Skip to content

"המלט" בפסטיבל תיאטרון גשר: המלט כזה עוד לא ראיתם

הבמאי רוברט לפאז' והשחקן יבגני מירונוב יצרו חוויה תיאטרונית מפתיעה, מלאת השראה ורבת קסם. אבל מרוב אפקטים אמנותיים, הרגש לא עובר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

ראיתי אלפי הצגות עד היום. הצגה כזו עוד לא ראיתי. הבמאי רוברט לפאז' והשחקן יבגני מירונוב לקחו את "המלט" של שקספיר והפכו אותו למחזה יחיד מפתיע, נדיר, מדהים ומלא קסם. מירונוב הווירטואוז משחק את המלט ואת כל התפקידים האחרים במחזה (עם עזרה קטנה של שחקן נוסף).

וירטואוז. מירונוב. צילום" סרגיי פטרוב

על הבמה של תיאטרון גשר קוביה ענקית מסתובבת, שמחליפה צורות, אורות וצבעים. זו התפאורה. בתוך הקוביה הענקית לכוד המלט, והוא מכניס לתוכה את כל הדמויות מהמחזה של שקספיר. כל סיבוב של הקוביה מקדם את העלילה – ומזמן לנו הפתעה חדשה. כל האירועים בהצגה מתרחשים בדמיונו של המלט היושב בבית משוגעים. כך גם מחשבותיו. כל המחזה הוא חידה והיוצרים טוענים, שהקוביה מסמלת קוביה הונגרית, שאותה צריך לפצח. מבולבלים? גם אנחנו.

ההצגה, שעתיים ללא הפסקה, מהממת ומאתגרת, אבל לא מספיק מרגשת. מרוב אפקטים הרגש לא עובר. ורגש הוא מצרך חשוב בתיאטרוןאין כמעט דיאלוגים או קונפליקטים. כל הקונפליקטים נמצאים בראשו הקודח של המלט.

עוצמתי. מירונוב צילום: סרגיי פטרוב

"המלט" היא הפקת מולטימדיה מעוררת השראה. חוויה תיאטרונית מפתיעה ויוצאת דופן. חסרונו של הרגש עשוי להפריע לחלק מהצופים. אני לא בטוח ששקספיר היה אוהב את הפרשנות של הבמאי לפאז' והשחקן מירונוב. הם יצרו מופע מגלומני, עוצמתי וחדשני, ולמעשה יצאו מהקופסה (או מהקוביה) בפרשנות שלהם ל"המלט". מבחינה זו מדובר בהישג תיאטרוני. ממליץ לראות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן