Skip to content

פצצה בהיכל

המופע של סר טום ג'ונס בהיכל מנורה מבטחים ביד אליהו, תל אביב, רביעי, 28.06.2017. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שמילא עד אפס מקום פעמיים ברציפות את היכל הספורט (מנורה מבטחים) ביד אליהו בשנת – 2013, חזר הפרפורמר האגדי סר טום ג'ונס לישראל להופעה חיה, אחת בלבד, בהפקתו של גד אורון, באותו מקום.

סר טום ג'ונס בהיכל הספורט. צילום: יובל אראל
סר טום ג'ונס בהיכל הספורט. צילום: יובל אראל

סר תומאס ג'ונס וודוורד, אשר חגג החודש את יום הולדתו ה-77, הנו זמר פופ, נשמה ורית'ם אנד בלוז בריטי שהתפרסם בזכות קולו המיוחד והופעתו הראוותנית הגברית. ג'ונס פרץ את גבולות האנונימיות העולמית בשנת 1965 עם הסינגל "It's Not Unusual", שהפך ללהיט באנגליה ומעבר לים בארצות הברית.

עם שורה ארוכה של להיטים מהסוג "אולד סקול" של שנות השישים ותחילת השבעים הוא כבש את מצעדי הפזמונים ברדיו ואף בטלוויזיה, יש המשווים את ג'ונס לכוכב נוסף בן דורו – אלברט המפרדינק, בזכות הסגנון והמראה החיצוני של גבר חשוף חזה בעל פאות מרשימות.

בשלהי שנות השמונים עשה ג'ונס סוויץ' מסויים בגישה לפזמונים והחל לבצע סדרה של גרסאות מחווה מחודשות ומאתגרת למספר להיטים של מוזיקאים יותר צעירים, אקט שהמשיך להשאירו תחת אור הזרקורים ולחזור להיות כוכב במועדוני ריקודים.

עם שורת תארי כבוד, המרשים מכולם, תואר האצולה "סר" שהוענק לו בידי מלכת בריטניה, הוא ניצב בשורה אחת עם מוזיקאים מכובדים בני ארצו כפול מקרטני, קליף ריצ'ארד  ואלטון ג'ון, עם קרוב לארבעים אלבומי אולפן, כמה אוספים וקרוב לעשרים אוספי וידיאו מרשימים.

סר טום ג'ונס בהיכל מנורה מבטחים. צילום: יובל אראל
סר טום ג'ונס בהיכל מנורה מבטחים. צילום: יובל אראל

 כאמור, אמש, בגיל 77 וכוחו במותניו וקולו בגרונו, ניצב טום ג'ונס אל מול היכל מלא ביד אליהו והגיש במשך קרוב לשעה וחצי מופע שכלל כמה מלהיטיו היותר מוכרים לצד כאלו שפחות, במיוחד בישראל.

את מידת הפופולריות של הלהיטים היה יכול כל חוצן אם היה נקלע למופע, לזהות על פי כמות שליפות הסמארטפונים שנצצו במהלך התיעוד המאוד רשלני שעשו בעליהם לאורךהמופע בעוד ידיהם מתנופפות הנה והנה.

אחד הרגעים היותר מרגשים במופע היה ביצוע המחווה לשירו של ליאונרד כהן המנוח – Tower Of Song הלקוח מתוך אלבומו של ליאונרד – The Future משנת 1992. חלקו הראשון של המופע היווה את הרגעים של הרית'מנ'בלוז הבריטי הכבד עד שהגיע השיר Sex Bomb שהחל לנער את הקהל שטווח הגילאים שלו נע בין שישים ומעלה, את חבילת הלהיטים המובחרת שמר טום ג'ונס לחלקו השני של המופע כאשר הפציץ עם Green Grass , Pussy Cat ו- Unusual, סדרת שירים שניערו את הקהל מתוך המושבים לקום ולפזז עד כמה שניתן בין המושבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן