Skip to content

להרגיש את הצלילים

תערוכת "סאונד – קול וחומר בעיצוב" תיפתח הערב במוזיאון העיצוב חולון, התערוכה אותה אוצרות ענת ספרן ולילך שטיאט הינה עניין שאסור להחמיצו לכל אנשי המוסיקה ושוחריה באשר הם. פרטים והתרשמות מסיור מקדים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סאונד היא תערוכת קיץ אינטראקטיבית ורחבת היקף המתפרשת על כל חללי התצוגה של מוזיאון העיצוב חולון ובוחנת את הקשר המתקיים בין המושגים קול, אובייקט ומרחב ואת נקודות ההשקה של מושגים אלה לעיצוב ולתרבות.

מתוך תערוכת הסאונד בחולון. צילום: יובל אראל
מתוך תערוכת הסאונד בחולון. צילום: יובל אראל

מה מחכה לכם בתערוכה?

בכניסה למוזיאון עוד בחצר ורחבת הכניסה תמצאו את המוזיאון המנגן- מבנה המוזיאון יהפוך למבנה מוסיקלי. כ-100 רמקולים המוצמדים למבנה באמצעות מגנטים ישמיעו צלילים ב-16 ערוצים כאשר הצלילים משתנים בהתאמה לשעות היום והמבקרים בעצמם יוצרים צלילים מתווספים. פרויקט דומה במהותו נעשה באחת הביאנלות שהתקיימו בעיר הסמוכה בת ים כאשר מעל עמודים המוצבים בחוף הים הותקנו שבשבות היוצרות צלילים המתנגנים מתוך רמקולים המותקנים לידן. מעניין ומשמח.

מתוך תערוכת הסאונד בחולון. צילום: יובל אראל
מתוך תערוכת הסאונד בחולון. צילום: יובל אראל

"להרגיש סאונד" מיצב מקורי ואינטראקטיבי בהשתתפות האמנים גלעד כהנא, האחיות לוז, אוהד פישוף,  רופרט הובר, גיורי פוליטי, דני מאיר, אלון פרץ, ואילן גרין. כאשר תבקשו להיכנס למתחם המיצג תתבקשו לעטות על נעליכם כיסוי חד פעמי או שתחלצו נעליכם ותוזמנו לשוטט או לרבוץ על ספה מעוגלת במרכזו של האולם, לבהות כלפי התקרה בה מוצג וי ארט המתעד אתכם בזמן אמת תוך שימוש בטכנולוגיות מחשב שמשנות את צורתכם לפי הצלילים, הם יזרמו מתוך רמקולים סמויים וישדרו קטעי שירה ודיבור שהכינו מראש שורת האמנים. הנה טעימה בזמן אמיתי מאותה התרחשות.  לצפייה בוי-ארט.

בין הנושאים והמוקדים בתערוכה תמצאו את:

חשיפה מוזיאלית ראשונה: עשרות אובייקטי סאונד של מעצבים מקומיים לצד אובייקטים איקונים של מעצבים בינלאומיים, בהם פרויקטים ההופכים את המבקרים בתערוכה מצרכני סאונד ליצרני סאונד באמצעות:  קוביות לגו המייצרות סאונד תוך כדי משחק, הרבה תחבירים בין טכנולוגיה, אמנות וצליל המבטאים את התפתחות הטכנולוגיה והשפעתה על עולם העיצוב.

מתוך תערוכת הסאונד בחולון. צילום: יובל אראל
מתוך תערוכת הסאונד בחולון. צילום: יובל אראל

פרויקט מיוחד לתערוכה: מיצב סאונד מקורי ואינטראקטיבי המעביר חוויית שמע רב חושית שבה אפשר לא רק להאזין אלא גם להרגיש סאונד מאובייקטים שונים כמו: חולצה, כוס ואפילו בננה. וגם: פלטפורמות מוסיקליות המיועדות לאוכלוסיות מיוחדות כמו: בעלי קשיי שמיעה, חולי אלצהיימר ואוטיסטים.

אז קחו עצמכם לשעה ויותר של חווית חושי האפרכסת המשתלבת עם טכנולוגיה, אמנות ועיצוב, מרתק.

התערוכה תיפתח הערב 28 ליוני ותימשך עד לתאריך 29 לאוקטובר בשעות פתיחת המוזיאון, פרטים נוספים תמצאו כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן