Skip to content

אשר גרוניס הושבע לנשיא העשירי של בית המשפט העליון

"אתה כבוד השופט גרוניס, מביא עימך לכהונתך הרמה, השקפה משלך", כך השביע היום נשיא המדינה את הנשיא החדש של בית המשפט העליון. ובייניש הוסיפה: "אני פורשת ממערכת מצוינת שבה מכהנים שופטים מצוינים, חדורי תחושת שליחות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אתה כבוד השופט גרוניס, מביא עימך לכהונתך הרמה, השקפה משלך", כך השביע היום נשיא המדינה את הנשיא החדש של בית המשפט העליון. ובייניש הוסיפה: "אני פורשת ממערכת מצוינת שבה מכהנים שופטים מצוינים, חדורי תחושת שליחות"

מאת אבירם זינו

היום אחר הצהריים הושבע הנשיא החדש של בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס. ראש הממשלה, בינימין נתניהו אמר לנשיאה היוצאת דורית בייניש, "עמדת בגאון. זו הייתה תקופה לא פשוטה". הנשיא שמעון פרס השביע את גרוניס, הנשיא העשירי של בית המשפט העליון.

אשר גרוניס (צילום: אתר ביתהמשפט העליון)
חוליה חשובה בשרשרת. אשר גרוניס (צילום: אתר ביתהמשפט העליון)

פרס אמר לגרוניס, "היום מתווספת חוליה חשובה לשרשרת המפוארת של נשיאי בית המשפט העליון, המוסד השיפוטי הנודע לתהילה, שהעלה את כבודה של ישראל בקהיליית האומות הדמוקרטיות הנאורות. בידיך הופקד היום שרביט הנשיאות של בית-המשפט העליון ועמו מלוא כובד-האחריות להנהגת המערכת השיפוטית של מדינת-ישראל. בטוחני שמכוח אישיותך, חוכמתך, ניסיונך הרב, עמדותיך העקרוניות, ובקיאותך ברזי-המשפט, תוסיף נדבך חשוב בדמותך, לביצור מעמדו של בית המשפט ולחיזוק שלטון החוק בישראל. אתה כבוד השופט גרוניס, מביא עימך לכהונתך הרמה, השקפה משלך"

בייניש אמרה לנשיא החדש, "ממחר יכהן השופט גרוניס כנשיא. מדובר בשופט מקצועי שמכיר את המערכת מקרוב. אין ספק בלבי, כי הוא יהיה נשיא שיתרום לפיתוח המערכת השיפוטית ועל שמירה על עצמאותה. אני פורשת ממערכת מצוינת שבה מכהנים שופטים מצוינים, חדורי תחושת שליחות".

ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיאה היוצאת: "עמדת בגאון בראש משמרתה של הרשות השופטת במדינת ישראל. זו הייתה תקופה לא פשוטה. מערכת המשפט ניצבה לא אחת תחת מתקפה, לא פעם כוונו החיצים ישירות אלייך. ההתקפות הללו לא צלחו", והוסיף, "כולנו מלאי הערכה לעבודה החשובה ולחשיבות של בית המשפט העליון ומערכת המשפט בדמוקרטיה בכלל ובישראל בפרט. חברה דמוקרטית חייבת לשמור על אותן חירויות וזכויות, שהן הכרחיות לקיומם של חיים חופשיים."

גם פרס בירך את בייניש והוסיף, "תקופת כהונתך הייתה אחת התקופות הקשות בתולדות בית המשפט העליון. גלים סוערים של התקפות, ביקורת קשה ויוזמות חקיקה בעייתיות, חתרו לטלטל את בית המשפט העליון, לפגוע במעמדו, להגבילו, להטיל עליו מורא ולהסיגו לאחור, את עמדת בפרץ, עשויה ללא חת, צעדת בעוז רוח, בתבונה ובנחישות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן