Skip to content

ראש עיריית נהריה התלונן במשטרה: משכו לי בחולצתי – הותקפתי

ז'קי סבג התלונן במשטרת העיר כי בתום ישיבת מועצה הותקף בידי פעילי המשמר החברתי. סבג מאיים: "אני שוקל איך לפעול על מנת לדאוג שמקרים כאלה לא יישנו וכמו כן על מנת ללמד את המתפרעים לקח להבא". המשמר החברתי: "הטענות שלו מצוצות מהאצבע והן לא ירתיעו אותנו. המשמר החברתי בנהרייה ימשיך לפעול לקידום שקיפות ומנהל תקין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, התלונן היום (רביעי) במשטרת נהרייה שאמש לאחר ישיבת מועצה הגיעו פעילי "המשמר החברתי בנהרייה", חסמו את דרכו כשביקש לצאת ממעלית בניין העירייה, משכו בחולצתו והטרידו אותו כשהוא מסתגר בלשכתו בעוד הם צועקים במסדרונות הסמוכים.
לדברי דוברת העירייה, עינב הדרי, אמש התקיימה ישיבת המועצה החודשית. "לישיבה, הגיעו פעילים של "המשמר החברתי" מצוידים במכשירי הקלטה והסרטה. לאחר שהסתיימה הישיבה, יצא ראש העירייה מלשכתו ונכנס לתוך המעלית. כשדלתות המעלית פתוחות, מיהרו להיכנס גם הפעילים תוך שהם מרימים את קולם ומסריטים. לאחר שהוטרד, ביקש ראש העירייה לצאת מהמעלית ולחזור ללשכתו אך הפעילים חסמו את דרכו ומשכו בחולצתו. גם לאחר שהצליח לצאת מהמעלית הלכו בעקבותיו פעילי המשמר החברתי תוך שהם מטרידים אותו. האירוע הסתיים רק לאחר שראש העירייה נכנס בחזרה ללשכתו אך הפעילים המשיכו לצעוק ולאיים גם בפרוזדורי העירייה", כך טענת העירייה.
חבר מועצת העיר, אייל ויזר שנכח בישיבה , התפלא ואמר כי ראה שהפעילים הגיעו ובקשו בלשון יפה להיכנס וסורבו כרגיל.  לדבריו הוא לא היה עד לצעקות ולתקיפה כלשהי.

דף המשמר החברתי
דף המשמר החברתי

מזה שנים רבות מונע סבג  מתושבים ואזרחים להיכנס לישיבות מועצת העיר. הטענה הקבועה היא כי אולם הישיבות מלא עד אפס מקום. ישיבות אלו נמשכות לעיתים דקות ספורות בטרם הוא חותם ונועל את הישיבה. מאבטחים בשכר מוצבים בפתח עיריית נהרייה ומונעים מאזרחים ופעילים חברתיים את הכניסה לבניין העירייה שדלתותיו ננעלות בסמוך לישיבות המועצה. המאבטחים כמו קצין הביטחון של העירייה בוררים בקפידה מי יכול להיכנס לישיבת מועצה ומי לא.  תגובות העירייה לחסימה זו  הן בדרך כלל באותה הלשון. לכל חבר מועצה מותר להביא אדם אחד ומכיוון שאולם הישיבות קטן, אין מקום לנוספים.
אמש, כך נטען, הצליחו הפעילים להיכנס לבניין העירייה בתום הישיבה, לאחר שנחסמו בתחילת ישיבת המועצה. מתמיהה העובדה כי אנשי האבטחה הצמודים לישיבה ולראש העירייה לא מנעו כניסת הפעילים ואת התקיפה לכאורה שאירעה.

משכו לו בחולצה - זקי סבג (צילום: נהרייה ברשת)
משכו לו בחולצה - זקי סבג (צילום: נהרייה ברשת)

ראש העירייה זועם: "אני רואה את המקרה בחומרה רבה. אלימות הן פיזית והן מילולית היא לא שיטה לקבל תשובות או תוצאות. אלימות היא לא הדרך. אני שוקל איך לפעול על מנת לדאוג שמקרים כאלה לא יישנו וכמו כן על מנת ללמד את המתפרעים לקח להבא. לא ניתן, במדינת חוק, לאיים בצורה כל כך אגרסיבית על ראש עירייה מכהן". ממשטרת נהרייה נמסר כי התלונה התקבלה ונפתחה חקירה בנושא.
בתחילת החודש פרסמו  פעילי המשמר החברתי בנהרייה ואמרו כי "אף על פי שפקודת העיריות קובעת כי ישיבות מועצת העיר הן פומביות, עיריית נהריה מונעת מתושבים להיכנס באופן חופשי לישיבות המועצה כבר תקופה ממושכת. בכך פוגעת העירייה קשות בעקרון השקיפות, בזכות ובאפשרות של הציבור להשתתפות אזרחית פעילה ולמעורבות במתרחש בעירם.
יוסי צרפתי, רכז המחלקה לשלטון בארגון המשמר החברתי, מסר בתגובה: "בחודשים האחרונים נאבקים פעילי המשמר החברתי בנהרייה למען שקיפות בהתנהלות מועצת העירייה, בשעה שג'קי סבג מונע מתושבי העיר לדעת מה קורה בישיבות המועצה. עכשיו נראה כי הוא מנסה להרתיע אותנו באמצעות הגשת תלונות שווא במשטרה שאותן הוא ממהר לפרסם ברעש ובצלצולים. הטענות שלו מצוצות מהאצבע והן לא ירתיעו אותנו. המשמר החברתי בנהרייה ימשיך לפעול לקידום שקיפות ומנהל תקין בעיר".


"בחודש שעבר נחסמו חמישה פעילי המשמר החברתי בנהריה ע"י חברת אבטחה בכניסה לבניין העירייה, בעת שהתקיימה בו ישיבת מועצת העיר. התברר כי בנהריה קיים נוהל מיוחד המתואם עם משרד הפנים לפיו כל חבר מועצה יכול להכניס לישיבה אדם אחד בלבד, בבחינת "חבר מביא חבר", כך שאם אינך מקושר לחבר או חברת מועצה, אינך רשאי להיכנס לישיבה", מספרים פעילי המשמר החברתי.

"טענת העירייה הייתה כי חדר הישיבות קטן מלהכיל את התושבים, אך בסיום הישיבה דווח לנו כי היו כיסאות פנויים רבים בחדר הישיבות. כך או כך, במצב שבו תנאי מיקום הישיבה לא מאפשרים כניסת הקהל, החוק מחייב להקרין בווידאו את הישיבה במעגל סגור בחדר סמוך, זאת כדי לשמור על פומביות הדיון. אך גם את האופציה הזו עיריית נהריה לא מיישמת".
אחת מפעילות המשמר החברתי, טל עוז אלבו, תושבת נהרייה סיפרה אודות הישיבה הקודמת:  "אני שייכת למשמר החברתי שמגיע לכנסת ויושב בוועדות על פי חוק. בתור תושבי נהריה, מותר לנו – ורצינו – להשתתף גם בישיבת מועצה. לפי החוק, מותר. הרי מה העניין בזה שאתה נבחר ציבור? שלכאורה אתה שקוף מול הציבור שלך (אבל לא בנהריה, כן?) לציבור מותר לדעת מה עושים בכסף שלו; לציבור מותר לדעת על מה מצביעים.

הגענו לשם קבוצה גדולה של תושבי נהריה. רצינו להיכנס לישיבת המועצה, אבל הפלא ופלא: מאבטחים עומדים להם בבניין העירייה ומסרבים לתת לנו להיכנס. למה? שאלנו. אין להם תשובה: "אלה ההנחיות שקיבלנו". הנחיות ממי? מהעירייה, ומהאיש שעומד בראשה "לרווחת התושבים" (אלה המשפטים שחוזרים בנהריה כבר עשרים-וכמה שנה).

"הטענה של עיריית נהריה, כמו שרואים באופן מובהק בסרטון, היא שחבר מועצה יכול להכניס אדם שהוא תושב העיר. מבחינה חוקית זה פשוט לא נכון, אבל הם דבקים בעמדתם. והייתה להם עוד טענה: אין מקום. הידעתם שאם אין מקום באולם המועצה, העירייה חייבת להציב מצלמות ולשדר את כל הישיבה? לא בעיריית נהריה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן