Skip to content

10 שיקולים כדאיים בבחירת לימודי אמנות

מאז ומתמיד בער בכם היצר האומנותי? כי בי כן. גרפתם מחמאות על הכישרון והחלטתם ללכת עד הסוף עם החלום? חשוב מאוד שתבחרו מקום לטיפוח הפוטנציאל, שיעניק לכם את הכישורים והמיומנויות הדרושים להצלחה בתחום. לפניכם 10 שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת לימודי אמנות שהבנתי בעת בדיקתי. 1. כמה זמן ללמוד אמנות קורס אמנות לרוב לא מספיק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז ומתמיד בער בכם היצר האומנותי? כי בי כן. גרפתם מחמאות על הכישרון והחלטתם ללכת עד הסוף עם החלום? חשוב מאוד שתבחרו מקום לטיפוח הפוטנציאל, שיעניק לכם את הכישורים והמיומנויות הדרושים להצלחה בתחום. לפניכם 10 שיקולים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת לימודי אמנות שהבנתי בעת בדיקתי.

1. כמה זמן ללמוד אמנות

קורס אמנות לרוב לא מספיק כדי לקבל את כל מגוון הכלים הדרושים. העדיפו לימודים אינטנסיביים וארוכים יותר הנמשכים על פני שלוש שנים ויעניקו לכם פרקטיקה רחבת יריעה מלימוד תיאורטי ועד הכשרה מעשית מקיפה.

2. מי מלמד אתכם אמנות

למנטורים שילוו אתכם בפיתוח הכישורים האמנותיים יש חשיבות רבה. קיים הבדל משמעותי בין מורים שאינם אמנים פעילים ובין מורים שהינם אמנים פעילים בכירים המגיעים מהשטח עם ניסיון מוכח וניסיון עשיר בתחום האמנות ולא רק בהוראתו. מורים אלה ידעו כיצד לכוון אתכם נכון בתחום, כולל מגוון טכניקות, תהליכי עבודה וכדומה.

3. מה היחס לסטודנט

רצוי תמיד לבחור בבית ספר בו הדגש הוא התלמיד, כדי שתרגישו שמקדישים לכם את תשומת הלב המבוקשת. לימודים בכיתות אינטימיות וכן ליווי אישי של מורה מתוך סגל המורים יעזרו לכם לפרוח.

4. מהם תנאי הלימוד

בחרו מקום ללימודי אמנות שיאפשר לכם למקסם את היכולות שלכם באווירה מפרה בתנאים הנוחים ביותר. מכיתות מודרניות דרך מעבדות מחשבים מתקדמות, ספרייה עשירה ועד בית ספר שמרבה לארח אירועי אמנות, גלריות ומציע גם סטודיו אישי לתלמידים בו הם יכולים להמשיך לפתח פרויקטים גם מעבר לשעות הלימודים.

5. מה מאפיין את תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים היא פקטור מהותי בבחירת לימודי אמנות. בניגוד לסברה הרווחת, ללימודים העיוניים יש השפעה משמעותית על עיצוב האמן כאיש רוח בעל ראייה ביקורתית ועשייה יצירתית המובילה לפלורליזם מחשבתי. לכן, חשוב לבחור לימודים שישלבו בין יסודות האמנות יחד עם לימודים מעשיים באמנות. עיינו היטב בסילבוס של תוכנית הלימודים כדי להבין מה תלמדו בכל שנה הן מההיבט התיאורטי והן מההיבט המעשי.

6. באיזה מסלול ללמוד

אחת השאלות שמעסיקות סטודנטים רבים בלימודי אמנות היא מה ללמוד מבין מסלולי האמנות הקיימים. האם ללמוד לימודי אמנות כלליים או להתמקד בלימודי פיסול, לימודי ציור, לימודי וידאו ארט, לימודי צילום וכדומה. ישנם בתי ספר ששמים דגש על סינרגיה בין התחומים ומעניקים לתלמידים את היכולת לשלב בין התחומים או "לטעום" מכל תחום, כך שגם אם בחרו מסלול ספציפי הם יוכלו ליהנות מהכרות עם תחום אמנות נוסף להרחבת האופקים.

7. האם הלימודים פרקטיים

לרקע העיוני יש, כאמור, חשיבות רבה בפיתוח קריירה באמנות אבל כמובן שהפרקטיקה מהווה את החלק העיקרי והמניע. בדקו האם תוכנית הלימודים כוללת גם תקופת התמחות שתאפשר לכם להעמיק את הידע בזירת האמנות מחוץ לכותלי בית הספר, להתנסות בפרקטיקום ולרכוש ניסיון שיסייע לכם עם סיום הלימודים.

8. האם נרקמים קשרים עם התעשייה

הקשר בין בית הספר לעולם האמנות בחוץ אף הוא משחק תפקיד בעיני רבים. לימודי אמנות שמחברים את הסטודנטים עם גלריות, סטודיואים ואמנים פעילים מגשרים על הפער שלעיתים קיים בבועת הלימודים ובין מה שקורה בחוץ ומכינים את הסטודנט לעולם האמתי כשהם מעניקים לו גם כלים ומיומנויות אך גם את הקשרים המבוקשים לעשייה אמנותית פעילה.

9. כמה עולים הלימודים ואם יש אפשרויות מימון

לימודי אמנות נחשבים ללימודים אינטנסיביים ולכן הפקטור הכלכלי אף הוא בעל חשיבות עבור רבים מהסטודנטים. למרבה השמחה, יש מקומות ללימודי אמנות שמציעים מלגות מחיה שונות שיאפשרו לסטודנטים להתמקד בעשייה אמנותית ולא בדאגות כלכליות.

10. האם יש פרויקט מסכם

חשוב לצאת לעולם עם פרויקט גמר או תערוכת סיכום שמאפשר ליישם את אשר נלמד במהלך לימודי אמנות וכן כמובן תשקף את היכולת המעשית של הסטודנט באמנות ותהווה מעין "כרטיס ביקור" להמשך דרכו בחוץ. בדקו אם מוסד הלימודים מעניק לכם אפשרות פרויקט מסכם ולתערוכת גמר.

לסיכום, המקום בו תבחרו ללמוד קריטי לפעילות האומנותית שלכם, כיוון שהוא מהווה את הבסיס להמשך. בחרו בית ספר שמתפקד כמו חממה שתעטוף אתכם בתמיכה לאורך הדרך עם צוות מורים איכותי שמגיעים מתוך עולם האומנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן