצולמים ביותר בתחום הסרטים, ועשרות רבות, אם לא מאות של סרטים, צילמו סצנות באותו המקום.

הכיכר המפורסמת נמצאת בקרבה גדולה לבתי המלון הטובים ביותר בניו יורק, מה שמאפשר לכל אורח להגיע לביקור במקום במרחק מונית או הליכה. האווירה האמריקאית הבולטת והאזור הומה האדם, בוודאי יספקו לכם חוויה שלא תשכחו הרבה זמן.

פסל החירות

פסל החירות של אמריקה, או בשמו המקורי "חירות מאירה את העולם", הינו אחד הסמלים הגדולים וכנראה הפסל המפורסם ביותר בעולם. הפסל ניצב באי החירות, סמוך לאי ניו יורק, ובמקור הוענק במתנה לעם האמריקאי מהממשלה הצרפתית ב-1886.

הפסל מסמל את האופי של החברה האמריקאית דאז, כחברה שמקבלת מהגרים מכל רחבי העולם. דמות הפסל הוא אישה בלבוש רומאי עתיק, בעלת כתר של 7 חודים המסמלים שארצות הברית היא זאת שמעניקה חירות לשבע היבשות בעולם.

באחת מרגלי הפסל יש שלשלת ברזל שבורה שמסמלת יציאה מעבדות לחירות. וכמובן הלפיד המפורסם שמחזיקה גברת החירות (Lady Liberty) מסמל את האור ואת התקווה לכל האנשים המהגרים לארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות.

על מנת להגיע פיזית לאי בו נמצא פסל החירות צריך לקבוע הגעה מראש דרך חברות טיולים מאורגנים. לאלו שלא מצאו דרך לקבוע הגעה מראש, ישנה עוד אפשרות להגיע ולראות את הפסל, עם מעבורת שעוברת בערך כל חצי שעה בין מנהטן לסטאטן איילנד, ללא תשלום.

בניין האומות המאוחדות

הבניין המדובר ביותר בעולם בכל מה שנוגע לעניינים מדיניים.

בניין האומות המאוחדות הוקם לאחר מלחמת העולם השנייה, על מנת למנוע סכסוכים מדיניים ולהשכין שלום בין כל מדינות העולם. מטרה נאצלת זו חקוקה על גוף הבניין עצמו, שם מופיע הפסוק מהתנ"ך "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות", בספר ישעיה. כוונת הפסוק היא שבימי המשיח בעתיד לא יהיו יותר מלחמות, וכל כלי הנשק כגון חרבות וחניתות יהפכו לכלים שישתמשו בהם לגינון בלבד, מפני שלא יהיה בהם יותר צורך.

בניין האו"ם מורכב ממתחם של כמה מבנים מחוברים יחד, ובנוסף יש במקום כיכר גדולה שהיא מעין טיילת לכל המבקרים. בבניין עצמו ניתן להשתתף בסיורים מודרכים באורך של כ-45 דקות, בהם מפורטת היסטוריית המקום, פעילויות האו"ם השונות ועוד. כמו כן ניתן לבקר באולם הכנסים הגדול ובמקומות נוספים בעלי חשיבות. בהחלט ביקור של פעם בחיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן