Skip to content

"וונדר וומן": גל גדות מקרינה עוצמה, כריזמה וניצוצות

"וונדר וומן" אולי לא ממציא מחדש את סוגת גיבורי העל, אבל הוא פורט על כל המיתרים המוכרים בהתלהבות ובסגנוניות מרשימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הופעת האורח הקצרה של גל גדות כדיאנה פרייס הייתה אחת מנקודות השיא בסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שיצא לאקרנים בשנה שעברה, ואין זה מפתיע שגדות שולטת במסך בכל עוזה והדרה בתפקיד הראשי בסרט "וונדר וומן". עובדה זו כנראה תבטיח, שהסרט יקצור הצלחה מרובה, בהתחשב בעובדה שחברת די.סי. עשתה לא מעט מאמצים שגיבורת הסרט תתחרה בהצלחה הקופתית של גיבורי מארוול, וזאת לאור הסרטים הבינוניים עד גרועים שיצאו בשנים האחרונות, ובהם "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", "איש הפלדה" ו-"יחידת המתאבדים". כן, חייבים לציין, בסרט "וונדר וומן" יש פגמים, אבל הם בעיקר אותן מגרעות שמופיעות בכל סרטי גיבורי העל, כאשר עוצמתם הפיזית של לא מפצה על קו העלילה.

"וונדר וומן": גל גדות מקרינה עוצמה, כריזמה וניצוצות

מלבד סצינת הפתיח והסגיר המתרחשת בימינו, כביכול, ומתחברת לנקודת העלילה של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", הסרט "וונדר וומן" עומד בפני עצמו, ומתרחש כמעט לחלוטין במהלך מלחמת העולם הראשונה, כאשר נסיכת האמזונות, דיאנה (גדות, "השכנים של ג'ונס"), עוזבת את ביתה המיתי – תמיסקירה, ונכנסת לעולם האנושי. עד כה, דיאנה הייתה מוגנת מהעולם החיצון, כבת יחידה לשושלת מכובדת של גזע לוחמות שנוצרו על ידי האלים היוונים. אולם ברגע אחד, היא מקבלת שיעור מהיר אודות האנושות, כאשר מטוסו של המרגל, סטיב טרבור (כריס פיין, "סטארטרק: אל האינסוף"), מתרסק בים סמוך לחופי תמיסקירה. לאחר שסטיב מספר לה אודות זוועות המלחמה, דיאנה מתריסה בפני אמה, היפוליטה (קוני נילסן, "גלדיאטור"), להצטרף למשימה כדי לסיים את המלחמה. בעוד שתוכניתו של סטיב כרוכה בריגול ובאסטרטגיה, דיאנה משוכנעת כי אל המלחמה – אָרֶס, הוא האחראי הבלעדי לסכסוך, וכי בהריגתו היא יכולה לשים קץ לכל המלחמות.

תערובת הנאיביות אל מול התעוזה בשדה הקרב של דיאנה הם מה שמפרידים אותה מגיבורי העל הקודמים של די.סי. בקולנוע, וגדות מגלמת את תפקידה בתחושה של יושרה וחמלה. אי אפשר שלא לציין, שהיא גם נראית נהדר בתלבושת האישה האיקונית ומקרינה ביטחון עצמי וכריזמה בסצינות הפעולה של הסרט. לגדות ולפיין כימיה מצוינת, והתסריט של יוצר הקומיקס הוותיק, אלן היינברג, מאזן את הפעולה בהומור מבורך. סרטה היחיד והקודם באורך מלא של הבמאית פאטי ג'נקינס היה דרמה אודות הרוצחת הסדרתית, "מונסטר" משנת 2003, אולם היא מוכיחה מיומנות גם בסרט פעולה בקנה מידה גדול, והסצינה באמצע הסרט, שבה דיאנה משחררת כפר שנכבש על ידי הגרמנים, היא מקטעי הפעולה המלהיבים ביותר שנוצרו בסרטי גיבורים.

קצב הסרט ב-"וונדר וומן" אינו אחיד, וקל לראות מדוע נגרר לכדי 141 דקות. לאורך העלילה פוגשים ברשעים שונים ומעניינים, אבל המוח האמיתי מאחורי הרוע מתגלה בסופו של דבר, יתכן שלחלק מהצופים – באופן די צפוי. עם זאת, אחרי כל כך הרבה סצינות לחימה, לוקיישנים, קטעי דרמה ומעט הומור, הסוף של הסרט מעט מאכזב, די קלישאתי ומלא באפקטים ויזואליים שמאוד מזכירים את הסוף ב-"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". "וונדר וומן" אולי לא ממציא מחדש את סוגת גיבורי העל, אבל הוא פורט על כל המיתרים המוכרים בהתלהבות ובסגנוניות מרשימה.

___
וונדר וומן | Wonder Woman
בימוי: פאטי ג'נקינס
תסריט: אלן היינברג
שחקנים: גל גדות, כריס פיין, קוני נילסן
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 01.06.17
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 141 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן