Skip to content

פשקוויל בירושלים: חרדי, לוקחים אותך בכפיה לצבא? מותר לך להרוג את המפקד

קיצוני החרדים עלו שלב - פשקוויל שהופץ כפסק הלכה קובע כי מותר למתנגדי הגיוס לקחת רובה ולהרוג את מגיסיהם. המשטרה: הדברים חמורים, נפתחה חקירה בגין הסתה לאלימות. הערב צפוי להתקיים כנס גדול של הפלג הירושלמי - למרות שהמשטרה טרם אישרה את הכנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל פתחה היום (חמישי) בחקירה פלילית אחר מפיצי פשקוויל הקורא להרוג קציני צבא ומגייסים חרדים שהופץ בשכונת מאה שערים בירושלים.  מדובר במודעת פשקוויל אנונימית שההערכה לגביו הינה כי מפיציו ביקשו לפגוע דווקא במתנגדי הגיוס.
במודעה נכתב בין היתר: "אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, מותר לך ואתה צריך לעשות את הפעולות הבאות: לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך ולזכות אותה בייהרג ובל יעבור, להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר".

עוד אתמול ועם קבלת המידע אודות הפצת הפשקוויל פנתה המשטרה לפרקליטות המדינה לשם פתיחה בחקירה בגין הסתה לאלימות. מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת האישור לפתיחה בחקירה כאמור ובשל חומרת הדברים שנכתבו ופורסמו הטיל מפקד מחוז ירושלים את החקירה על היחידה המרכזית".
מדובר צה"ל נמסר: "קריאה לרצח חיילים ומפקדים בצה"ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום. צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו מתוך מחויבות לבטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולפעול לגיוס של חייבי הגיוס ללא כל מורא ופחד".

ההכנות לכנס בעיצומן למרות שהמשטרה טרם אשרה את האירוע
ההכנות לכנס בעיצומן למרות שהמשטרה טרם אשרה את האירוע

בנוסף לכך הוסיפו משטרת מחוז ירושלים כי בהמשך לפרסומים אודות כנס גדול של הפלג הירושלמי כנגד הגיוס לצה"ל ותמיכה במפגינים החרדים שמתוכנן להתקיים היום בירושלים בשטח השייך לעירייה מדגישה המשטרה כי "בגין האירוע לא התקבלה במשטרה או אושרה כל פניה בנושא. ללא אישור המשטרה לא תוכל עיריית ירושלים שכבר אישרה את הכנס המדובר". מדובר בכנס שצפוי להיערך הערב בירושלים תחת הכותרת "עת לדבר" – עוצרים את ניסיונות ההשתקה. לדברי גורמים בפלג הירושלמי, מדובר בכינוס מחאה ותגובה לגל המעצרים שהתרחש לפני כחודש של בכירי 'הפלג' וראשי עיתון 'הפלס' בהם העורך נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב. הדוברים בכינוס צפויים להתמקד הן במחאה כנגד הפרקליטות ומשטרת ישראל המתנכלים להם – לטענתם – בשל ההפגנות נגד הגיוס ונגד ה"מיינסטרים הליטאי" שמתנגד לעצם קיומם תוך התעלמות התקשורת החרדית הממסדית מגל המעצרים.

כרזה לקראת כנס הפלג הירושלמי
כרזה לקראת כנס הפלג הירושלמי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן