Skip to content

רישיון עריכת הדין של ראש קבוצת "באים לבנקאים" עו"ד ברק כהן – הוחזר לו

בית הדין למשמעת הארצי של לשכת עורכי הדין קיבל את ערעורו של כהן והחליט לעכב את ביצוע השעייתו עליה החליטה לשכת עורכי הדין בתל אביב, עד החודש הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כארבעה שבועות אחרי שעורך הדין ברק כהן הושעה מלשכת עורכי הדין, קיבל אתמול (שלישי) בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין את ערעורו  הפעיל החברתי ועיכב את ביצוע פסק הדין המשעה את רישיון עורך הדין שלו  למשך 18 חודשים, זאת בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בגין פעולותיו במסגרת הקבוצה "באים לבנקאים". משמעות הדבר היא שכהן יוכל להמשיך לייצג ולהתפרנס כעורך דין עד לדיון בערעור שהגיש על השעייתו. הערעור יתקיים בחודש הבא.
השעייתו של כהן הגיעה לאחר שכנגד כהן וחבריו לקבוצת "באים לבנקאים" הוגש כתב אישום ובו מיוחסות לו עבירות של סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, קשירת קשר לביצוע פשע, הטרדה, מהומה ועלבון במקום ציבורי, הפרת הוראה חוקית, תקיפת שוטר והעלבת עובד ציבור.

עו"ד ברק כהן (צילום מדף הפייסבוק)
עו"ד ברק כהן (צילום מדף הפייסבוק)

כתב האישום הגיע לאחר פעילות אינטנסיבית של כהן וחבריו הגיעו מספר פעמים לבתיהם של בנקאים בכירים ולמחות בקולניות באמצעות מגפון. הם גם תיעדו את פעולות המחאה ופרסמו את הסרטונים בעמוד פייסבוק מיוחד. בעקבות הפעילות הזו, הגישו מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן, בקשות דחופות לצווי הרחקה מכהן, שאושרו על ידי בית המשפט. בהחלטה שניתנה אתמול כתב סגן יו"ר בית הדין, עו"ד חיים קנת, כי יש לעכב את ביצוע העונש לאור הדיון הקרוב בערעור, והדגיש את "המידתיות והאינטרס הציבורי" שבעיכוב ההחלטה.

בשימוע שנערך לעורך הדין לפני השעייתו, טען כהן להגנתו כי מדובר בפעילות פוליטית. כהן הסביר כי בעוד הוא מפנה את זמנו לפעילות ציבורית,  רוב עורכי הדין לא מפנים את יומם לפעילות שעלולה לפגוע בפת לחמם.. לדבריו הוא פעל מתוך מחויבותו הציבורית וציין בעבירות בהן הוא מואשם בכתב האישום אין ראיות לכאורה. לאחר ההחלטה על השעייתו ערער כהן לבית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין וביקש לעכב את ביצוע ההשעיה הזמנית עד למתן פסק דין בערעור. הוא טען כי יש לו סיכויים טובים בערעור וכי יגרם לו נזק לפרנסתו וללקוחותיו עם הימשכות הליך הערעור. בית הדין למשמעת קיבל את עמדת העורך דין והחליט כי בשלב זה ההשעיה שלו מעוכבת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן