Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 01 יוני 2017 (מהדורת הצהרים)

כותרות המהדורה פיגוע דקירה בשומרון: אחד נפצע קל, המחבלת נוטרלה (בטחוני) * ממשל טראמפ שוקל לגבש מסמך עקרונות לפתרון סוגיות הליבה בין ישראל לפלסטינים (מדיני) * הסוף לאלימות המשטרה? שדולה בכנסת תרכז תלונות על אלימות שוטרים ותעקוב אחרי חקירת החשדות נגדם (חדשות) * דו"ח: מערך הצוללות הגרעיניות של בריטניה חשוף להתקפות סייבר (טכנולוגיה) חקירה פלילית: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פיגוע דקירה בשומרון: אחד נפצע קל, המחבלת נוטרלה (בטחוני) * ממשל טראמפ שוקל לגבש מסמך עקרונות לפתרון סוגיות הליבה בין ישראל לפלסטינים (מדיני) * הסוף לאלימות המשטרה? שדולה בכנסת תרכז תלונות על אלימות שוטרים ותעקוב אחרי חקירת החשדות נגדם (חדשות) * דו"ח: מערך הצוללות הגרעיניות של בריטניה חשוף להתקפות סייבר (טכנולוגיה) חקירה פלילית: פשקוויל בירושלים מכשיר חרדים להרוג חיילים (חדשות)

חדשות

אלימות המשטרה: שדולה בכנסת תרכז תלונות על אלימות שוטרים ותעקוב אחרי חקירת החשדות נגדם * השדולה לא תסתפק בדיווחים תקופתיים, אלא תציף לתודעה הציבורית את האירועים ותעקוב אחרי הטיפול בכל השוטרים שסרחו. ח"כ גילאון: יש מגמה של הרמת ידיים על אזרחים (הארץ)

התובע הכללי ברשות הפלסטינית הודיע שיאכוף את האיסור לאכול בציבור ברמדאן * לפי הודעת התובע, מי שיפר את הצום בפרהסיה יישלח לחודש מאסר. הוא ציין כי לא מדובר בהנחיה חדשה, אלא בחידוד של חוק שנותר מהתקופה הירדנית (הארץ)

למרות תרחישי האימים: המדינה תבקש מביהמ"ש העליון להפוך החלטתו ולהשאיר את מכל האמוניה בחיפה * על פי מקורות ממשלתיים, המהלך מתואם עם חיפה כימיקלים * בית המשפט העליון קבע כי המיכל והאוניות מעוררים חשש "לאסון בקנה מידה לאומי", וכי הפעלתם תופסק ביולי 2017 * חיפה כימיקלים: "אנו מקווים שהממשלה תחזיר את מפעלי החברה לעבודה" (דה מרקר)

המשטרה פתחה בחקירה פלילית כנגד מפיצי פשקוויל בירושלים ובו פסק הלכה הקובע כי לחרדי שגוייס בכפייה מותר לקחת רובה ולהרוג חיילת או חייל או מפקד (מגפון ניוז)

פוליטי

יחימוביץ': "אם העירור שלי היה מתקבל מניחה שהייתי מנצחת בבחירות להסתדרות" (גל"צ)

ב-"יש עתיד" מסרבים לבקשת מפלגת העבודה לאפשר לרשם המפלגות לבחון את רשימות המתפקדים של "יש עתיד", כדי לאתר התפקדות כפולה בשתי המפלגות. (גל"צ)

הצעת חוק: בחירת נשיא לבית המשפט העליון – באמצעות הצבעה בכנסת

בטחוני

פיגוע דקירה בשומרון: אחד נפצע קל, המחבלת נוטרלה * פלסטינית התקרבה לעמדת השמירה בכניסה להתנחלות מבוא דותן כשבידה סכין. השומר שהיה במקום צעק לה לעצור, אך היא לא נענתה לקריאתו, שלפה סקין ופצעה אותו קל * המחבלת נוטרלה, מצבה אנוש

אסירים ביטחוניים משתמשים בכרטיסי חיוג מצריים על מנת לעקוף את מיסוך השיחות

צה"ל בודק מכוניות של קצינים מחשש שארגוני טרור שתלו בהן מכשירי האזנה * לפני מספר חודשים שילם הצבא כ-50 אלף שקלים לחברה פרטית כדי לבדוק אם במכוניתו של קצין בכיר הותקנו מכשירי האזנה. * גורם בצה"ל: מדובר בצעד מניעה (הארץ)

מדיני

ממשל טראמפ שוקל לגבש מסמך עקרונות לפתרון סוגיות הליבה בין ישראל לפלסטינים * בישראל נערכים לאפשרות שהממשל האמריקאי יגבש את המסמך כשלב ראשון במו"מ או אף כהצעה שתהיה בסיס לתחילת המגעים להסדר קבע * נתניהו: "בממשל יש רצון עז לשים משהו על השולחן" (הארץ)

– אלקין: "בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני – טראמפ מדבר 'אובמית"'

גלנט: לא נורא אם טראמפ ידחה את העברת השגרירות "חיכינו 69 שנה – נחכה 70 שנה"

שר האוצר כחלון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים נפגשו אמש עם רה"מ הפלסטיני והציגו בפניו את שורת ההטבות שאושרו בקבינט. במסגרת ההקלות יורחבו שעות פעילויות המעברים, יוקם איזור תעשייה חדש במעבר תרקומייא, והיתרי בנייה לפלסטינים בשטחי סי. כמו כן, הצדדים הסכימו לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בין הצדדים

יו"ר הרשות הפלסטינית אישר בישיבת הוועד הפועל של אש"ף כי ננזף על ידי נשיא ארה"ב * לפי דיווח באתר "אל-ערבי אל-ג'דיד", יו"ר הרשות אמר לחברי הוועד הפועל של אש"ף שטראמפ הציג לו סרטוני הסתה נגד ישראל – ושהוא טען בתגובה כי אלו זויפו: "בקש מה-CIA לנתח אותם".

– אבו מאזן: "ממשלת ישראל הסיתה את טראמפ נגדי"

מנכ"ל בצלם נפגש עם שר החוץ הדני: "נדרשת פעולה בינלאומית לסיום הכיבוש" (מגפון ניוז)

דיווח: שוויץ שוקלת הגשת כתב אישום נגד ח"כ לבני בעבור פשעי מלחמה

חוץ

סין ביקשה מארה"ב להוציא את מערכת ההגנה מפני טילים מדרום קוריאה

טראמפ שוקל: צינון היחסים עם קובה * הנשיא בוחן הגבלה על נסיעה וצמצום המסחר בין המדינות, שישיב את המצב לזה ששרר טררם כהונת אובמה. * המכשול: סוגיות חוקה והתנגדות המגזר העסקי (חדשות10)

מכה לארדואן: סעודיה ביטלה עסקת נשק גדולה לרכישת ספינות מלחמה * זעם באנקרה לאחר שערב הסעודית הודיעה לטורקים על ביטול עסקת נשק שנחתמה בין הצדדים. שבמרכזה עמדה הזמנת ארבע ספינות עבור חיל הים הסעודי ב-2 מיליארד דולר. * הערכות בטורקיה: ביטול העסקה נובע מהתחייבות הסעודים לעסקת הנשק הענקית שנחתמה עם טראמפ (כלכליסט)

ארה"ב: דיווח: סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן יקים מטה לפעילות פוליטית

– הילרי קלינטון: טראמפ ניצח בעזרת 1,000 סוכנים רוסים – "אנשי טראמפ הכווינו את התעמולה הרוסית במהלך הבחירות"

– נבדק מידע על עוד פגישה בין ג'ף סשנס ושגריר רוסיה

בריטניה: פחות משבוע לבחירות, תרזה מיי, סירבה להשתתף בעימות התקשורתי, מנהיגי האופוזיציה ביקשו מהצופים לנחש איפה נמצאת ראשת הממשלה בזמן העימות. "הכלל הראשון של מנהיגות הוא להגיע", קבעה בשידור ראשת המפלגה הלאומנית הוולשית

סוריה: דיווח: המופתי של 'דאעש', טורקי אל בינאלי, נהרג בהפצצה של כוחות הקואליציה

– דיווח: ארה"ב הנחיתה כוחות מיוחדים בסוריה ותקפה את דאע"ש (חדשות10)

הפיליפינים: 11 חיילים נהרגו בשוגג במתקפה נגד תומכי דאעש * על פי שר ההגנה, חוסר תיאום גרם למותם של החיילים בתקיפה שנועדה לפגוע בחמושים המזוהים עם דאעש בעיר מאראווי. עוד הוסיף כי 89 חמושים נהרגו מאז תחילת הקרבות בשבוע שעבר

– נשיא הפיליפינים: "דאעש הוא האחראי הבלעדי על המרד"

צרכנות

הדלק הוזל הלילה בשלוש אגורות לליטר בשל עליה במחיר השקל מול הדולר

בריאות

הורי הילדים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה פנו לבג"צ: "לפתוח בחקירה פלילית" * משבר ילדי הסרטן: ההורים פנו לבית המשפט העליון וביקשו לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הבריאות ומנהל בית החולים הדסה עין כרם. "זורים חול בעיניי הציבור" (מעריב)

תחבורה

רכבת ישראל: האיחורים הוכפלו בתוך שנה * הרכבת לא עמדה בעומס של מספר הנוסעים — שזינק ביותר מ-50% מאז 2014 * בשבועות הקרובים יוכנסו לשירות קרונות חדשים, להארכת רכבות בקווים צפופים (דה מרקר)

אחרי עשרות שנים הזיכיון של הדר־לוד פקע – והמוני נהגי מוניות צבאו על נתב"ג * תורים ארוכים של מוניות השתרכו ערב החג ביציאה מנתב"ג, בשל תום המונופול של תחנת הדר־לוד על ההסעות משדה התעופה * הלחצים של הנהגים מנעו לעת עתה את הורדת המחירים, והם עברו לעבוד במזומן בלבד * הנהגים מזהירים: "תהיה קטסטרופה. אנשים ילכו מכות" (דה מרקר)

בעולם

חשש כבד באירופה: היום, טראמפ יחליט על האקלים * הנשיא הודיע כי הלילה ב-22:00 יכריז במסיבת עיתונאים  האם ארה"ב תפרוש מהסכם האקלים שנחתם בפריז. * לפי מקורות בארה"ב טראמפ נחוש למלא את הבטחות הקמפיין שלו ולהגן על העובדים האמריקנים בתעשייה המזהמת * באירופה ניסו לשכנע אותו במהלך השבוע האחרון שלא לסגת מההסכם * בריטניה: מקווים שלארה"ב יהיה תפקיד מרכזי בהסכם פריז

ארה"ב: מנהל התעופה הפדרלי האמריקאי החליט להטיל על חברת התעופה יונייטד איירליינס קנס ע"ס 435 אלף דולר עבור הפעלת 23 טיסות עם בואינג 787, ב-2014, שלטענת הממשלה לא הייתה במצב טוב. (רויטרס)

טכנולוגיה

דו"ח: מערך הצוללות הגרעיניות של בריטניה חשוף להתקפות סייבר * על פי מכון מחקר מלונדון, התקפת סייבר עשויה להוציא את כלי הנשק הגרעיניים מכלל שימוש, או לגרום לשיגורם. לפי הדו"ח, הצוללות חשופות להתקפות כשהן עוגנות למטרות תחזוקה (הארץ)

קבוצה שפרסמה כלי פריצה שע"פ הערכות נגנבו מהסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב הודיעה כי היא מתכננת למכור סדרה חדשה של קוד גנוב ללקוחות המוכנים לשלם יותר מ 22,000 $ (רויטרס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן