Skip to content

בעלי ערוץ 20 נחקרו בחשד כי העבירו כספים לש"ס ולעמותות של יפה דרעי

בעלי העסקים שעשו את הונם ברוסיה, נחקרו ביאח"ה בהקשר לתרומות שהעבירו לש"ס ולעמותות המנוהלות על ידי אשת שר הפנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום  – אנשי העסקים ובעלי ערוץ 20, המיליארדר מיכאל מירילשוילי ובנו יצחק הם בין אנשי העסקים שנחקרו ביום שני האחרון בחשד לקשריהם עם שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. על פי החשד, השניים העבירו במהלך השנים, סכומי כסף רבים למפלגת ש"ס ולשתי עמותות המנוהלות בידי יפה, רעייתו של דרעי. דרעי חשוד בעבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

מירילשוילי ודרעי (צילום: אתר בחדרי חרדים)
מירילשוילי ודרעי (צילום: אתר בחדרי חרדים)

האב מירילשוילי, בן 57, נחשב לאיש עסקים מצליח, הפועל בשורה של תחומים, בהם מדיה, אנרגיה, מים, נדל"ן ופיננסים. בשנות התשעים, לאחר הפרסטרויקה, קריסתה של ברית המועצות, המשפחה נכנסה לעסקי ההימורים ברוסיה שפשטו היטב בקרב העולם התחתון הרוסי, ושלחה זרועות למגוון תחומים נוספים. מירלשוילי ריצה בעברו שמונה שנות מאסר ברוסיה בעקבות פרשיה הקשורה לחטיפתו של אביו שהיה כשלעצמו נשיא הקונגרס של יהדות גאורגיה ואחד מהאנשים החזקים בקהילה היהודית במדינה. האב נחטף בשנת 2000 על ידי גורמים עברייניים. החטיפה התבצעה לאור יום בכביש ראשי בסנט פטרסבורג. החוטפים דרשו סכום כסף גדול תמורת שחרורו, אך לאחר יומיים וחצי שוחרר האב לפתע וללא כל תמורה. בתקשורת הרוסית פורסם כי החוטפים התנצלו בפני האב ואף ערכו עמו פיוס בטרם שוחרר. בריאיון לתקשורת הישראלית לפני מספר שנים, אמר מיכאל מירילשוילי כי "אולי החוטפים לא ידעו על מה הם הולכים והמזמינים הטעו אותם וכשהם גילו את זהותו של החטוף הם נבהלו".

בכך לא תם הסיפור. חודש וחצי לאחר החטיפה, נמצאו שניים מבין החוטפים כשהם ללא רוח חיים. הרוחות סערו והמיליארדר הואשם והורשע בקשירת קשר לביצוע עבירה ונידון לשמונה שנות מאסר. מקורביו ממשיכים עד היום לטעון כי נתפר לו תיק וכי היו גורמים בעלי עניין שחפצו כי ישב בכלא ולא יוכל להמשיך בעסקיו. "לא היה לי כל קשר לרצח", אמר מירילשוילי. "גם השופטים ידעו זאת היטב, אבל הייתה הוראה מיוחדת לגרום למאסרי. אישים בכירים היו מעוניינים לגרום למאסרי לתקופה ממושכת".

עם תום תקופת מאסרו, עלה מיכאל מירילשוילי ארצה והחליט להשתקע בה יחד עם משפחתו. למרות שתקע את יתד מגוריו בארץ, הוא החליט באותו שלב להמשיך בעסקיו ברוסיה, "אני עובד במשך עשרות שנים ברוסיה", הוא הסביר. "הביזנס שלי שם הוא בעיקר בתחום הננו טכנולוגיה, תעשייה וייצור ושיווק של תרופות. בישראל האפשרויות לא דומות".

מירילשוילי הבן נחשב גם למשקיע העיקרי בערוץ 20 ולפי דיווחים הוא זה שעמד מאחורי התפטרותו של המגיש שרון גל שעזב את משכן הכנסת לטובת משרה בערוץ החדש. מאז, הספיק שרון להתפטר מתפקידו בשל סיבות אישיות שגרמו להיעדרותו. מירילשוילי, אגב, התחייב להשקיע בערוץ מידי שנה 18 מיליון שקל למשך עשור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן