Skip to content

מנכ"ל בצלם לבכירים אירופאים: נדרשת פעולה בינלאומית בלתי אלימה לסיום הכיבוש

בפגישה עם שר החוץ הדני, אמר חגי אלעד לשר: דיכוי הפלסטינים הוא הבסיס להיעדר הביטחון שלנו. בלי פעולה בינלאומית, אלימות הכיבוש תימשך באין מפריע, וכן גם הדיכוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חגי אלעד, מנכ"ל "בצלם", נפגש הבוקר (חמישי) בקופנהגן עם שר החוץ הדני, אנדרס סמואלסן, כשמחר ייפגש עם שגרירי 28 מדינות האיחוד האירופי בבריסל במסגרת הוועדה המדינית-ביטחונית (PSC) של האיחוד האירופי.
מחר ייפגש אלעד עם שגרירי 28 המדינות החברות, במסגרת הוועדה המדינית-ביטחונית (PSC) של האיחוד האירופי. גוף זה מפקח על יישומה של מדיניות האיחוד האירופי בענייני חוץ ובטחון. בפגישה עם הוועדה המדינית-ביטחונית ישתתף גם שעוואן ג'בארין, מנכ"ל ארגון זכויות האדם הפלסטיני אל-חאק.
נציגים של ארגוני זכויות אדם מעזה הוזמנו להשתתף אף הם, אך הגעתם תלויה בנכונותה של ישראל לאפשר את יציאתם מהרצועה. ביום שלישי, ה-6 ביוני, בשעה 18:30 (שעון בלגיה), ישתתפו מנכ"לי הארגונים באירוע עם שגריר צרפת לשעבר פייר וימונט, שיהיה פתוח לציבור, ויתקיים במרכז בוזאר בבריסל.

נתניהו לא ניפגש - מנכ"ל בצלם כן
נתניהו לא ניפגש - מנכ"ל בצלם כן

אלעד אומר כי בפגישותיו יבהיר כי סיום הכיבוש הוא צעד פרו-ישראלי, פרו-פלסטיני, ומימוש של צדק. "הדרך הבלתי אלימה הנדרשת כעת כדי להביא לסיום הכיבוש היא פעולה בינלאומית נגדו. בלי פעולה בינלאומית, אלימות הכיבוש תימשך באין מפריע, וכן גם הדיכוי, חוסר הצדק והפחד. שמירה על זכויות האדם וחירויות היסוד היא חובה אנושית בכל מקום ובכל זמן. לאירופה יש אחריות מוסרית ייחודית כלפי ביטחונה של ישראל. אבל הביטחון שלנו לא יכול להתקיים על בסיס דיכוי הפלסטינים. למעשה, הדיכוי שלהם הוא הבסיס להיעדר הביטחון שלנו".
לדבריו, הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שנערכה בתחילת השבוע כי לא ייפגש עם מנהיגים זרים שייפגשו עם ארגונים הפועלים נגד חיילי צה"ל ואמר: "אני אומר למנהיגי העולם, אתם יכולים להיפגש עם ארגונים שפועלים נגד חיילי צה"ל, אבל לא איתי", הם צעד נוסף שנוקטת הממשלה במטרה להשתיק את המתנגדים למדיניותה: כלי התקשורת, פעילים, אקדמאים, אמנים וארגוני זכויות האדם. לפני כחודש התעמת נתניהו עם שר החוץ של גרמניה זיגמאר גבריאל, אחרי שהשר נפגש עם שוברים שתיקה ובצלם במהלך ביקורו בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן