Skip to content

מסיבת סיום בארטפורט ותערוכה גנטית בגלריה בסיס

שתי תערוכות מענינות באזור המרכז לימי החום: תערוכה מסכמת את תכנית הרזידנסי בארטפורט תל אביב, לפני המעבר למתחם החדש ותערוכה חדשה בגלריה בסיס בהרצליה ובה מציגה מיכל היימן עבודות שירשה מדודה אורי שטטנר בצמוד לעבודות שלה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ונפיניטו" \ NonFinito" תערוכת המחזור החמישי בארטפורט

זו התערוכה האחרונה שתוצג בגלריה של מתחם ארטפורט בדרך בן צבי 55. אחריה יעזוב ארטפורט את המתחם בדרכו לחלל חדש, והמתחם כולו ייהרס בדרכו להפוך לשכונה חדשה בדרום תל אביב. המושג "נונפיניטו" מתייחס במקור לסדרת פסלים לא גמורים של כמה מאמני הרנסנס, אך משמש גם לתיאור הרצון המודע לייצג רעיונות בשלבים שונים של עשייתם, תוך כדי קריאת  תיגר על מושגים של תוצאה, סיכום וסוף, ותוך השארת מקומות פתוחים עבור הצופה. נונפיניטו מטבעה אינה תערוכת גמר, אלא תערוכה שמעניקה הצצה לחלק מהפרויקטים שנרקמו במהלך תוכנית הרזידנסי. השנה קשה היה להתעלם מתחושת הסוף שנכחה באוויר כבר בשלב מוקדם של התוכנית, וחלק מהפרויקטים בתערוכה אשר יוצגו על ידי אמני המחזור החמישי, גבי קריכלי, ליהי תורג'מן, יערה צח, דרור דאום, גילי אבישר ופאטמה שנאן, יעסקו בשאלה זו ויצביעו על האפשרויות הגלומות בו.

ארטפורט, מיסודה של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, פועל ללא מטרות רווח לקידום וטיפוח האמנות העכשווית בישראל. דרך כנסים, תערוכות, סדנאות מקצועיות לאמנים ותכנית הרזידנסי הבולטת בישראל, ארטפורט פועל להשמעת קולם של אמנים במרחב הציבורי ולקידום הקשרים בין אמנות וחברה.

 נעילת התערוכה: 22.7 מסיבת סיום – יום חמישי, 20.7, 20:00 (כניסה חופשית)

 שעות פעילות: א' – ד' (בתיאום טלפוני: 03-5182599 או במייל [email protected])

חמישי: 14:00 – 20:00 שישי ושבת: 10:00 – 16:00

הכניסה חופשית

 ארטפורט, דרך בן צבי 55, תל אביב. (כתובת ל waze: ארטפורט)

פאטמה שנאן, דיוקן עצמי עם שטיח מס׳ 2, שמן ועיפרון על בד, 2017_קרדיט צילום אבי אמסלם
יערה צח, ללא כותרת, קביים, שוטים, דבק, מתכות, עור וצבע, 2017_קרדיט צילום ליאת אלבלינג

גנטיקה של ציור, אורי שטטנר ומיכל היימן, גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות, הרצליה 

תערוכה "גנטיקה של ציור" יוצגו ציורים ורישומים של הצייר אורי שטטנר, ביניהם לראשונה עבודות מסוף שנות החמישים ותחילת שנות הששים, לצד רישומים וציורים של מיכל היימן משנות  השמונים ואילך. בשנת 2010 קיבלה מיכל היימן בירושה חלק מעיזבון ציוריו של אורי שטטנר אחי אמה. שטטנר, אוטודידקט וצייר מוערך, ייצג את צרפת בביאנלה של פריס ב- 1965 והציג תערוכות יחיד רבות ביניהן רטרוספקטיבה שהוצגה בו-בזמן במשכן לאמנות עין חרוד ובמוזיאון הרצליה ב-1994. ארבע שנים המתינה היימן עד שפתחה את תכולת עשרות התיקים שבעיזבון, תחילה לעצמה למיון ולמחקר ואח"כ לסביבתה הקרובה. היא נחשפה לעשרות עבודות וסדרות שלא הכירה, ולנושאים שלא ידעה על קיומם. הזיקה שניכרה בעיניה של האוצרת שלומית ברויר בין כתב ידו של שטטנר, בעיקר ברישומיו המוקדמים, לבין ציוריה של היימן שימשה אותה כאחת מנקודות המוצא בהצעתה להציג תערוכת ציור משותפת לשניהם.

אורי שטטנר, ללא כותרת, 1958

מיכל היימן, לוח 1994, טכניקה מעורבת

אוצרת: שלומית ברויר

נעילה: 12.8.17

שעות פעילות הגלריה: שלישי, 20:00-12:00, רביעי-חמישי: 18:00-12:00, שישי: 14:00-10:00

בית ספר בסיס לאמנות
רחוב המדע 14, הרצליה *3184
הכניסה חופשית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן