Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 28 מאי 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה נתניהו ביקש למנות את השרים רגב ולוין לקבינט, ראשי הקואליציה סירבו (פוליטי) * אושרה הקמת ההתנחלות החדשה למפוני עמונה באזור עמק שילה שבבנימין (חדשות) * צוותו של טראמפ מכין תוכנית בקרת נזקים לחקירה הרוסית (חוץ) * החל מהחודש הבא יוזלו מחירי המים בכ-14.5% (צרכנות) תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי) הלילה: בהיר. שני: בהיר. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

נתניהו ביקש למנות את השרים רגב ולוין לקבינט, ראשי הקואליציה סירבו (פוליטי) * אושרה הקמת ההתנחלות החדשה למפוני עמונה באזור עמק שילה שבבנימין (חדשות) * צוותו של טראמפ מכין תוכנית בקרת נזקים לחקירה הרוסית (חוץ) * החל מהחודש הבא יוזלו מחירי המים בכ-14.5% (צרכנות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

הלילה: בהיר.

שני: בהיר. הטמפרטורות יעלו והלחות תרד, יעשה חם מהרגיל. ייתכן אובך בדרום הארץ. בשעות אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

שלישי: נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

רביעי: נאה. ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

חמישי: בהיר עד מעונן חלקית עם ירידה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

חדשות

עמונה: אושרה הקמת ההתנחלות החדשה למפוני עמונה באזור עמק שילה שבבנימין * המנהל האזרחי אישר תחום שיפוט לטובת הקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה, מדובר בקרקע שנמצאת בבעלות המדינה באזור עמק שילה שבבנימין * היישוב צפוי להיחשב כיישוב חדש ולא כשכונה של יישוב קיים. * המפונים דורשים חתימה על צו אלוף שתזרז הליכים בירוקרטים. אחרת הם מאיימים לעלות לקרקע בעצמם

אסירים: הפלסטינים: שב"ס יאפשר לילדי האסירים לבקרם בלא מחיצות; שב"ס: הטענה שקרית * ראש מינהלת האסירים פרסם את התנאים שסוכמו לסיום שביתת הרעב, שכוללים ביקורים נוספים של משפחות מהרצועה והפסקת החיפושים בתאים בלילות. * שב"ס: לא נוהל מו"מ (הארץ)

אמוניה בחיפה: מסתמן: אנייה תספק אמוניה לחיפה ויוקם המפעל בדרום * שבועיים לאחר שמשרד האוצר ביצע סיבוב פרסה, ובדיקת הצורך בהקמת מפעל לייצור אמוניה בישראל, ייתכן שנמצא פתרון למשבר. עמותת "צלול": "הסיכון לתושבים אף גבוה יותר מבעבר"

אלימות המשטרה: שני שוטרי יס"מ מאזור המרכז נעצרו ע"י מח"ש בחשד לתקיפת אדם בל"ג בעומר במירון. * בסיום החקירה שוחררו החשודים למעצר בית * על פי החשד, המתלונן ניסה לעלות על אוטובוס חזרה למקום מגוריו, אך השוטרים מנעו זאת ממנו. בעקבות זאת התפתח דין ודברים בינו לבין השוטרים, במהלכו לפתו השוטרים את המתלונן, בעטו בו וקיללו אותו נמרצות.

ערעור אזריה: בהכרעת בית הדין קבע הרכב השופטים כי על ההגנה והתביעה להיפגש ולנהל משא ומתן: כל תוצאה בערעור תהיה בעייתית. * עו"ד יורם שפטל, המשמש כסנגורו של אזריה, הסכים להצעת השופטים * התובע התנגד: דרושה החלטה שיפוטית * בעקבות סירוב התביעה, הורו השופטים על העברת הבקשה לפרקליט הצבאי הראשי

יוניליוור לא תערער על הקנס שהוטל עליה בפרשת הסלמונלה

דוח של נציב קבילות החיילים: עלייה בהשפלות וגזענות מצד מפקדים

דו"ח מבקר הפרקליטות – כשלים והסתרת דיווחיים מהסנגוריה, התערבות פרקליטות בדו"חות המכון הרפואי

 צה"ל מנע מפעיל שטח של רבנים לזכויות אדם מלהושיט עזרה לפצוע. צה"ל: ניסינו למנוע שפיכות  דמים * רבנים לזכויות אדם: תובעים מהפצ"ר לחקור

פוליטי

נתניהו ביקש למנות את השרים רגב ולוין לקבינט, ראשי הקואליציה סירבו * מזכיר הממשלה פנה לראשי מפלגות הקואליציה בבקשה לצרף השרים מירי רגב ויריב לוין לקבינט כמשקיפים ולהפוך את השר יובל שטייניץ ממשקיף לחבר מלא (מעריב)

על רקע קריאות במפלגה לחקור אי סדרים במפקד, ו"פרץ צריך לפרוש מהחיים הפוליטיים" * כינסו ח"כים התומכים בעמיר פרץ מסיבת עיתונאים: "ניסיון פתטי, ציני ומכוער לפלג את המפלגה"

מדיני

הפלסטינים מיואשים: "ארה"ב תצביע נגדנו בכל המוסדות" * מסמך סיכום על ממשל טראמפ שחיבר יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאאיב עריקאת, חושף את התסכול בצד הפלסטיני: "הממשל לא הביע התנגדות להתנחלויות, הקונגרס ממשיך לאיים להפחית את הסיוע לפלסטינים" (nrg)

רגב: "לעצור לאלתר את הבנייה של האו"ם בארמון הנציב" * שרת התרבות תעלה בישיבת הממשלה בשנית את נושא השתלטות האו"ם על אדמות מדינה בשכונה במזרח ירושלים. לדבריה, העבודות חייבות להיפסק עד הסדרת הנושא. "הארגון לא יכול להיות מעל לחוק הישראלי" (nrg)

חוץ

מרקל: ארה"ב ובריטניה כבר לא שותפות אמינות * הקנצלרית הזהירה כי אירופה תצטרך לסמוך בעתיד רק על עצמה, אף שחובה עליה גם לנסות לשמור על יחסים טובים עם שתי המעצמות (AFP)

ארה"ב: טראמפ: "ההדלפות מהבית הלבן – שקרים שהומצאו על ידי התקשורת"

– עם חזרתו לוושינגטון, צוותו של טראמפ מכין תוכנית בקרת נזקים לחקירה הרוסית * לאור הדיווחים כי קושנר הציע לפתוח ערוץ חשאי עם רוסיה שנועד לסייע בניסוח מדיניות הממשל בסוריה, הבית הלבן עומל על תוכנית הכוללת את הרחבת הצוות המשפטי ובדיקת הודעות הנשיא לפני פרסומם (ניו יורק טיימס)

– הרפובליקנים והדמוקרטים החלו בהכנות לקראת בחירות אמצע הקדנציה * בעוד כשנה וחצי יבחרו האמריקאים בנציגים לקונגרס, ובמפלגות כבר החלו לצחצח חרבות. הדמוקרטים משתוקקים לנצח, כשמנגד, בצד השני רוצים לשמור על הרוב בשני הבתים (מעריב)

בריטניה: על רקע היחלשותה בסקרים: תרזה מיי שמה את הטרור במוקד הקמפיין * בחריגה מכללי המשחק הפוליטיים בבריטניה, ראשת הממשלה טענה כי לדברי ג'רמי קורבין, בריטניה עצמה אשמה בפיגוע במנצ'סטר (הארץ)

– הפיגוע במנצ'סטר: משטרת בריטניה הודיעה כי עצרה את החשוד ה־14, וממשיכה בסריקות

הפיליפינים: יותר ממאה הרוגים בקרבות נגד חמושים איסלאמיסטים בדרום הפיליפינים * בין ההרוגים בעיר מארוואי, שנמצאת תחת מצור מאז יום שלישי, גם אזרחים שנורו בראשם לאחר שידיהם נקשרו. התושבים שולחים קריאות עזרה בהודעות סמס, אך כוחות ההצלה מתקשים להגיע אליהם

קפריסין: לאחר שנתיים של מו"מ אינטנסיבי: הופסקו שיחות השלום בקפריסין * שליח האו"ם הודיע באחרונה כי יפסיק את מסע הדילוגים שלו בין שני חלקי האי המחולק לאחר שהמנהיגים לא הצליחו להגיע להסכמות. (גרדיאן)

צרכנות

הוזלת תעריפי המים ב-14.5% אושרה היום ע"י מועצת רשות המים ותיכנס לתוקפה החל בחודש הבא. * יעמדו על 6.54 שקלים לקוב מים. * לדברי רשות המים, מדובר בירידה כוללת של 30% בתעריפי המים ב-4 השנים האחרונות

הדלק יוזל בלילה שבין רביעי לחמישי ב-0.5%. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יירד ב-3 אגורות לליטר, ויימכר במחיר מקסימלי של 5.99 שקלים * התחזקות השקל ביחס לדולר חיפתה על עליה במחיר הבנזין באירופה (דה מרקר)

פרסום ושיווק

מנכ"לית מטרנה אפרת גילת מונתה למנכ"לית מעברות * בעקבות מכירת מניותיה של החברה הקיבוצית במטרנה לאסם נסטלה, ולאחר התפטרות המנכ"ל, הודיעה מעברות על מינויה של גילת לתפקיד. * המינוי ותנאי הכהונה כפופים לאישור בעלי המניות (כלכליסט)

בריאות

משרד הבריאות: חשש לזיהום חיידקי בקרב חולים שעברו ניתוחי לב * בעקבות דיווחים בעולם על הופעת חיידק נדיר הקשור למכשיר שמחמם ומקרר את הדם במהלך הניתוח, המשרד קורא לחולים לשים לב לסימפטומים המעידים על הידבקות, אך מבהיר: הסיכון לזיהום קטן מאוד (הארץ)

תחבורה

בריטיש איירווייס חזרה לטוס מלונדון ; בעיר. החברה תציע פיצוי מלא לנוסעים שלא היה באפשרותם לטוס בטיסות חלופיות * תקלת מחשב חמורה שנגרמה לפי הנטען מהפסקת חשמל, השביתה למשך כיממה את כל הטיסות היוצאות של חברת התעופה הבריטית משני נמלי התעופה הגדולים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן