Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 25 ביוני, 2017

החנות מעבר לפינה, עד הקצה, המנוע של ניומן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 החנות מעבר לפינה | The Shop Around the Corner, ערוץ Yes3

הקומדיה הרומנטית של ארנסט לוביטש, על זבן וזבנית שעובדים באותה חנות ואינם מפסיקים לריב ולהחליף הערות שנונות ועוקצניות, כאשר במקביל שניהם מנהלים קשר מכתבים מלא תשוקה ואנונימי אחד עם השנייה. אחד מ-100 הסרטים הטובים בכל הזמנים על פי מגזין טיים. שחקנים: ג'יימס סטיוארט, מרגרט סולבאן, פרנק מורגן. ארה"ב, 1940. סרט חכם, מצחיק, כייפי ורומנטי. כל מה שצריך בסרט עשוי היטב, שאף הקדים את זמנו. ציון: 

22:00 עד הקצה | Flesh and Bone, ערוץ Hot HBO

מיני-סדרה בת שמונה פרקים של רשת Starz, מבית היוצר של מוירה וואלי-באקט ("שובר שורות"). העלילה עוקבת אחרי קלייר (שרה היי, "ברבור שחור"), רקדנית בלט צעירה ומוכשרת שמצטרפת ללהקת בלט יוקרתית בניו יורק ונחשפת לראשונה לעולמן הסוער ונטול העכבות של הבלרינות שלצידה. אופייה השאפתני של קלייר ונחישותה להפוך לבלרינה הראשית מחפים על פצעים נפשיים וטראומות מיניות, אותם היא מנסה להסתיר בכל מחיר. השלדים בארונה מאיימים לפרוץ כשהיא נתקלת באורח בלתי רצוי מעברה שחוזר לחייה – ומקשים עליה להתמודד גם עם תובענותו חסרת הפשרות של המנהל האמנותי של הלהקה, פול גרייסון (בן דניאלס, "בית הקלפים", "ג'ק צייד הענקים"). ציון איי.אם.די.בי.: 8.0/10, עגבניות רקובות: 61%/100%, מטה-קריטיק: 52/100

22:00 המנוע של ניומן | Newman, ערוץ Yes דוקו

ב-1979 הממציא האוטו-דידקט, ג'וזף ניומן, שנחשב לדמות קונטרוברסלית בקהילה המדעית, מפתח מנוע שקורא תיגר על חוקי הפיזיקה – סוג של מכונה אלקטרומגנטית שמייצרת בעצמה יותר אנרגיה מהאנרגיה שדרושה להפעלתה. מהדורות החדשות חוגגות את ההמצאה הנפלאה וניומן אפילו מוזמן ל'טונייט שואו' של ג'וני קרסון כדי להפיץ את הבשורה ולספר על הפוטנציאל המהפכני של המכונה הנצחית, שיכולה לסיים את התלות שלנו בנפט ובדלק. אך מה שנראה היה כתגלית מהפכנית התברר כמסלול מלא מכשולים במאבק ארוך שנים מול משרד הפטנטים האמריקני ומול הממסד המדעי, בתי המשפט ובית הנבחרים. בסופו של דבר הפטנט לא אושר וניומן שאיבד את משפחתו וחבריו במהלך המאבק המתיש, ירד מנכסיו ונעלם מהעין הציבורית למשך 20 שנה. הסרט שמביא את הסיפור הכמו-בדיוני הזה מנסה לעמוד על טיבו של הממציא האניגמטי דרך שיחות עם קולגות שלו ועם ניומן עצמו, ומספר על ניסיונותיו החוזרים של ניומן, לאחר שנים רבות, למצוא עדיין משקיעים למכונה שהמציא. בימוי: ג'ון פוקס. 82 דקות, ארה"ב, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן