Skip to content

פ"ת – למרות הוראות המשטרה – מאות אנשים מפגינים: "תעצור אחד – יבואו אלף"

מאות אנשים התאספו בכיכר גורן למרות הנחיית המשטרה של לא להפגין שם או מול בית היועץ המשפטי לממשלה. בינתיים השוטרים שומרים על מרחק ולא מתערבים בהפגנה. "תעצרו אחד, יבואו אלף" קוראים המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 500 מפגינים התאספו הערב (מוצ"ש) בכיכר גורן, ברחוב העצמאות בפתח תקווה, לא רחוק מביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט במחאה על צמצום זכות המפגינים ומעצר 20 במוצאי שבת שעבר וביניהם גם צלם המערכת, רפי מיכאלי נעצר בניסיון למנוע ממנו צילומי מעצרים שביצעה המשטרה. המוחים קוראים למנדלבליט להורות על חקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכנגד רעייתו שרה בפרשת מעון ראש הממשלה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

 

להבדיל ממררבית המחאות החברתיות בהן השתתפו צעירים בעיקר, הפעם ההפגנה מכילה ברובה אנשים מבוגרים בגעילאי 40 – 50 ו 70. להפגנה הגיעו גם תושבי פתח תקווה שסיפרו כי זו הפעם הראשונה שהם מצטרפים למחאה, בעיקר לאחר ששמעו על ניסיונות המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה לאסור על ההפגנה בסמוך לביתו של היועה"מ ובפתח תקווה בכלל.
חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) הנמצאת בהפגנה, אמר כי "ניסיונותיו של נתניהו לייצר דה-לגיטימציה ולצייר את ההפגנות כפוטש מצביעה על הפחד שלו מהתעוררות אזרחית. חופש המחאה היא זכות יסוד של כלל האזרחים במדינה דמוקרטית ולא ניתן לאף אחד לצמצם אותה. אנחנו כאן עם המפגינים שמבקשים צדק. לא ניתן למשטרה לזרוע פחד באלימות ומעצרים". הקריאות "הון שלטון עולם תחתון" חזרו על עצמן ולהן התווספו קריאות לדמוקרטיה ולחופש ההפגנה וכאלו שהתייחסו למעצרי השבוע שעבר:  "אדם עצור – יבואו 1000".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

הפגנה למען שחרור אברה משבי החמאס בתל אביב  ו3 עצורים בהפגנה למען זכויות בעלי חיים בבית שאן

בתל אביב צעדו הערב כמה עשרות מפגינים לאורך שד' רוטשילד בקריאה לראש הממשלבה לפעול מיד להשבת אברה מנגיסטו שעבר את הגבול לעזה ומצוי מאז בשבי החמאס. המפגינים קראו להתערבות ראש המשלה, בנימין נתניהו ולפעול מידית לשחרורו של אברה המצוי כבר 1000 ימים בשבי החמאס. "המדינה ממשיכה להפקיר אותו", קראו המפגינים.
"אנחנו לא יודעים אם הוא אפילו חי או מת, הם שומרים עליו כביצת זהב", אמר יואל מרשק, ממארגני המחאה. "אנחנו מוחים על אזלת ידה של ממשלת ישראל לא ייתכן שיעברו אלף ימים והוא עדיין שבוי".

ההפגנה למען אברה מנגיסטו (צילום: מטה המאבק)
ההפגנה למען אברה מנגיסטו (צילום: מטה המאבק)

בבית שאן נעצרו הערב 3 פעילי זכויות בעלי חיים לאחר שהפגינו מול בית ראש העירייה רפאל בן שטרית.  מהמשטרה נמסר כי לפני כשעה בסמוך לבית ראש העיר בית שאן הגיעו עשרות פעילים למען זכויות בעלי חיים למחאה ללא תיאום ומבלי שהוגשה בקשה לקיומה. בשלב מסוים החלה במקום הפרת סדר בין המוחים לתושבים במקום, לאחר שניתנה הוראת פיזור למתקהלים ומשלא נענו לבקשה נעצרו לחקירה 3 חשודים הנחקרים בשעה זו.
וכמו בתיאום מושלם בין דוברי המשטרה בארץ נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה תוך שמירה על הסדר הציבורי ועל שלטון החוק אולם לא תאפשר קיום מחאה בסמוך לביתו של עובד ציבור בהינתן חלופה אחרת ותפעל ברוח פסיקת בג"צ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן