Skip to content

חדש בטלוויזיה: חמישי, 29 ביוני, 2017

פרויקט מסלול 13, היסטוריה של גיבורי על, בייטס מוטל 4, מננדז: אחים בדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

20:45 פרויקט מסלול 13 | 13 Project Runway, ערוץ Hot3

תוכנית הריאליטי של ערוץ בראבו וחברת Fremantle חוזרת לעונה 13. 18 מעצבי אופנה מתחילים יקבלו העונה הזדמנות להתחרות על יצירת קולקציה שלמה שתוצג בשבוע האופנה בניו יורק, ולזכות בחבילת פרסים בשווי מאות אלפי דולרים. בעונה הנוכחית מככבים לצידה של דוגמנית העל ואושיית האופנה – היידי קלום, גם המנטור הוותיק – טים גאן והשופטים הקבועים – מעצב האופנה זוכה הפרסים – זאק פוזן והמנהלת הקריאייטיבית של 'מארי קלייר', נינה גארסיה.

21:45 היסטוריה של גיבורי על | Superheroes Decoded, ערוץ ההיסטוריה

תעודה בת שני חלקים, החושפת בצורה ויזואלית סוחפת, כיצד אוסף של דמויות שוליים, בעלות תכונות ומאפיינים גדולים מן החיים, פילסו את דרכן ללב המיינסטרים של תרבות הפופ העולמית, השתלטו על מצעד שוברי הקופות בקולנוע והפכו לחלק בלתי נפרד מרוח התקופה הגלובלי. התעודה מתחקה אחר הסיפורים המקוריים של גיבורי העל האיקוניים, שנולדו בתקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות השלושים של המאה שעברה, והפכו אבני בניין מרכזיים של מיתולוגיה אמריקנית ייחודית. כמו כן, יוצרי התעודה עורכים הקבלה מעניינת בין עלייתם של גיבורי-העל כגיבורי תרבות, להפיכתה של ארצות הברית למעצמת-על דומיננטית במאה ה-20, עם מבט לעבר ההתפתחות העתידית של שני הנראטיבים הללו. במידה רבה, סיפורם של גיבורי העל הוא סיפורה של אמריקה. בין היוצרים המתראיינים בספיישל: סטן לי – יוצר הקומיקס ונשיא 'מארוול" לשעבר, ג'ורג' ר. ר. מרטין – מחבר ספרי "משחקי הכס" שהפכה לסדרה הפופולרית בטלוויזיה, הבמאי ג'ון פאברו – שביים את שני סרטי "איירון מן" הראשונים, השחקן אנתוני מאקי – שכיכב בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", והאחים ג'ו רוסו ו-אנתוני רוסו – במאי הסרט.

22:00 בייטס מוטל 4 | 4 Bates Motel, ערוץ Hot HBO

הדרמה של רשת הכבלים A&E וחברת יוניברסל. ספוילר – בעונה הרביעית, נורמה – שחרדה מפני התדרדרותו של נורמן שממשיך לאבד שליטה – נואשת להשיג לבנה את התמיכה המקצועית לה הוא זקוק. כתוצאה מכך, הקשר ביניהם – שבעבר היה בלתי ניתן לשבירה – מתערער בזמן שנורמן מאבד אחיזה במציאות. שריף רומרו מוצא עצמו נשאב חזרה אל חייהם של בני משפחת בייטס ונאלץ לשאול את עצמו כמה רחוק יהיה מוכן ללכת כדי להגן על נורמה.

22:00 מננדז: אחים בדם | Menedez: Blood Brothers, ערוץ לייפטיים

סרט מקורי המבוסס על סיפור רצח שזעזע את אמריקה לפני 28 שנים. המניעים לרצח של בכיר בתעשיית הבידור האמריקנית, חוזה מננדז ואשתו קיטי מננדז, על ידי שני בניהם לייל ואריק, בשנת 1989, באחוזתם בבוורלי הילס. הסרט מגלה פרטים חדשים על ההתעללות הקשה שחוו האחים מננדז מצד אביהם, בעת שאמם התעלמה ולא עשתה דבר לעצור בעדו. סיפור הרצח הסעיר את ארצות הברית ואת העולם. לייל (יליד 68') ואריק מננדז (יליד 71') ירו בהוריהם למוות עם רובה ציד, בעת שאכלו גלידה בסלון ביתם. מיד לאחר מעשה הרצח, האחים קנו כרטיסים לסרט בקולנוע המקומי כדי לארגן לעצמם אליבי. בחודשים לאחר הרציחות, לייל ואריק בזבזו את הירושה שלהם באופן פזרני ובולט, וניהלו אורח חיים מפואר, ובכך עוררו את חשדות המשטרה. התובעים טענו מאוחר יותר שהאחים בזבזו כמיליון דולר במשך ששת החודשים הראשונים לרצח. אחרי חודשים בהם האשמה קיננה אצל אריק, הוא התוודה בפני הפסיכיאטר שלו, מה שהוביל למעצר שלו ושל אחיו הגדול לייל. משפטם של האחים הפך לסנסציה ומשך צופים רבים, שעקבו אחרי כל ראיה ועדות שפורסמו. האחים העידו שהרציחות נבעו מניצול מיני והתעללות ממושכת מצד אביהם. לאחר שהמשפט הראשון נפסל והמושבעים לא הצליחו להגיע להחלטה פה אחד, האחים נשפטו בשנית והורשעו בשני סעיפים של רצח מדרגה ראשונה ונידונו למאסר עולם ללא אפשרות חנינה. אריק ולייל עדיין מרצים את תקופת מאסרם בבתי סוהר נפרדים. שחקנים: ניקו טורטורלה, מיקו אוליבר, קורטני לאב, בניטו מרטינז. ארה"ב, 2017.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן