Skip to content

קואליציית נשים לשלום הפגינו בתערוכת הנשק הבינלאומי ISDEF

הנשים תובעות הפסקת מכירת נשק וטכנולוגיות צבאיות למדינות בהן קיים איסור מכירת והפצת כלי נשק, ודורשות מממשלת ישראל להפסיק לאשר לסוחרים מכירות נשקבתמורת כסף דמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה מתוך קואליציית נשים לשלום, הדורשת שישראל תפסיק את סחר הנשק בין השאר למדינות עליהן מוטל אמברגו נשק עולמי, הסתננה הבוקר (שלישי), לתערוכת ISDEF שנפתחה בתל אביב, ונשכבה על רצפת האולם המרכזי, כשמסביבה שטרות כסף מרוחים ב"דם". הערב תקיים הקואליציה הפגנה נגד סחר הנשק הישראלי, בגני התערוכה בשעה 17:00.

צילום: קואליציית נשים למען השלום
צילום: קואליציית נשים למען השלום

לדברי שחף ויסבין, רכזת פרויקט "חמושים" של קואליציית נשים לשלום: "התעשיות הצבאיות הישראליות משווקות מוצרים וטכנולוגיות כ"נוסו בקרב" – טכנולוגיות שנוסו על הפלסטינים החיים תחת כיבוש. מדינת ישראל הפכה את הכיבוש הישראלי בשטחים למנופן הכלכלי של חברות הנשק הישראליות, בזכותו הן משגשגות. הכיבוש הפך מזמן לאינטרס כלכלי – החברות מציגות בכנס לצד משרד הביטחון את הצלחתן בדיכוי אוכלוסייה אזרחית ב"לוחמה א-סימטרית" וקוצרות מיליארדים, כשהן משווקות, מוכרות ומתווכות נשק ללא הבחנה למוקדי קונפליקטים ברחבי העולם".

הלוגו של מד"א מתנוסס בתערוכה
הלוגו של מד"א מתנוסס בתערוכה

הנשים טוענות כי ישראל מוכרת נשק לכל המרבה במחיר מבלי לדקדק באם הנשק משמש מדינות כמו דרום סודן, או מורדים בקונגו. לטענתה ישראל מכרה ומוכרת למדינות עליהן חל איסור מכירת נשק כמו הרפובליקה המרכז אפריקאית ומיאנמר-בורמה. "ישראל מוכרת נשק על אף האיסור לחברות ברשימת האמברגו עד לפני שנה כמו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, חוף השנהב וליבריה". חלק לא מבוטל מאותן המדינות, השתתף גם בכנס הקודם שנערך בישראל בשנת 2015, וגאוות ייצור הנשק הישראלית, גרמה לאין ספור פצועים, נכים והרוגים, בפעילויות הקרביות השונות של אותן המדינות ובהן: סרילנקה, קונגו, מיאנמר-בורמה, הנמצאות במלחמות אזרחים ובקונפליקטים חמורים, אומרות נשות המחאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן