Skip to content

מתרחבות ההפגנות ברחבי הארץ במחאה כנגד מנדלבליט

ההפגנות התרחבו השבוע לערים נוספות ברחבי הארץ. המפגינים מוחים כנגד אוזלת היד והתמשכות החקירות הפליליות וההשהיות הרבות להן גרם היועה"מ במהלך החקירות. כמו כן קראו המפגינים למנדלבליט לפעול מידית בעקבות ההמלצה המשטרתית להעמיד לדין את שרה נתניהו בפרשית המעונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ההפגנה בפתח תקוה - צילום: רפי מיכאלי
ההפגנה בפתח תקוה - צילום: רפי מיכאלי

ההפגנות השבועיות כנגד מנדלבליט ונתניהו התרחבו במוצאי שבת האחרונה ובנוסף לערים באר שבע, נהריה ופתח תקוה הצטרפו במוצאי השבת מאות מפגינים בערים ירושלים, נתניה וחיפה. המפגינים קראו כמדי שבוע ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להתעשת, להפסיק "לשמור" על ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהורות על חקירה פלילית בפרשות השונות, או לחליפין, לסגור את התיקים הרבים ולהסביר לציבור מדוע נסגרו.
המפגינים דהיום  הם בני גילאים שונים ממגזרים שונים בציבור, והטענה כי מדובר בהפגנות אנשי שמאל, מתנפצת מול העובדה, שבקרב נושאי השלטים נמצאים גם חברי מרכז הליכוד. הקו המשמש כמכנה משותף לכולם, נמתח כחוט השני לאורך ציר ההפגנות הגאוגרפי,  החל בדרום וכלה בצפון: אנחנו לא מוכנים לקבל עוד  שחיתות שלטונית – ורואים בה סכנה קיומית.
בעוד שבתקופת המחאה החברתית בשנת 2011 שמשה חולצת 'העם דורש צדק חברתי', כיום חולצת 'ישעיהו' (הנביא ישעיהו – פרק א פסוק כא) על פסוקה הידוע: "איכה הייתה לזונה קריה נאמנה", לסמל בשלטון מושחת ובניסיון הממשל ושרי ממשלה על יועצה המשפטי להגן על הממשל וראש הממשלה.

הכיתוב על חולצות ישעיהו
הכיתוב על חולצות ישעיהו

  פתח תקווה

ההפגנה הגדולה נערכה צפוי בכיכר גורן שבפתח תקווה. שם קיימו המפגינים את ההפגנה ה 31 במספר, במהלך שבעת החודשים האחרונים. הפגנות, משכו את לב הציבור, כשהחלו עם קבוצת מפגינים ובתוכה אב בית ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי שלקח על עצמו  לדבריו: "להלחם בכל מחיר בשחיתות בני הזוג נתניהו". המפגינים דורשים מהיועה"מ להפסיק להשהות ולהגביל את ידי חוקרי להב 433 ולהורות למשטרה לעבור מ"בדיקה" לחקירה פלילית בה תמליץ המשטרה לפרקליטות המדינה אם להעמיד את מי מבני הזוג לדין או לא. התערבות המשטרה להגבלת ההפגנות בטענות של שמירת חופש הפרט מול חופש המחאה, הרחקתן למרחק של 300 מטר מבית היועה"מ ולאחר מכן למרחק בן 800 מטר, מעצר מפגינים שהעזו לכרוז במגפונים, ושיאם במעצר מפגין בודד שהעז לעמוד בפתח תקווה עם כרזת "ישעיהו", גררו את תשומת לב הציבור והתקשורת ורבים מהאזרחים שלא חלמו על מחאה ציבורית, יצאו להפגין.

אישי ציבור ומובילי דעה בהפגנות

מספר המפגינים במקום גדל מדי שבוע ובינהם גם אישי ציבור שונים כמו עו"ד אלעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, מוטי אשכנזי שיצא להפגין כנגד ראש הממשלה גולדה מאיר ז"ל, העיתונאים יגאל סרנה ודן מרגלית, וחברי כנסת שונים, בשבת הזו הצטרף גם העיתונאי  רביב דרוקר , חושף פרשת הצוללות, עם ילדיו, וכן העיתונאי נחום ברנע. גם ורד סוויד, יועצת נתניהו לשעבר לענייני מעמד האישה שפוטרה כך נטען, ביוזמת שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, הצטרפה למפגינים.
בין הדוברים השונים נאם הפעם תחקירן העיתון "גלובס", משה ליכטמן, שסיפר כיצד נתניהו כשר אוצר ניסה לעזור לעבריינים להבריח מכולה לארץ וכיצד רות דוד סגרה גם את התיק הזה, והוסיף ודיבר על 15 הבכירים במס ההכנסה שהתריעו על השחיתות, ועל העובדה כי שניים מהבכירים – עו"ד שוקי משעול והחוקר הבכיר רפי רותם – הואשמו בהפצת לשון הרע, שקרים, טיוח אמיתות ולקינוח "העלבת עובדי ציבור" .
אביטל, הסביר כי עובדי ציבור אינם מורשים לקחת אפילו מחשב טבלט לביתם שכן מדובר במתנה אסורה. ולעומת כל הללו עומדת העובדה המקוממת שמנדלבליט עדיין לא הגיש כתב אישום על קבלת מתנות בשיווי של מאות אלפי שקלים לראש הממשלה ולרעייתו, על אף אף שפרקליטו של נתניהו הודה כי מרשו קיבל מתנות. לעל כך הקריאות "נתניהו – מעשיהו".

   נתניה

כשלושים מפגינים הגיעו במוצאי השבת  לקניון עיר ימים שבדרום העיר. המפגינים נשאו שלטים שקראו בין השאר "דיי לשחיתות". זו ההפגנה הראשונה בנתניה, והמפגינים פנו לציבור המבקרים בקניון להצטרף אליהם למחאה.

צילום: גלעד
צילום: גלעד

   חיפה

גם בחיפה נערכה הפגנה ראשונה מסוגה בת כמה עשרות משתתפות ומשתתפים אשר הבטיחו כי כוחם יעלה במוצאי שבת הבאה.
                                                               נהרייה

בנהריה התקיימה מזה השבוע השלישי הפגנה בכניסה לעיר, בסמוך לתותח המוצב במקום. כשלושים מוחים כרזו במגפון וקראו לציבור להזדהות בצפירה ואכן מכוניות רבות צפרו בתגובה. חבר הכנסת דב חנין שהיה באזור הגיע לתמוך ולחזק את ידי המפגינים. השבוע, כמות המפגינים צמחה מזו שהיתה בשבוע שעבר. ההפגנה התמקדה הפעם בפרשת הצוללות ובהחלטת מנדלבליט כי נתניהו אינו חשוד בפרשת הצוללות ולכן, לא ייחקר. היעוץ המשפטי לממשלה הסביר את החלטתו התמוהה, בלשון המעטה, בכך כי נתניהו לא ידע את שהתרחש סביבו על ידי אנשים המקורבים בדרגה ראשונה ושנייה וכל ששמע ונחשף לפרשה הגיע מפרסומים בתקשורת.

צילום: טלי עוז אלבו
צילום: טלי עוז אלבו
צילום: נרקיס רגב גביש
צילום: נרקיס רגב גביש


   ירושלים

כ-45 איש ואישה התקבצו בככר פריז שבעיר וקראו למנדלבליט להפסיק לתפקד כיועץ למשפחת נתניהו. "מנדלבליט היועץ המשפחתי" ו "דיי לסתימת הפה", קראו המוחים, חלקם חובשי מסכת  היועה"מ כשיד סוכרת את פיו.

  תל אביב

כ-45 מפגינים ובתוכם חוקר מס הכנסה לשעבר, רפי רותם, קראו למנדלבליט לפעול מיד בפרשות נתניהו ורשות המיסים. "אני לא רוצה לחיות יותר בתוך מדינה ה שנבחריה מושחתים", אמר אור ברוך (24), תושב תל אביב המפגין בכיכר רבין בעיר באופן קבוע.  אני וחבריי נמשיך להפגין על שיוחלט סוף סוף על מיגור השחיתות", אמר.

רפי רותם. צילום: רון ברוך
רפי רותם בכיכר רבין. צילום:אור ברוך

   באר שבע

בבאר שבע הפגינו מעל ל-70 מוחים בקרבת הגרנד קניון להשתאות העוברים והשבים. המפגינים, חגגו במקום את יום הולדתו ה-39 של מני נפתלי, ואחלו לו שיזכה יחד עימם לראות את רעיית ראש הממשלה וראש הממשלה כאחד, עומדים לדין על פרשיות בית ראש הממשלה, פרשת המתנות ועוד.

עוגת יום הולדת למני נפתלי. צילום: תמיר חג'ג'
עוגת יום הולדת למני נפתלי (צילום: תמיר חג'ג')

 

  מחאת "שוברים שתיקה"

בשבת אחר הצהרים, סמוך לשעה 17:00, נערכה הפגנה נוספת בתל אביב במתחם שרונה שברחוב קפלן, ובה אנשי הארגון "שוברים שתיקה", החליטו על מחאת "מראה שחורה – עדויות לוחמים מהשטחים".
במקום התקבצו לוחמי צה"ל לשעבר, אליהם הצטרפו אנשי ציבור, שעמדו והקריאו במשך 5 שעות קטעים מסמרי שיער מתוך מאות עדויות לוחמות ולוחמים. המוחים הודיעו כי ימשיכו כך כל חודש יולי. שני פעילי ימין שהגיעו למקום, כרזו קריאות נגד באמצעות מגפון, לא יצרו את הפרובוקציה שציפו לה, שכן המשטרה שנכחה במקום לא התערבה בנעשה.

שוברים שתיקה. צילום: ציפי מנשה
שוברים שתיקה. צילום: ציפי מנשה
2 מפגינים נגד שוברים שתיקה.צילום: ציפי מנשה
2 מפגינים נגד שוברים שתיקה.צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן