Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 21 יוני 2017 (מהדורת הצהרים)

כותרות המהדורה   אורי אריאל: לצאת לפעולה צבאית בעזה להשבת גופות החללים (בטחוני) * מהפך בממלכה: מלך סעודיה הדיח את יורש העצר ומינה במקומו את בנו בן ה-31, בנוסף הודח יורש העצר הקודם גם מתפקידו כשר הפנים (חוץ) * הפיליפינים: חמושים תומכי דאע"ש פרצו אל בית ספר, תלמידים הוחזקו כבני ערובה ושוחררו (חוץ) חדשות   […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

 

אורי אריאל: לצאת לפעולה צבאית בעזה להשבת גופות החללים (בטחוני) * מהפך בממלכה: מלך סעודיה הדיח את יורש העצר ומינה במקומו את בנו בן ה-31, בנוסף הודח יורש העצר הקודם גם מתפקידו כשר הפנים (חוץ) * הפיליפינים: חמושים תומכי דאע"ש פרצו אל בית ספר, תלמידים הוחזקו כבני ערובה ושוחררו (חוץ)

חדשות

 

גשם בחודש סיון: טפטופים ברחבי הארץ * הטפטוף הקיצי צפוי להימשך באזורים שונים עד שעות אחר הצהריים. הוא נגרם כתוצאה מאירוע אקלימי יוצא דופן שמקורו במצרים

 

פלסטיני אזרח הולנד תובע את גנץ ואת מפקד חיל האוויר על הרג בני משפחתו ב"צוק איתן" * אתמול נשלח לרמטכ"ל הקודם ולאלוף אשל מכתב על פתיחת הליך התביעה האזרחית. שופט הולנדי יחליט אם בסמכותו לדון בתביעתו של אסמאעיל זיאדה על הפצצת בית משפחתו בעזה (הארץ)

 

היום הרביעי לשביתה בכלל ביטוח: ההנהלה מסרבת לשלם לשובתים * 3,200 עובדי כלל ביטוח הכריזו על שביתה ללא הגבלת זמן * לשאלת העובדים טוען הוועד כי קרן השביתה של ההסתדרות תשלם על ימי השביתה, אך בהסתדרות כלל לא התקבלה החלטה בעניין (דה מרקר)

 

בעל ואמו מישוב בגליל תחתון נעצרו הלילה בחשד כי היכו את אשת הבעל צעירה בשנות ה 20 לחייה וגרמו ללידה מוקדמת בחודש השביעי להריונה של עובר מת (מגפון ניוז)

 

פוליטי

 

אולמרט והמסמכים המסווגים: המשטרה החרימה מ"ידיעות ספרים" גם תכתובות מיילים * בנוסף לטיוטת ספרו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הוחרמו גם מסמכים ותכתובות מיילים בינו לבין צוות העריכה (חדשות10)

 

תיק 1000 (הון&שלטון): דליה איציק זומנה למסור עדות, ככל הנראה בפרשת המתנות של נתניהו

 

פרשת בזק: המועמד לראשות המחנה הציוני, אבי גבאי דרוש גם הוא לחקירה בפרשת בזק * על-פי החשד, בתקופה שכיהן כמנכ"ל בזק שיתף אבי גבאי פעולה עם בעל השליטה, שאול אלוביץ, בביצוע עסקות בעלי עניין שגרמו לכאורה נזק לבעלי המניות מקרב הציבור, עסקות הנחקרות עתה (News1)

 

בטחוני

 

אמו של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם נעצרה בחשד להסתה לאחר שהיללה את מבצעי הפיגוע * בראיון לתאגיד השידור הציבורי 'כאן' אמרה האם, כי היא גאה בבנה, וכי רצתה שיהרוג רבים נוספים

 

אורי אריאל: לצאת לפעולה צבאית בעזה להשבת גופות החללים * שר החקלאות קרא לצאת מבצע נקודתי ברצועה: "מאז ששר הביטחון נכנס לתפקידו אין אפילו פצוע פלסטיני אחד. חיל האוויר יורה על דיונות ריקות תחמושת שפג תוקפה" (מעריב)

 

מדיני

 

סקר: רוב הציבור תומך בהסדר אזורי * מרבית הישראלים אינם נותנים אמון בהנהגת הרשות הפלסטינית כשותפה להשגת הסכם שלום דו־צדדי. עוד עולה כי לכשני שלישים מהציבור יש אמון בנשיא מצרים (מעריב)

 

ישראל וירדן הידקו את היחסים בשל נוכחות איראן בסוריה * שתי המדינות מודאגות מהתבססות משטר אסד בדרום סוריה ומהאפשרות שאיראן תפרוס כוחות בשטחים שנתפסו. לפי דיווחים זרים, ישראל העניקה לירדן סיוע מודיעיני וביטחוני כדי להגביר את יציבותה (הארץ)

 

לראשונה: גרמניה תשלח מטוסי קרב לאימון בישראל * באימון האווירי המשותף "בלו פלאג", שיתקיים בנובמבר, ישתתפו כ-70 מטוסים ומאות טייסים מתשע מדינות. (הארץ)

 

חוץ

 

האו"ם: דרום סודאן אינה מוגדרת עוד כמדינה מוכת רעב

 

נשיא מצרים על העברת האיים טיראן וסנפיר לסעודיה: "הנושא חתום"

 

ארה"ב: מייקל פלין היה נוכח במשך שלשה שבועות בתדרוכי CIA יומיים שהעביר מנהל ה-CIA החדש מייק פומפאו לטראמפ, למרות החשד כי הוא חשוף לסחיטה רוסית (ניו יורק טיימס)

 

– המועמדת הרפובליקנית ניצחה בבחירות מיוחדות במחוז השישי בג'ורג'יה * בבית הלבן נשמו הבוקר לרווחה עם היוודע תוצאות הבחירות הצמודות, שנתפשו כמעין משאל עם על כהונתו של הנשיא טראמפ. * מדובר במעוז רפובליקאי, כשהבחירות בהן היוו מבחן לטראמפ ונתפסה כרמז לבחירות אמצע הכהונה ב-2018. ניצחון למועמד הדמוקרטי בג'ורג'יה היה נחשב כישלון דרמטי לטראמפ

 

ברזיל: נמצאו ראיות שהנשיא קיבל שוחד מאנשי עסקים

 

סעודיה: מהפך בממלכה: מלך סעודיה הדיח את יורש העצר ומינה במקומו את בנו בן ה-31 * בצעד דרמטי הדיח המלך סלמן את מוחמד בן נאיף, ומינה כיורש העצר את בנו מוחמד בן סלמאן במקביל לתפקידו הנוכחי כשר ההגנה * המינוי אושר על ידי מועצת שבועת הנאמנים בסעודיה ברוב של 31 קולות מתוך 34 חברים *  בנוסף, מינה המלך את הנסיך עבד אל עזיזי לשר הפנים במקומו של בן נאיף. * מוחמד בן סלמן נחשב לאחד האנשים החזקים בסעודיה וכמוביל קו קשה נגד קיצונים. בין היתר הוא נחשב לאחד מאדריכלי הבידוד על קטאר ולהתקרבות לממשל טראמפ * המהלך מסמן מהפך מוחלט בהנהגה של הממלכה העשירה, בת ברית חשובה של ארה"ב בכלכלה הגדולה בעולם הערבי.

 

הפיליפינים: חמושים תומכי דאע"ש פרצו אל בית ספר, תלמידים הוחזקו כבני ערובה ושוחררו * כ-300 לוחמים של ארגון "מאוטה" המזוהה עם דעאש, הסתערו על בית ספר בעיירה בדרום המדינה ולקחו מספר לא ידוע של בני ערובה * המשטרה בפיליפינים הודיעה כי הצליחה לשחרר את התלמידים שנלקחו כבני ערובה

 

צרפת: דרמה במפלגת הימין הקיצוני, מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" מארין לה פאן אסרה על אביה, הידוע כמכחיש שואה, להיכנס למטה המפלגה

 

– דיווח בצרפת: שר המשפטים הודיע שהוא פורש מהממשלה * הטלטלה בממשלת מקרון נמשכת, 3 שרים התפטרו בגלל חקירת שחיתות

 

קולומביה: לוחמי המורדים החלו להחזיר את נשקם במסגרת הסכם השלום

 

קוריאה: מחלקת המדינה האמריקנית: על קוריאה הצפונית לשחרר עוד 3 אזרחים

 

– דרום קוריאה: אותר מזל"ט של צפון קוריאה שחצה את הגבול

 

– דיווח: ארה"ב זיהתה פעילות באתר גרעיני תת-קרקעי של צפון קוריאה * גורמים רשמיים אמרו לרשת CNN כי לווייני ריגול אמריקאים זיהו פעילות חדשה לראשונה זה שבועות אחדים באתר גרעיני תת-קרקעי במדינה המסוגרת. לפי גורמי מודיעין רשמיים, עיקר הפעילות החריגה התרחשה בפתח אחת המנהרות המובילות למחסני הנשק הגרעיני. * בארה"ב חוששים: פיונגיאנג תערוך ניסוי חריג בזמן הפגישות הצפויות עם בכירים סינים במהלך היום

 

קטאר: אחת ממדינות המפרץ פרצה לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה

 

– ארה"ב: לא ברור מדוע הוטל החרם הערבי על קטאר

 

רוסיה: סקר ברוסיה: רוב הציבור תומך בפוטין אך מאוכזב מטיפולו בשחיתות בממשל * למורת רוחה של האופוזיציה, סקר של מכון PEW מראה כי רוב הרוסים מרוצים ממדיניות החוץ של הנשיא, מטיפולו בנושאים כלכליים ומהמעורבות הצבאית בסוריה. אך סוגיית השחיתות עלולה להיות בעוכריו (הארץ)

 

תחבורה

 

זמן ההמתנה הממוצעת לתחבורה הציבורית בישראל היא 16 דקות בתחנות האוטובוס והרכבת, רבע מהנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל ממתינים בתחנות יותר מ-20 דקות בממוצע * משך הנסיעה היומי בתחבורה הציבורית – 70 דקות, ול-22% זה לוקח יותר משעתיים ביום בנסיעה ובהמתנה * אורך המסלול הממוצע הוא 13.6 ק"מ – ארוך בהרבה מבמדינות עם רכבת תחתית. כך עולה מנתוני חברת מוביט (Moovit), המפעילה אפליקציה לחישוב מסלולי נסיעה וניווט בתחבורה ציבורית.

 

כלכלה

 

פרשת בזק: אלוביץ', אילון וניימן חזרו הבוקר לחדרי החקירות * אתמול בלילה שוחררו בעל השליטה בבזק, מנכ"ל yes וסמנכ"ל הכספים של yes לבתיהם, לאחר חקירה של שעות ארוכות * הרשות לניירות ערך החלה לחקור את בזק ואת בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', בחשד כי ניצל את העובדה שהוא מחזיק מניות בבזק ובחברת יורוקום בעלת השליטה ב-yes, על מנת למכור את yes לבזק במחיר הגבוה מערכה האמיתי

 

בעולם היהודי

 

בית העלמין היהודי המחולל לא יגודר: בית העלמין היהודי בפרוסטיוב שבצ'כיה הפך פארק שבו משתעשעים ילדים, אך במועצה המקומית מסרבים אפילו לגדר את המקום לזכר הנפטרים. (ערוץ7)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן