Skip to content

אוטובוס האמנות הראשון בישראל

לראשונה בישראל יושק הקיץ (05.07.17) ה- ArtBus, מיצג אמנות נודד שעוצב על-ידי האמן הבריטי הידוע צ'רלס אייברי (Charles Avery). האוטובוס יאסוף הורים וילדים לפעילות במוזיאון פתח תקוה לאמנות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוטובוס האמנות נולד כמיזם שמטרתו לקרב בין הורים וילדים, ולאפשר למשפחות לבלות זמן אמנות, תוך חשיפה לתערוכות מרתקות והנאה מפעילות חווייתית מגוונת. הפעילות תכלול מסלול הרפתקאות בתערוכות המוצגות במוזיאון, המצאת משחקים, יצירת  דגל משפחתי וסדנאות אמנות מיוחדות. היוזמה לפרויקט החלה במטרה לייצר חוויה משפחתית וקהילתית משותפת, על רקע מחקרים בארץ ובעולם המצביעים על מיעוט הזמן שהורים מבלים עם ילדיהם. מטרה נוספת, היא להנגיש את האמנות לכל אחד במרחב הציבורי ולאפשר לציבור הרחב ליהנות מאמנות שמגיעה לכולם. לטובת הפרויקט, ובהזמנה מיוחדת של מוזיאון פתח תקוה לאמנות יצר האמן צ'רלס אייברי אוטובוס אמנות מיוחד, שהמעטפת שלו מהווה יצירת אמנות ניידת להסעת משפחות למוזיאון. העיצוב  הייחודי של האוטובוס נשען על עבודתו של אייברי, "אונומטופיאה", ומושתת על דגם גיאומטרי של נקודות בצבע כחול אולטרה-מרין ומראות על רקע לבן, שיעטוף ויכסה את האוטובוס כולו כמראה מנצנצת בתנועה.

הדגם הוא המשך ישיר של רישומים ואובייקטים של אייברי, שמספקים לצופים רמזים לצייד דמיוני המשוטט בעולם מיתולוגי – עולם של חלומות, אינטואיציה ודמיון ששואב השראה מחיי היום יום לצד אלמנטים מהביוגרפיה האישית של האמן, שבו נשזרות התייחסויות לתולדות האמנות ולסיפורים מיתולוגיים. לצורך הפרויקט, אייברי יצר סיפור המשך לעבודותיו הקודמות – בו הצייד מתחיל את מסעו באי הדמיוני, ממשיך אותו על האוטובוס הילדים ומשפחותיהם ומסיים את המסע במוזיאון פתח תקוה לאמנות.

דרורית גור-אריה, המנהלת והאוצרת של מוזיאון פתח-תקוה לאמנות אמרה כי "יוזמת ה-ArtBus בניצוחו של האמן הבריטי צ'רלס אייברי מביאה איתה רוח רעננה לעיר, ולנוף האמנות בישראל. אני מאמינה כי הפעילות הייחודית שמחברת דרך מסע מופלא בין ההורים לילדים תעורר הדים ותביא קהלים חדשים למוזיאון".

האוטובוס יפעל החל מ- 5/7/2017 כמיצג אמנות קבוע של המוזיאון וייתן שירותי הסעה ייחודיים לפעילות האמנותית – "המרוץ למוזיאון" ממוקדי איסוף מרכזיים בשכונות ברחבי העיר פתח-תקוה למוזיאון פתח-תקוה לאמנות ובחזרה- במחיר סמלי של 5 ש"ח. בהמשך, תורחב הפעילות לאיסוף משכונות בכל רחבי הארץ למוזיאון פתח תקוה.

פרטים באתר עיריית פתח תקוה ובדף הפייסבוק שלהם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן