Skip to content

החלה חקירת דרעי ורעייתו

הבוקר עכבה המשטרה 14 איש הקשורים לשר הפנים ולרעייתו במסגרת עמותה שהיא מנהלת ורכוש שקנה או מכר דרעי לאחרים וביניהם אחיו הקבלן. מקורב נוסף עוכב לפני שעה קלה בבני ברק ומספר המעוכבים לחקירה עלה ל 15
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזה שעה חצי נמצאים שר הפנים  ורעייתו יפה בחדרי החקירות וחקירתם צפויה להימשך היום (שני) עוד שעות ארוכות.  תוך כך נחקרו 14 בני אדם ובתוכם מנכ"ל חברה ידוע, אנשי עסקים ומקורבים אחרים לדרעי ורעייתו.  המשטרה נערכה היטב  ותכננה את החקירה מבעוד מועד. הבוקר בשעה 06:00 פשטו אנשי במשטרה ועצרו את הנחקרים לצרכי החקירה. בין הנחקרים אנשי משפחת השר. לפני שעה קלה נעצר עוד קרוב משפחה של דרעי ומספר המעוכבים עלה ל 15.

אריה דרעי - נחקר בחשד להלבנת הון, עבירות מס ועוד
אריה דרעי - נחקר בחשד להלבנת הון, עבירות מס ועוד

דרעי ורעייתו יפה נחקרים ויתבקשו להתייחס בין השאר, להתייחס לדרך המימון של נדל"ן שרכש השר בשנים האחרונות, כולל ביתו ביישוב ספסופה, או לדוגמה דירה שמכר דרעי לאחיו הקבלן, שלומי דרעי. לדעת החוקרים דרעי מכר לאחיו במחירים לא ריאליים המופחתים בהרבה מערכו של הנכס הנמכר.  כמו כן נבדקות עבירות מס ומרמה ובמשטרה בודקים בקשה שהגישה העמותה לקבלת כספים מהמשרד. לחלק מהנחקרים מיוחסות עבירות הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד והתחמקות מתשלום מיסים.

קרוב משפחתו של דרעי שעוכב לחקירה לפני שעה קלה
קרוב משפחתו של דרעי שעוכב לחקירה לפני שעה קלה

בחודש אפריל האחרון זומנו למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה מספר עדים, אך במקביל נחקרו גם לראשונה שלושה חשודים באזהרה – בהם מקורב מאוד לאריה דרעי ובתו של אותו מקורב. חקירת הבת הסתיימה רק בשעות הערב. לחקירה קדמו חיפושים של חוקרי המשטרה בבית החשוד ובמשרדו. בבניין שבו שוכן המשרד של המקורב שוכן גם משרד ששימש את דרעי בזמן "גלותו" הפוליטית, ומשמש אותו לפגישות גם כיום. לאותו מקורב יוחסו שתי עבירות שממוקמות ברף העליון של עבירות השחיתות ושתי עבירות כלכליות. בשל כך, מי שהופקד על חקירתו של המקורב וכך של דרעי ורעייתו כיום, היה צוות משותף של חוקרי להב 433 וחוקרים מרשות המסים. כבר בתחילת  החקירה ההיא נהגו החוקרים בצעד חריג יחסית, כאשר פנו מיוזמתם לפרקליטו של החשוד, זימנו אותו לתחנה ואפשרו לו להיפגש עם מרשו, וזאת לאחר שהודיעו לחשוד על העבירות המיוחסות לו.

אתר החדשות החרדי בחדרי חרדים דיווח באפריל כי בסביבתו של דרעי ניכר חשש שלא נראה כמותו מאז התפוצצות הפרשה. העיתון ידע לספר כי במידה רבה מיוחס החשש הזה לחוסר הידיעה מפרטי החקירה. חלק מעובדי לשכתו חוששים מהאפשרות שבמסגרת החקירה הם יזומנו לתשאול, והחשש הכבד ביותר – ודאי על רקע חקירת בתו של המקורב – היא שגם מי מילדיו של דרעי ייאלץ להתייצב ולמסור תשובות. ואכן, כך פעלה המשטרה היום כשהפציעה ועכבה את כולם לחקירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן