Skip to content

טרור בבריטניה – 6 הרוגים ו יותר מ 30 פצועים בפיגוע דריסה ודקירה בגשר לונדון

על פי הדיווחים רכב מסחרי - ואן לבן האיץ לעבר הולכי רגל, ועדים נוספים הבחינו באנשים עם פצעי דקירה. ה-BBC דיווח על פיגוע דקירה נוסף בשוק אוכל סמוך, שלושה חשודים נורו על ידי המשטרה והמשטרה שללה מחבלים נוספים. תרזה מיי הודיעה כי בעקבות האירועים יבוטל אירוע בחירות שתוכנן להיום (ראשון) בצפון המדינה, וכי הבוקר ייערך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכב מסחרי דרס הלילה (ראשון) הולכי רגל בגשר לונדון. לפי עיתון ה "דיילי מייל", הרכב דהר לעבר כ-20 הולכי רגל בגשר לונדון ובהמשך יצאו ממנו שלושה מחבלים בעלי חזות מזרח תיכונית שדקרו עוברים ושבים בשוק האוכל "בורו מרקט". עיתון ה"סאן" דיווח כי המשטרה ירתה למוות בשלושה מחבלים ליד גשר לונדון. חיפושים אחר מחבל נוסף. המשטרה הכריזה על האירועים כפיגועי טרור.

גשר לונדון - זירת האירוע
גשר לונדון - זירת האירוע

על פי דיווחים, הרכב עלה על המדרכה ופגע בחמישה אנשים לפחות, כך לפי ה-BBC. אחרי זמן קצר דיווחה משטרת לונדון כי היא מטפלת בפיגוע דקירה בשוק אוכל סמוך. מאוחר יותר אישרה המשטרה כי מדובר באירועי טרור. המשטרה הוזעקה גם לזירה שלישית בשכונת ווקסהול, המרוחקת משתי התקריות הראשונות, אך לא הצליחה לקשור בינה לבין האירועים הקודמים. המשטרה מחפשת אחר שלושה חשודים שיתכן כי הם חמושים. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה כי החקירה מתקדמת במהירות.

בשעה 22:08 (שעון מקומי) רכב מסחרי פגע במספר בני אדם שהיו על מדרכה על גשר לונדון בריג׳. ע״פ המשטרה במקום היה חשש ליותר מהרוג אחד. בתגובה לאירוע הגשר נסגר לתנועה לכל הכיוונים וכמו״כ 3 תחנות סמוכות של הרכבת התחתית. לאחר מספר דקות המשטרה קיבלה הודעה על פצועים בתוך מסעדה סמוכה, יתכן על רקע דקירות. לפני כעשר דקות התקבל דיווח נוסף על אירוע באזור ווקסהול מרחק נסיעה של 15 דקות מגשר לונדון. במשטרת לונדון יצאו בקריאה לציבור להישאר רגועים, אבל להיות ערניים ודרוכים.

מאוחר יותר התברר כי שלושה מחבלים נסעו ברכב וואן מסחרי במהירות גדולה ודרסו הולכי רגל בגשר לונדון. לפחות שישה בני אדם נפגעו באירוע הזה. המחבלים עצרו במתחם "בורו מרקט" הסמוך לגשר, שם בילו אזרחים ותיירים בפאבים ובמסעדות, והחלו לדקור את הנוכחים. שמונה דקות לאחר הקריאה הראשונה חוסלו שלושת המחבלים, ולפי משטרת לונדון מדובר במחבלים היחידים במתקפת הטרור.



עדי ראייה ספרו לרשת BBC על רכב ואן לבן שהאיץ לכיוון הולכי רגל על הגשר, פגע בחמישה או שישה אנשים – והתנגש בתחנת אוטובוס. עדים נוספים סיפרו כי הבחינו במספר אנשים עם פצעי דקירה. כתבת ה-BBC הולי ג'ונס שהייתה בגשר בזמן האירוע הראשון אמרה כי נראה שהנהג נסע במהירות של כ-80 קמ"ש. לפי דיווחיה לפחות חמישה פצועים טופלו במקום, וכי המשטרה עצרה אדם אחד. גשר לונדון נסגר לבקשת המשטרה, כמו גם שלוש תחנות רכבת תחתית באזור. עד ראייה נוסף סיפר כי לפחות שישה אנשים נראו שוכבים על הכביש לאחר פיגוע הדריסה, כך דווח ברויטרס. "נראה היה שהוא מכוון לעבר קבוצת אנשים", סיפר. "קפאתי כי לא ידעתי מה לעשות".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה כי בעקבות האירועים יבוטל אירוע בחירות שתוכנן להיום (ראשון) בצפון המדינה, וכי הבוקר ייערך דיון חירום בלונדון. מיי הוסיפה כי ההתייחסות לאירוע היא כאל אירוע טרור. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן על המתרחש, התייחס בטוויטר למתקפה, וכתב כי "כל שארצות הברית יכולה לעשות כדי לעזור ללונדון ובריטניה, אנחנו כאן – אנחנו איתכם. שאלוהים יברך". טראמפ הוסיף וצייץ כי צו ההגירה שהוא מקדם, האוסר כניסה לארה"ב משש מדינות מוסלמיות, הוא הפתרון. "עלינו להיות חכמים, דרוכים וקשוחים", כתב. "אנחנו צריכים שבית המשפט יחזיר לנו את זכויותינו. אנחנו זקוקים לצו ההגירה כרמה נוספת של ביטחון".
תוך כך הפציר ראש העיר של לונדון, סאדיק חאן, באזרחים לעקוב אחר עמוד הטוויטר של המשטרה המקומית – שם עידכנו כי הם מודעים לדיווחים ברשתות החברתיות, וכי יפרסמו עובדות ברגע שיוכלו.

1 Comment

  1. גורן
    4 ביוני 2017 @ 15:53

    אירוע הטרור היה צפוי והוא קורה ויקרה לא רק באנגליה כאשר באנגליה מסתובבים מסתיים מוסלמים ברחובות לונדון חופשי וקוראים לג'יהאד ולהחלטת השריעה וקבוצות מוסלמים מסתובבים ברחובות לונדון ומטליים מורא על האנשים זו התוצאה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן