Skip to content

דן רייזינגר מסכם 60 שנות עיצוב במוזיאון ישראל

תערוכה חדשה רטרוספקטיבית של האמן והמעצב האייקוני הישראלי, תחשוף לראשונה פריטים ושרטוטים מהאוסף הפרטי שלו שיספקו מבט אל עומק תהליך היצירה שלו. החל מה-3 ליוני 2017.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאורך 60 השנים האחרונות, הטביע האמן והמעצב דן ריזינגר את חותמו על התרבות החזותית בישראל תוך שהוא מעצב ומפתח אותה. ריזינגר עיצב לוגואים, כרזות, מבנים וסביבות חיצוניות, לחברות ולמוסדות שפעלו בישראל מאז קום המדינה. עבודותיו של ריזינגר הפכו לנכסי צאן ברזל, סובבות אותנו כמעט בכל מקום ומלוות את השינויים שנעשו בנופיה של החברה הישראלית. החל מהלוגו המוכר והידוע של התיאטרון הלאומי "הבימה", דרך אין ספור כרזות בינ"ל שעשה למען חברת התעופה הישראלית, "אל-על", תחנות התדלוק בצבעי ירוק אדום של "דלק" ועד לעיצוב הצבעוני של טיילת הרברט סמואל בחוף ימה של תל אביב, ריזינגר היה שם לתפוס את תמצית הישראליות, את הרגע המכונן ולשלב אותו ביצירותיו. תערוכה חדשה שיציג מוזיאון ישראל תחשוף את סיפור פעילותו היחודי של אחד מעמודי התווך של העיצוב הישראלי וכיצד סיפור זה משפיע עלינו עד היום.

כרזה לחברת התעופה אל על 1968
כרזה ליום העצמאות 1974

בתערוכה מגוון רחב ומרשים של עבודותיו – לוגואים מעוצבים, כרזות, עיצובים של מתחמים, כרטיסי ביקור, מחזיקי מפתחות, בולים ועוד. היא תחשוף את המבקרים אל היצירות פורצות הדרך שהפכו לסמלים מוכרים במרחב החזותי של כל אחד ואחד מאתנו. בנוסף, שרטוטים וטיוטות שניתנו על ידו לאוסף המוזיאון יוצגו לראשונה בתערוכה, וימחישו כיצד עבודותיו לא רק מסמלות רוח של תקופה אלא השתתפו באופן פעיל בשינויים בכלכלה הישראלית ובעלייתו של ההון הפרטי ככוח כלכלי ותרבותי המניע תהליכים.

אוצר: דן הנדל

התערוכה תיפתח ב-3 ליוני ותינעל ב-28 לאוקטובר 2017

אתר המוזיאון: http://www.imj.org.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן