Skip to content

מעצבים אמנות ב"שבוע העיצוב ירושלים"

תצוגת עיצוב פונקציונלי שהפכה לתערוכת מיצגים ומיצבים של אמנות עכשווית מצוינת, עכשיו בשבוע העיצוב בירושלים 8-15.6.2017.

בית הנסן מארח בשבוע העיצוב השנה, מספר תערוכות מעניינות. בתערוכה המרכזית הנקראת "אי-זיקה", מחווה לאוצר והמעצב שהשפיע על עולם העיצוב הישראלי, איזיקה גאון ז"ל, מציגים חמישה מעצבים תגובות לחמש מהתערוכות שהגה ואצר איזיקה גאון. המעצבים אמנון אילוז מסטודיו re-levant, רונן בבלי מסטודיו מג'נטה, אוהד בנית מסטודיו mishmaacool, עזרי טרזי מסטודיו טרזי וטל צור מסטודיו iota, התבססו על חומרים מארכיון מוזיאון ישראל והפיקו דיאלוג חדש עם הצופה.

רונן בבלי, סטודיו מג'נטה

על ריצפת הפטיו מוצג שטיח עפרונות אדומים של בית הקולקטיב ההולנדי WeMake Crpets, שהונח במקום יומיים לפני פתיחת התערוכה. בית הקולקטיב מייצר מיצבי שטיחים מחפצים יומיומיים. לצידו מציגים "גרוטסקה דיזיין" רשת של 1444 פנקסים התלויים זה לצד זה. בכל פנקס דימויים שונים, המונחים בסדר אקראי באופן שהורס אותם והופך אותם לעבודה חדשה עם חיים משלה. הצופים מוזמנים לבוא ולתלוש כל דף שירצו, לחשוף מה חבוי מטה, ולגלות שפעולה זו היא בעצמה חלק מתהליך בלתי פוסק של כתיבה ומחיקה, גילוי וכיסוי.

בוב ורדנבורג, מרשה נולטה, סטיין ון דר ולוטן WE MAKE CARPETS הולנד

יהונתן הופ אוצר תערוכה מרתקת של הסטודיו האוטרקי, פרויקט של התכנית ללימודי תואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. התערוכה, מציגה מעצבים שהסטודיו שלהם מכיל את כל צרכיהם – מחומרי הגלם ועד לכלי הייצור שבהם הם משתמשים.

נחמיה בועז, "טוב ויפה" – בית מדרש לאמנות ועיצוב  הסטודיו של הקליגרף העברי:

בועז מסביר: "בית הספר 'טוב ויפה' החל כפרויקט הגמר של בועז בלימודיו בתוכנית התואר השני בעיצוב. טוב ויפה פועל בממשק בין היהדות לאמנות חזותית. העיסוק באותיות בכלל וקליגרפיה עברית בפרט – הן מן התחומים הבולטים שנלמדים בבית מדרש זה. ההסתייגות מפני הגשמת האלוקות ביהדות באה לידי ביטוי לאורך הדורות ברתיעה מפני שימוש בדימויים חזותיים מסוגים שונים. הדבר נכון לגבי כמעט כל סוגי הדימויים, למעט דימוי אחד – האות. חכמי הקבלה אף מגלים לנו שהעולם נברא באמצעות האותיות העבריות. הסופר סת”ם – אותו טיפוגרף עברי עתיק – הכותב ספרי תורה, תפילין ומזוזות מספק את כל צרכיה העיצוביים של הקהילה היהודית המסורתית, הוא הנדרש לסדר ולעמד את כתבי הקודש בהתאם להלכה ולכללי האסטטיקה. הוא מוקף בכלי כתיבה קליגרפיים והרבה דיו שחור. בדומה לתהליך הלימוד בבית המדרש, הסופר – קליגרף שוקע בעמקי חקר האות על קוויה וחלליה השונים ומשמעויותיה העמוקות. במרחב עצמאי ומספק זה, הסופר מנהל דיאלוג עם התוכן המופשט באמצעות הכתב. על רקע התחייה הגדולה של קליגרפיה ידנית המתרחשת בעולם בכלל, מתפתחת גם קליגרפיה עברית עכשווית מגוונת ההופכת לפרשנות חזותית מודרנית לתכנים המסורתיים, ואף לטרנד בעיצוב המסחרי. בית מדרש זה הוא כאי בו מתקיימים יחסים ייחודיים בין המסורות אלו ועיצוב עכשווי". במהלך התערוכה תועבר סדנה בהדרכת אמן הקליגרפיה אליהו משגב ובה עיון בסוד האותיות והתנסות בקליגרפיה מעשית.

"אור וצל" של פורום העיצוב ליטא, מציג עבודות עיצוב עכשווי המתייחסות לנושא שעות האור המעטות במהלך היממה במדינה צפונית זו: אביזרי לבוש מאירים, סוגי תאורה מלאכותית ואלמנטים לשיפור מצב הרוח המושפע לרעה מההיעדר אור השמש.

כדאי לעלות לעליית הגג לחנות פופ אפ "אסופה" שמציעה בין השאר פרטי מרצ'נדייזנג של האירוע, גם מבחר מוצרים של המעצבים המשתתפים.

אתרי התערוכות ממוקמים השנה בטלביה, בבית הנסן, במרכזת בזק שנסגרה, מוזיאון הטבע, מוזיאון לאמנות האיסלם. כל הפרטים באתר שבוע העיצוב  www.jdw.co.il . שעות פתיחה 12:00-22:00.

ניהול אמנותי: ענת ספרן, אוצר ראשי טל ארז

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן