Skip to content

דאע"ש: אנו ביצענו את הפיגוע – החמאס שולל ולוקח אחריות

ארגון הטרור של המדינה האסלאמית נטל הלילה אחריות לפיגוע הרצחני בו מצאה לוחמת מג"ב את מותה. החמאס הזדרזו לשלול את ההודעה ומסר כי המחבלים הם מ'החזית העממית לשחרור פלסטין' ואחד נוסף מחמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון הטרור דאע"ש, נטל הלילה (שבת) אחריות על הפיגוע שבוצע בעיר העתיקה. בהצהרה שפרסם הארגון נמסר כי  "אריות החליפות ביצעו פעולה מבורכת בעיר ירושלים". על פי ההודעה שלושת המחבלים נקראים אבו אל-בוראא אל-מקדסי, אבו חסן אל-מקדסי ואבו רבאח אל-מקדסי.
על פי ההודעה, השלושה התפללו לפני הפיגוע ולאחר מכן "תקפו את היהודים", "השהידים השאירו אימה בלבבות היהודים, ובעזרת אללה זו לא תהיה המתקפה האחרונה. על היהודים לצפות לכך שמדינתם תיחרב בידי חיילי החליפות" נמסר בהודעה אודות הפיגוע שהוביל למותה של חיילת ולפציעתם של אחרים. בהודעה גם נמסר כי "זאת לא תהיה ההתקפה האחרונה".

ארגון החמאס הזדרז לדחות את הודעת דאע"ש והגדירה ככוזבת. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, מסר לסוכנות הידיעות AFP כי "טענת דאעש היא ניסיון לטשטש את המפה. את המתקפה ביצעו שני פלסטינים מ'החזית העממית לשחרור פלסטין' ואחד נוסף מחמאס".

הודעות ארגון דאעש
הודעות ארגון דאעש

על פי הודעת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) המחבלים, בראא אברהים מחמד צאלח, בן 17, עאדל חסן אחמד ענכוש, בן 18, ואסאמה אחמד מצטפא עטא, בן 19. כולם תושבי הכפר דיר אבו משעל שליד רמאללה, היו ככל הנראה חלק מחוליה מקומית. על פי שב"כ, השלושה נעצרו בעבר "על רקע פעילות טרור עממי".  עוד עלה בחקירה כי שלושת המחבלים הם שוהים בלתי חוקיים.
בפיגוע נהרגה רס"ר מלכא בת ה-22, ובנוסף נפצע באורח קל שוטר בשנות ה-20 לחייו שנפגע באחת מעיניו. בפיגוע נפצעו גם שני תושבי מזרח ירושלים – גבר כבן 40 באורח בינוני, וצעיר בן 22 באורח קל מירי בגבו. צעירה נוספת לקתה בחרדה.

תיעוד מבצעי מד"א
תיעוד מבצעי מד"א

הפיגוע התרחש בשתי זירות – בזירה אחת ירו שניים מהם לעבר שוטרים וניסו לדקור אותם, ולאחר מכן נורו למוות. בזירה השנייה מחבל דקר את לוחמת משמר הגבול ונורה למוות על ידי כוחות שהיו במקום. לפי הממצאים בזירה, תגובת לוחמי מג"ב, לצד תקלה שאירעה באחד מרובי הקרל גוסטב שנשאו המחבלים, מנעה פיגוע רחב ומשמעותי בהרבה מאשר התרחש בסופו של דבר.

 רמת הדריכות הגבוהה באוגדת יו"ש בתקופת הרמדאן הנפיצה צפויה להימשך גם אל תוך ימיו האחרונים של החג, מחשש שהצלחתו היחסית של הפיגוע הערב תעניק השראה למפגעים נוספים. לפי שעה לא צפויים תגבורי כוחות נוספים מעבר לגדוד שמתגבר את כוחות ביטחון השדה בגדה מאז תחילת החג המוסלמי.

בהמשך לפיגוע ערך רוה"מ שיחת ועידה עם השר לבטחון פנים, מפכ"ל המשטרה וגורמי ביטחון נוספים וקיבל סקירה אודות האירוע. ראש הממשלה קיבל את המלצת השר לבט״פ והמפכ״ל  והחליט לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לטובת תפילות הרמאדן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן