Skip to content

בית המשפט: העיתונאי סרנה יפצה את הזוג נתניהו ב- 100 אלף שקלים

סרנה פרסם כי עקב מריבה דרשה שרה נתניהו מבעלה, ראש הממשלה לצאת מהרכב וסירבה לתת לו לנסוע אתה. סרנה: "זה לא סוף פסוק - אערער". בני הזוג נתניהו: "סוף, סוף נעשה צדק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב, גזר היום (ראשון) על בעיתונאי יגאל סרנה לשלם לבני הזוג נתניהו 100אלף שקלים על פרסום לשון הרע בגינו נתבע העיתונאי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרה רעייתו.  60 אלף ישלם סרנה בנימין נתניהו ו-40 אלף לרעייתו.
"לאור היותו של התובע דמות ציבורית מהמעלה הראשונה, דמות חזקה וסמכותית, ייחוס מקרה שכזה לתובע הינו פוגע, מעליב ובלתי נעים ויוצר לו דימוי של אדם חלש\ רפוי ונשלט על ידי רעייתו", פסק השופט עזריה אלקלעי והוסיף: "יחד עם זאת כאמור, אין המדובר בפגיעה ברף הגבוה של החומרה".  בנוגע לשרה נתניהו פסק השופט כי "הפרסום מייחס לה חוסר התחשבות במערכת הביטחונית תוך שהיא עוצרת לכאורה את כל שיירת ראש הממשלה, על כל המשתמע מכך, בשל גחמותיה, תוך שהיא מוצגת כאישה שתלטנית וזעפנית הנעדרת שיקול דעת, הפועלת כלשון הנתבע ממניעים לא רציונליים…אך הדברים המיוחסים לתובעת אינם נמצאים גם הם ברף העליון של "לשון הרע", מכל מקום סבור אני כי הפגיעה שנגרמה לתובעת פחותה מהפגיעה שנגרמה לתובע".

סרנה - נתניהו (צילומי מסך חדשות ערוץ 10 ודף הפייסבוק של סרנה)
סרנה - נתניהו (צילומי מסך חדשות ערוץ 10 ודף הפייסבוק של סרנה)

סרנה הגיב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו: "זה פסק דין צפוי בימים אפלים אלה. אך זו רק תחילת המאבק בתביעת ההשתקה, בשתיקת מערך האבטחה ובהשתקה הכללית שיורדת עלינו. במקום הזוג נתניהו, ממש לא הייתי מזדרז לרכוש תנור בישול חדש. אנו בדרך לערכאה הבאה". מטעמם של ראש הממשלה ורעייתו נמסר בתגובה: "סוף סוף נעשה צדק".
השופט קבע עוד: "אין מקום להתייחס לפרסום בפייסבוק כשונה מכל פרסום ממדיום אחר. פגיעתו עלולה להיות רעה לא פחות ואף יותר מפגיעתו של פרסום בעיתון או במקומון. שמם של אנשי ציבור אינו הפקר ודמם אינו סומק טפי מדמו של אחר". על הפוסט של סרנה קבע: "הוא לא הוכיח הגנת אמת בפרסום ולא הוכח כי האירוע אכן התרחש".
סרנה העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו נכתב: "תעלימו את המציאות, אבל כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד, ועוד, מאבטחים ומגנים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אישה אחת לא רוצה שהוא ישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים".
סרנה טען בבית במשפט כי הדוגמא שהביא בפוסט הנה מקרה אמתי וכי על פי בדיקותיו נראה כי בתאריכים שבין יולי לדצמבר 2015 התרחש אירוע השיירה.

1 Comment

  1. גורן
    11 ביוני 2017 @ 17:17

    סרנה נפל למלכודת שהוא טמן לעצמו האיש כבר מעל עשרים שנה רודף את משפחת ראש הממשלה בצורה אובססיבית הוא כותב מקרה שהוא אישית לא ראה ולא שמע אלה מי שהוא סיפר שמע מי שהוא שסיפר לו כך עיתונאי רצני לא עובד נראה לי שטמנו לו מלכדות פשוט מכרו לו סיפור שהוא בלע אותו מבלי לבדוק " מי שמכר לו את הסיפור " [ כוונתי אלה שהעבירו לו] פשוט ידוע שיש לו אובססיה למשפחת נתניהו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן