Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 07 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה יוזמה במזרח ירושלים: מפלגה פלסטינית שתרוץ בבחירות לעירייה (פוליטי) * עמיר פרץ יכנס הבוקר מסיבת עיתונאים ; הערכה: הרצוג ומרגלית צפויים להביע בו תמיכה (פוליטי) * היום דיון באונסק"ו על בקשת הרש"פ להכריז על חברון כאתר מורשת פלסטיני (מדיני) * גורם בבית הלבן: בנייה בלתי מרוסנת אינה מסייעת לשלום (מדיני) * שר החוץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

יוזמה במזרח ירושלים: מפלגה פלסטינית שתרוץ בבחירות לעירייה (פוליטי) * עמיר פרץ יכנס הבוקר מסיבת עיתונאים ; הערכה: הרצוג ומרגלית צפויים להביע בו תמיכה (פוליטי) * היום דיון באונסק"ו על בקשת הרש"פ להכריז על חברון כאתר מורשת פלסטיני (מדיני) * גורם בבית הלבן: בנייה בלתי מרוסנת אינה מסייעת לשלום (מדיני) * שר החוץ ההולנדי: נמשיך לממן פרויקטים הומניטאריים בשטח C גם בלי היתר ישראלי (מדיני) * תאונה קטלנית בירושלים: בן 15 נהרג ושלושה נפצעו בתאונה במנהרת הארזים בירושלים (חדשות) * סערה בעולם ההלכה: הדיינים שיזמו את הגט המזויף בצפת עיוותו בפסקם את המציאות ואת הציטוטים מספרי הפוסקים (חרדים)

חדשות

תאונה קטלנית בירושלים: בן 15 נהרג ושלושה נפצעו בתאונה במנהרת הארזים בירושלים * רכב התנגש במעקה בטיחות סמוך למנהרת הארזים והתהפך. מותו של הנער נקבע במקום לאחר נסיונות החייאה, נהג הרכב כבן 41 פונה במצב קשה ושני נוסעים נוספים כבני 70 נפצעו בינוני * זה ההרוג ה- 200 בכבישי ישראל מתחילת השנה

אלימות המשטרה: הוגש כתב אישום נגד קצין בילוש במשטרת ירושלים לאחר שתקף באלימות בני ישיבה * עניינם של שוטרים נוספים שהיו עדים לאירוע ולא מנעו את התקיפה יועבר לבחינת מחלקת משמעת

המדינה פועלת למנוע קשרים זוגיים בין עובדים זרים * לאחרונה הגבירה רשות האוכלוסין את הלחץ על עובדי סיעוד לדווח על קשרים זוגיים, בדרישה שאחד מבני הזוג יעזוב את ישראל כתנאי להארכת אשרת העבודה של האחר. עובדות הרות ספגו איומים כדי שיחשפו את זהות האב *  (מרשות האוכלוסין נמסר: "מאז ומתמיד מדיניות הרשות, שאינה מוסתרת, היתה כי בני זוג אינם יכולים לעבוד יחד בישראל במטרה למנוע השתקעות בישראל. עובדים המגיעים לעבוד בישראל מודעים לכך היטב. אנו פועלים בדרכים הסבירות לוודא כי מדיניות זו מיושמת, מבלי לפגוע בפרטיות בני הזוג". (הארץ)

פוליטי

הקמת מפלגה פלסטינית שתרוץ בבחירות לעירייה מעוררת מחלוקת בין תושבי מזרח ירושלים * באופן מסורתי תושבי מזרח העיר הפלסטינים לא משתתפים בבחירות לראשות העיר. יוזמה של מורה ממזרח ירושלים עשויה לשנות את התמונה (הארץ)

הפריימריז לראשות העבודה: סקר "מעריב-סופהשבוע": גבאי לוקח קולות מהליכוד; פרץ מלפיד, מכחלון וממרצ * מהנתונים עולה על כמעט שוויון בין המועמדים לראשות העבודה. במידת הכשירות לראשות הממשלה הם זכו לתוצאה נמוכה בהרבה מנתניהו ולפיד (מעריב)

– יו"ר קק"ל דני עטר הודיע על תמיכה במועמדותו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה

– עמיר פרץ יכנס הבוקר מסיבת עיתונאים, הערכה: הרצוג ומרגלית צפויים להביע בו תמיכה

בטחוני

השיחות עם ארה"ב על אזורי חיץ בסוריה: ישראל מסתייגת מפיקוח של הצבא הרוסי * ישראל מתנגדת למעורבות טהראן ואנקרה בקביעת אופי אזורי החיץ ומעוניינת שהם ישמשו כדי להרחיק את איראן וחיזבאללה מהגבול. בנוסף, היא לא רוצה לקחת תפקיד פעיל באזורי החיץ (הארץ)

מדיני

אונסק"ו תצביע היום על בקשת הרש"פ להכריז על חברון כאתר מורשת פלסטיני * ראש עריית חברון אמר כי "נעשה הכל כדי שמערת המכפלה תישאר מסגד, למתפללים מוסלמים בלבד" * בישראל מנסים למנוע את ההחלטה בעזרת שגרירת ארה"ב באו"ם

הבית הלבן על אישור תוכניות הבנייה בירושלים: בנייה בלתי-מרוסנת אינה מסייעת לשלום * גורם בבית הלבן אמר ל״הארץ״ כי טראמפ נותר מחויב להשגת הסכם וחזר על עמדת הנשיא בנוגע להתנחלויות. במשרד החוץ האמריקאי לא הבהירו אם הממשל מבדיל בין בנייה בהתנחלויות לבנייה במזרח ירושלים (הארץ)

שר החוץ ההולנדי: נמשיך לממן פרויקטים הומניטאריים בשטח C גם בלי היתר ישראלי * בקט קונדרס אמר את הדברים אחרי החרמת מערכות סולאריות שמימנה הולנד, ובתגובה לכך שישראל אינה נותנת היתרים לפרויקטים של ארגונים זרים בגדה (הארץ)

חוץ

מפציצים אמריקנים טסו בשטח מחלוקת בים סין הדרומי

דיווח: האקרים תקפו מתקני גרעין בארה"ב (חדשות2)

מזכ"ל האו"ם: השיחות על איחוד קפריסין הסתיימו ללא הבנות

המשבר במפרץ: מדינות ערב מחריפות הצעדים נגד קטאר – "בקרוב ננקוט בצעדים חדשים" * בעקבות סירובה של הנסיכות להיענות לרשימת הדרישות שהוצגו לה, אמרו ארבע המדינות המחרימות אותה כי זאת הוכחה לקשרים שלה לארגוני טרור.

– שר ההגנה האמריקני שוחח עם מקבילו הקטארי על הורדת המתיחות במפרץ

– מזכיר המדינה האמריקני יבקר בכווית ביום שני הבא במאמץ לפתור המשבר במפרץ

ארה"ב: 3 פצועים כשנוסע ניסה להיכנס לתא הטייס בטיסה של חברת דלתא בסיאטל

סוריה: הארגון הסורי לזכויות אדם: 224 אזרחים נהרגו בתקיפות הקואליציה בא-רקה

קנדה: אסיר לשעבר בכלא גואנטנמו יפוצה במיליוני דולרים

פרסום ושיווק

הצעת חוק: להסיר את שלטי הפרסום מנתיבי איילון‎ * לדברי יוזמי החוק, מחקר מקיף הוכיח כי הצבת השלטים מחדש באיילון גרמה לעלייה של 40%-50% במספר התאונות והנפגעים * ההצעה, אם תאושר, תגרום לחברות שילוט החוצות הפסד המוערך במיליוני שקלים (גלובס)

כלכלה

חברת מיקרוסופט הודיעה אמש כי בכוונתה לבצע פיטורים של 10% מכוח המכירה של החברה, המונה כ-50,000 אנשי מכירות. (bizportal)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן