Skip to content

אתנחתא

תיטרון האופרטה מבודפשט בהרכב מלא – תזמורת, מקהלה, סולנים ורקדנים -- מעלה את האופרטה של אמריך קלמן "הרוזנת מאריצה" בביצוע מלא שמחה וצבע ובעיקר רגליים חטובות מתנופפות,: המשכן לאמנויות הבמה, 16.6.2017
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעשה ברוזנת ושמה מאריצה, שהתייאשה ממציאת אהבת אמת ומכריזה על מסיבת אירוסין פיקטיביים ובלבד שיניחו לה כל מחזריה המעוניינים בכספה. ומעשה ברוזן ושמו טאסילו שירד מנכסיו אך רוצה לסייע לאחותו הקטנה ליסה למצוא שידוך הגון. לשם כך הוא מוכן אפילו להתחפש למשרת ולעבוד בבית הרוזנת כמנהל משק ביתה ובלבד שיוכל להשתכר למען אחותו. סוף טוב הכול טוב – דודתו מגיעה כדי להושיעו עם "נדוניה" נדיבה במבצע של "דאוס אקס מכינה" והוא מגלה את אהבתו לרוזנת המאוהבת בו.

 הסולנים הם גם רקדנים, קרדיט בית האופרטה הממלכתי של בודפשט
הסולנים הם גם רקדנים, קרדיט בית האופרטה הממלכתי של בודפשט

בדרך יש גנרל קשיש המנסה לכבוש את לבה של הרוזנת והרבה דמויות קומיות קריקטוריות. אבל בשטף הדיבורים והשירה סוחף בעיקר הקצב של המחול: אמת, הפתיחה של התזמורת הייתה חלולה, אבל הבימוי, התפאורה והתלבושות שבו את הלב בצבעוניותם. הכול היה פה: ריקוד קנקן נוסח ה"מוֹלֶן רוּז'"; שפע מחרוזות של פרחים שהדיפו ניחוח פלסטיק משכר; תפאורה בצבעי ארגמן לוהט, ואפילו זיקוקי דינור וקונפטי בתום האופרה.

 אהבה מרחפת, קרדיט בית האופרטה הממלכתי של בודפשט
אהבה מרחפת, קרדיט בית האופרטה הממלכתי של בודפשט

במערכה הראשונה הייתה האופרטה מורכבת בעיקר מקטעי דיבור ודיאלוגים רהוטים נוסח ז'אנר ה"זינגשפיל" המוצרטי, אך במערכה השנייה – אפשר היה ליהנות מהמנגינות שובות הלב של המלחין היהודי-הונגרי אמריך קלמן ומהקצביות התוססת של האופרטה.

בין הזמרים בלט הטנור ז'ולט וואדוס ביפי קולו המשוחרר. לברברה בודאש בתפקיד הרוזנת מאריצה היה קול סופרן "חזק" שנטה לצווחנות תקיפה בהעפילה לגבהים אך כישרון משחקה הדרמטי היה כובש. לסופרן סילבי סנדי בתפקיד אחותו של הרוזן טאסילו היה קול קטן אך כרקדנית – הייתה מהממת בקלות התנועה שלה. כל הזמרים שימשו גם רקדנים ושחקנים – כשהדגש הוא על הקצביות והזרימה, וכמובן – על הקשר עם הקהל שהתגלגל מצחוק בכל פעם ששולבו מילים עבריות בטקסט.

 מעמדים יפים ובימוי חי וססגוני, בית האופרה הממלכתי של בודפשט
מעמדים יפים ובימוי חי וססגוני, בית האופרה הממלכתי של בודפשט

 תפקיד האופרטה ההונגרית-וינאית הוא להעניק לקהל קצת פנאי איכותי ומשוחרר מלחצים. וכאשר ב"פנאי" משובצות נעימות קליטות ומתנגנות מאליהן של אמריך קלמן- התענוג עילאי.

רובו של הקהל באולם היה דובר הונגרית ונהנה מכל רגע. אני התענגתי על הנאת הקהל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן