Skip to content

פרסום ראשון: היועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה לאפשר מחאה בפתח תקווה

לאחר החשיפה במגפון אודות הוראת פרקליט המדינה למפכ"ל המשטרה להסיר כפפות בכל הנוגע להפגנות מול בתי עובדי ציבור, פנתה האגודה לזכויות האזרח ליועה"מ וזה השיב כי הורה למשטרה לאפשר מחאה אך לא מול ביתו ולא בכיכר גורן. מנדלבליט מתייחס לראשונה להפגנות מולו ואומר: "שום לחץ חיצוני לא יסיט אותנו מהשיקול הזה. לא תהיה פשרה על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ההפגנות תותרנה רק לא בכיכר גורן ולא מול בית מנדלבליט
ההפגנות תותרנה רק לא בכיכר גורן ולא מול בית מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, באמצעות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הגיב היום (חמישי) לפנייתו של עו"ד דן יקיר, יועצה המשפטי של האגודה לזכויות האזרח והבהיר כי בהסתמך על פסיגת בית הדין העלחון, וחוות הגעת של משטרת ישראל, לא תותר הפגנה כלשהי מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, כמו גם בכיכר גואן המרוחקת 300 מטר מבית היועץ.  תוך כך מודיע היועה"מ כי המשטרה תאפשר למפגינים להפגין, תלוי בקשה לרישיון, בכל מקום אחר בעיר ובתנאי שיהיה מרוחק מבית היועה"מ כנגרש על פסק הדין בעליון.  המשנה הודיע כי הגגיע להבנה עם המשטרה לפיה לא יוגש כתב אישום נגד מ]גין בודד שהניף שלט בידו וכי לא תמנע הפגנת מפגינים בודדים ובתנאי של יפריעו לציבור ולתנועה.

אפשר להפגין ברחבי פתח תקווה, אך לא בכיכר גורן ולא ליד בית היוה"מ
אפשר להפגין ברחבי פתח תקווה, אך לא בכיכר גורן ולא ליד בית היוה"מ

"הזכות למחות ולהפגין היא אחת מאבני היסוד של חופש הביטוי, ובתור שכזו היא זוכה למעמד בכורה בחברה הדמוקרטית במדינת ישראל.

חופש הביטוי מיועד להגן בעיקר על הקולות הביקורתיים לשלטון, ובכלל זאת, גם ביקורת המופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה.

 כל עוד אני מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חופש הביטוי והזכות למחות ולהפגין יישמרו מכל משמר. כך היה וכך יהיה.

מובן כי מימוש הזכות להפגין נדרש להיעשות בהתאם לדין, לפסיקת בית המשפט העליון ולהוראות המשטרה בנושא". כותב היועץ המשפטי לממשלה.

ההפגנות נשמעות היטב - אחרי חצי שנה יש התייחסות לנשוא ההפגנה
ההפגנות נשמעות היטב - אחרי חצי שנה יש התייחסות לנשוא ההפגנה

היועץ התייחס לראשונה לעיקרי המחאה החברתית המתנהלת נגדו ודורשת שיורה למשטרה לתפוח בחקירה פלילית ללא דיחוי לןצרכי קבלת החלטות באם להגיש כתב אישום באין אם לאיו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הדברים נכונים ביחס לכל הפגנה ומחאה, ואינם מכוונים אך כלפי המחאה המתקיימת בקשר לחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה", מציין המבקר, "בהקשר לאלה, אחזור ואדגיש כי השיקול היחיד המנחה אותי ואת יתר העוסקים במלאכה, הוא הגעה לחקר האמת, במקצועיות, באחריות וביושר, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לממצאים הראייתיים ובהתאם להם בלבד". המבקר הודף את ההפגנות כנגדו ואומר בגילוי כי אלו לא ישפיעו עליו כהוא זה ומסיים את מכתבו: "שום לחץ חיצוני לא יסיט אותנו מהשיקול הזה. לא תהיה פשרה על המקצועיות בתהליכי העבודה שלנו. כפי שכבר מסרתי בעבר, בבוא העת, המידע הרלוונטי בנוגע לחקירות המתנהלות גם יתפרסם ברבים".
מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי הם עדיין לומדים את התגובה וטרם גבשו את עמדתם לגביה.

מכתב המשטרה
מכתב המשטרה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן