Skip to content

צלמת הוכתה ו-2 מעוכבים בהפגנה השבועית נגד מנדלבליט

בבאר שבע, נהריה, תל אביב ופתח תקווה, התקיימו הערב ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה. בפתח תקווה עוכבו 2 מפגינים לאחר שאחד מהם ביקש לתעד מספר תושבים שהפגינו כנגד ההפגנה. צלמת הוכתה בידי גבר שהתנגד להפגנה. בתל אביב הפגינו מאות נשים וגברים כנגד רצח נשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה החברתית כנגד  היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התרחבה הערב (שבת).  אל המפגינים הקבועים בפתח תקווה הצטרפו הערב מפגינים מהגליל המערבי, באר שבע ובתל אביב.
הקריאות : "זה לא יגמר עד שתתפטר" ו – "הון שלטון עולם תחתון", "ביבי הביתה", חזרו על עצמן והדרישה מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להתעשת ולהורות על זירוז החקירה, הסרת מכשולים בפני החוקרים והגעה להחלטה סופית בדבר הגשת כתבי אישום כהמלצת המשטרה שמסתמנת או לאיו, חזרה על עצמה שוב ושוב ובתוקף.

צלמת הוכתה
כלל הפגנות עברו בשקט יחסי וללא התערבות משטרה למעט מקרה חריג שאירע בכיכר גורן בפתל תקווה. לדברי עדיי ראייה ניגש גבר  בעל שיער לבן שקודם לכך היה בין קבוצת מספר תושבים שהתייצבו הערב כנגד המפגינים ודרשו מהם להפסיק להפגין בעיר, אל צלמת קבוצת פייסבוק, תקף אותה, בעט בה והכה אותה. הגבר נעצר ונילקח לתחנת משטרת פתח תקווה.  הצלמת הגישה תלונה בתחנת המשטרה בעיר.

מעצר החשוד כי בעט והכה לכאורה צלמת חברתית מקבוצת פייסבוק (צילום: ציפי מנשה)
מעצר החשוד כי בעט והכה לכאורה צלמת חברתית מקבוצת פייסבוק (צילום: ציפי מנשה)

"היינו לקראת סיום ההפגנה", מספרת צלמת מגפון, ציפי מנשה, "כשלפתע ראיתי גבר בעל שיער לבן ארוך ששייך למספר תושבים שהתייצבו מול המפגנים ודרשו מהם להפסיק להפגין בפתח תקווה, אל הצלמת שתיעדה את המתרחש הכה אותה, דחף אותה ובעט בה. הייתי בהלם. ניגשתי אליה ושפכתי עליה מעט מים. כשהיא התאוששה היא הלכה להגיש תלונה במשטרת העיר וקצין משטרה עצר את התוקף".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

2 מפגינים, ערן בריל וערן וורד עוכבו / נעצרו על ידי המשטרה ונלקחו לתחנת משטרת פתח תקווה מסיבה לא ברורה.  למעט תקרית זו,  ההפגנות כולן עברו בשקט יחסי וללא חיכוכים עם המשטרה.
ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך המחאה, שניים ממשתתפיה גרמו להפרת הסדר הציבורי ועוכבו לחקירה. בסיומה חתמו על שחרור בתנאים מגבילים של הרחקה עצמית מהמקום וערבות עצמית.
בנוסף, עוכב גבר אשר על פי החשד דחף מוחה. מבירור נסיבות העניין עלה כי הרעש מהווה עבורו מטרד נפשי. בתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים של הרחקה מהמקום וערבות עצמית".

תן לו במתנות… ההפגנה בפתח בנהריה

נהריה (צילום: טלי איציק)
נהריה (צילום: טלי איציק)
באר שבע
באר שבע

בפתח תקווה התאספו כ 350 מוחים בכיכר גורן  המרוחקת כ 800 מטר מבית היועץ המשפטי לממשלה. מול המפגינים, בצדו השני של הכביש, התייצבה קבוצה של מספר תושבי העיר שהפגינו כנגד המפגינים בטענה כי הם מפריעים לחייהם. לדברי עדת ראייה חצה ערן וורד, אחד המפגינים במעבר החצייה לעבר קבוצת המפגינים כנגדם עכל מנת לתעד בצילום את המפגינים ולברר מה הסיבה להפגנתם. בשלב זה הזעיקו המפגינים שוטר שעמד לידם והוא ניגש אל וורד. מפגין נוסף, ערן בריל, ניגש אל השניים בניסיון לברר את המצב ואז תוך כדי דברים הם התבקשו לגשת לניידת כשהשוטר מודיע להם כי הם מעוכבים.  עורך הדין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, הגיע להפגנה, נטל את המגפון ואמר לציבור המוחים כי הוא מודה להם על הנחישות וגאה להיות ביניהם, "אני מצדיע ומסיר את הכובע בפני כל אחד ואחד מכם, אזרחים שלא מתעצלים ולא מפחדים לקום מהכורסא ולצאת להפגין מידי שבוע", אמר שרגא.

פתח תקווה
פתח תקווה

בבאר שבע הפגינו ב כ 30 מפגינים ובכיכר רבין בתל אביב, הפגינו עוד מספר קטן של מוחים. בנהרייה הפגינו לראשונה כ 30 מפגינים בכניסה לעיר. משטרת ישראל התייחסה בשקט להפגנה ולאחר שאנשי המשטרה הבינו כי המפגינים לא מתכוונים לחסום את התנועה, בקשו מהמפגינים לשמור על איפוק ועזבו את המקום.

הפגנה נגד רצח נשים

במקביל לכך הפגינו הערב בכיכר רבין בתל אביב כ 300 נשים וגברים בערב לזכרן של נשים שנרצחו וכנגד רצח נשים. ח"כ דב חנין שהשתתף בהפגנה אמר : "מציאות בלתי נסבלת חייבת להסתיים עכשיו. דרושה תכנית חירום לאומית להתמודדות עם מגיפת רצח הנשים והאלימות כלפי נשים בישראל. חייבת להיות אפס סובלנות לאווירה האלימה נגד נשים ועדיפות גבוהה לחקירת מקרי הרצח והאלימות הקשים נגד נשים בארץ". יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, אמרה כי "17 נשים נרצחו מתחילת השנה בידי בני זוגן. ארבע מהן, רק בשבוע הנוכחי.  במדינה מתוקנת, שבוע כזה- היה שבוע אבל לאומי" "כמיליון נשים וילדים נמצאים במעגל האלימות, מאחורי המספרים האלו, מסתתר ים סוער של תהומות כאב. נשים שלא שרדו את המלחמה היומיומית הקשה של האלימות מצד בני משפחתם, ועשרות אלפי נשים וילדים הנושאים עימם צלקות פיזיות ונפשיות לאורך כל ימי חייהם. אלימות היא קו אדום. אני קוראת לממשלת ישראל לקחת אחריות, ולהעמיק את הטיפול בטרור חברתי זה", אמרה אשרת.

יו"ר ויצו דורשת "להקים לאלתר רשות ממלכתית בין משרדית להתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה. רק גוף כזה, שירכז את פעילותו מול כל הרשויות והגופים, שיתייחס לרצח נשים לא כאל עוד אירוע שולי בחברה אלא כנגע שיש לטפל בו – רק אז אולי נוכל למנוע את הרצח הבא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן