Skip to content

ארגוני זכויות אדם: חקירתו של דובר שוברים שתיקה נועדה להטיל אימה ולהפחיד

בהודעה משותפת פרסמו הבוקר הארגונים הודעת הזדהות עם ארגון "שוברים שתיקה", וביקרו בחריפות את שרת המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

18 ארגוני שלום וזכויות אדם הוציאו הבוקר (ראשון) הודעה משותפת בה הם מביעים הזדהות וסולידריות עם ארגון שוברים שתיקה, על רקע חקירתו של דובר הארגון במשטרת חברון בשבוע שעבר. "עומדים עם חברינו בארגון שוברים שתיקה וגם אנחנו לא נחריש – עד לסיום הכיבוש", נמסר בהודעה.

בהודעה נמתחה ביקורת קשה על שרת המשפטים איילת שקד, היועמ״ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן "הנחרצות הפתאומית בה אתם מטפלים באלימות כלפי פלסטינים מרשימה. למעשה, כבר 50 שנים הפלסטינים חיים תחת אלימות ממוסדת ומאורגנת שעומדת בבסיס משטר הכיבוש – שליטה צבאית על אוכלוסייה אזרחית. מערכת אכיפת החוק האזרחית והצבאית ובתי המשפט משווים חזות של חוקיות להרג, פציעות, עינויים, ענישה קולקטיבית, גזל אדמות, שלילת חופש תנועה, מעצרים מנהליים ועוד. גם חקירות של חשדות להפרות חמורות של הדין הבינלאומי מטוייחות היטב וממוסמסות על ידי גורמי האכיפה", נכתב בהודעה.

דין יששכרוב בעדות מפלילה שהקפיצה את הימין (צילום מסך)
דין יששכרוב בעדות מפלילה שהקפיצה את הימין (צילום מסך)

בין הארגונים שחתומים על ההצהרה המשותפת ניתן למצוא את בצלם, שלום עכשיו, לוחמים לשלום, מחסום Watch, אמנסטי ישראל, עיר עמים,  קואליציית נשים לשלום, רופאים לזכויות אדם, תנועת עומדים ועוד. אלו הודיעו כי לא ישתקו על חקירתו של דובר שוברים שתיקה: "חקירתו של דובר שוברים שתיקה לא באה לעולם על מנת לקדם דין וחשבון, אלא בדיוק להיפך – להטיל אימה ולהפחיד את מבקרי הכיבוש מלהשמיע את קולם. אנחנו עומדים עם חברינו בארגון שוברים שתיקה וגם אנחנו לא נחריש – עד לסיום הכיבוש ועוולותיו."

1 Comment

  1. גורן
    1 ביולי 2017 @ 12:04

    על מה הרעש האיש טוען שביצע פשעי" מלחמה" עליו לעמוד לדין הרי על זה אותו ארגון זועק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן