Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 09 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

  כותרות המהדורה דיווח: ישראל וחמאס במגעים לעסקת חילופי שבויים (בטחוני) * דוח מודיעין גרמני קובע: האיראנים ממשיכים להצטייד בנשק ובטכנולוגיה גרעינית (בטחוני) * נציגי ארה"ב וקנדה באונסק"ו מחו בתקיפות נד החלטת אונסק"ו (מדיני) * טראמפ ופוטין סיכמו על הפסקת אש מוגבלת בדרום מערב סוריה (חוץ) * עיראק: הסוף לח'ליפות: הצבא העיראקי צפוי להודיע על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

דיווח: ישראל וחמאס במגעים לעסקת חילופי שבויים (בטחוני) * דוח מודיעין גרמני קובע: האיראנים ממשיכים להצטייד בנשק ובטכנולוגיה גרעינית (בטחוני) * נציגי ארה"ב וקנדה באונסק"ו מחו בתקיפות נד החלטת אונסק"ו (מדיני) * טראמפ ופוטין סיכמו על הפסקת אש מוגבלת בדרום מערב סוריה (חוץ) * עיראק: הסוף לח'ליפות: הצבא העיראקי צפוי להודיע על שחרורה של מוסול ; החיילים החלו בחגיגות ; דאעש: "נילחם עד המוות" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

 היום: לרוב בהיר. צפויה עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. צפויה הכבדה בעומסי החום. הלילה: מעונן חלקית
שני: בהיר. חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. צפויה הכבדה נוספת בעומסי החום.
שלישי: חם מהרגיל עד שרבי בכל אזורי הארץ. הביל במישור החוף. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו בכל אזורי הארץ.
רביעי: תחול ירידה קלה בטמפרטורות והקלת מה בעומסי החום, אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עדיין ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב אזורי הארץ.

חדשות

מעל 1500 מוחים הפגינו אמש בפתח תקווה כנגד מנדלבליט וחקירות נתניהו. אליהם התווספו מאות מוחים ברחבי המדינה (מגפון ניוז)
חטיפת ילדי תימן: החוקר עמי חובב: "שני רופאים אמרו לי שמשרד הבריאות עודד אותם לעשות ניתוחים, כדי לגלות אילו מחלות הגיעו עם הילדים מתימן" ; "ילדי תימן, זה היה משהו מיוחד. לא היה להם מחלות לב למשל, עניין אותם לדעת למה" (הפלס)
ישראל קוראת להונגריה להסיר קמפיין נגד איל הון יהודי: "זורע שנאה ופחד" * לקראת ביקור נתניהו במדינה, פרסם השגריר בבודפשט הודעה חריגה לפיה קמפיין הבחירות של אורבן נגד המיליארדר סורוס "מעורר זכרונות עצובים מההיסטוריה" * ממשלת הונגריה: פועלים נגד מי שמהווה סכנה לביטחון הלאומי (הארץ)
פיצוץ חזק נשמע אמש בבאר שבע, מחצר בית שלפי דיווחי השכנים יש בו משחקי מזל. במקום לא היו נפגעים *  תושבים מפוחדים אמרו ל-360 שבמקום פועלים עבריינים כבר שנים והמשטרה אינה פועלת מחצר בית ברחוב יציאת אירופה בבאר שבע נשמע פיצוץ חזק *  לא היו נפגעים באירוע, וככל הנראה הרקע פלילי * מן המשטרה נמסר ששוטרי סיור הגיעו למקום בעקבות הדיווחים, וכי נסיבות האירוע נחקרות * לטענת התושבים ברחוב מדובר בדירה של עבריינים שמתנהלים בה משחקי מזל, ומספרים על פשיעה שנמשכת כבר שש שנים ברחוב, שמתגוררים בו ילדים קטנים רבים
שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל תפסו נשק מסוג קרל גוסטב, שעל פי החשד היה מיועד למכירה בג'לג'וליה * במסגרת הפעילות נעצר חשוד תושב קרית אונו בן 30 * מידע שהתקבל אמש (שבת) בגין רכב אשר הוביל אמצעי לחימה למועצה המקומית ג'לג'וליה, הביא לפעילות מבצעית מהירה ונחושה של שוטרי ובלשי משמר הגבול שהצליחו לאתר את הרכב החשוד בכניסה לג'לג'וליה מכיוון כביש 444 ולהביא לעצירתו * בחיפוש ברכב נתפס נשק מסוג קרל גוסטב שעל פי החשד היה מיועד למכירה. ברכב נהג חשוד, בשנות ה-30 לחייו, תושב קרית אונו אשר הועבר יחד עם הממצאים לחקריה של משמר הגבול. כמו כן הרכב הוחרם *  היום בבוקר החשוד יובא להארכת מעצר
פוליטי

"חוק ירושלים" יעלה היום להצבעה בוועדת השרים
יעלון: מוכן לחיבורים פוליטיים, אך לא אהיה מספר 2 של לפיד
הפריימריז לראשות העבודה: ח"כ כבל הודיע על תמיכתו בגבאי לראשות העבודה, שפיר צפויה להצטרף אליו * חברי הכנסת יחימוביץ ובהלול וראש הממשלה לשעבר ברק הודיעו מוקדם יותר כי הם תומכים בגבאי. יו"ר המפלגה המודח הרצוג וח"כ מרגלית הודיעו על תמיכה בעמיר פרץ (הארץ)
– יומיים לפני הסיבוב השני והמכריע בקרב על מפלגת העבודה, עמיר פרץ ואבי גבאי בעימות תקשורתי. * גבאי לפרץ: רק 6% חושבים שאתה מתאים להיות רה"מ; פרץ לגבאי: אתה יהיר * פרץ לגבאי: הציבור נותן בי אמון יותר משהוא נותן בך – קצת צניעות לא תזיק לך. גבאי לפרץ: הפסדת לאולמרט, תפסיד גם ללפיד * פרץ התחייב: "אנצח ונעלה השבוע ל-22 מנדטים, אתה מטעה". גבאי השיב: "אני לא עזבתי את המפלגה" * במהלך העימות הותקל אבי גבאי בקטע מריאיון בו הביע תמיכה בכניסה לממשלה אם בנט ייצא ממנה. גבאי הבהיר באולפן: "אני מתנגד להצטרפות לממשלת נתניהו, נקודה"
בטחוני

משפחה שנכנסה בשוגג לשטח פלסטיני הוחזרה לישראל
דוח מודיעין גרמני קובע: האיראנים ממשיכים להצטייד בנשק ובטכנולוגיה גרעינית * עוד עולה מהמסמך כי ברפובליקה האסלאמית מרגלים אחר מוסדות יהודיים וישראליים וכי ממשיכים במאמצים לבצע רכישות, למרות האמברגו (מעריב)
דיווח: ישראל וחמאס במגעים לעסקת חילופי שבויים * משלחת חמאס בקהיר מנהלת את המגעים בתיווך מצרי * ע"פ הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" השלב הראשון בעסקת השבויים צפוי לצאת לפועל תוך שלושה חודשים, כשבמהלכו ישוחררו מחבלים מעסקת שליט שנאסרו מחדש, בתמורה למידע על הנעדרים הישראליים בעזה * המקורות הודו כי בישראל עדיין מהססים, שכן המחיר הנדרש נחשב לגבוה.
– גורמים בעסקת השבויים בין ישראל לחמאס: המו"מ לא קרוב להסכמות
– מקורות פלסטינים: "המפגש האחרון בין הצדדים הסתיים ללא תוצאות" ; לא נקבע מועד לפגישה נוספת
– משפחות החטופים: "לא עודכנו מגורמים רשמיים, אסור ליפול למלכודת החמאס"

– לשכת ראש הממשלה:  " "כל הפרסומים באחריות התקשורת בלבד"
מדיני

בעקבות החלטת אונסק"ו: ישראל תקצץ מיליון דולר מהאו"ם לטובת מוזיאון יהודי בחברון * ראש הממשלה החליט לקצץ את כספי החברות של ישראל באו"ם בעקבות ההכרזה על מערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני: "החלטת אונסק"ו – הזויה"
נציגי ארה"ב וקנדה באונסק"ו מחו בתקיפות על ההחלטה להכריז "באופן דחוף" על חברון ומערת המכפלה כאתרי מורשת עולמית בשטח פלסטיני. * קנדה: "קנדה מאוכזבת מהמשך הפוליטיזציה, זה לא מקדם את השלום" * הנציג האמריקני: "ההחלטה מכתימה את הגוף הזה"
חוץ

קטאר: מתנגדים לטרור באופן עקבי ומגנים אותודובר נשיא מקסיקו: נושא החומה לא עלה בפגישה עם טראמפ
קרס המשא ומתן לאיחוד קפריסין בתיווך האו"ם * התקווה לפתרון סכסוך בן 43 שנים נמוגה: טורקיה התעקשה לשמור על זכותה להתערב צבאית במדינה בניגוד לעמדת הקפריסאים היוונים. כעת ישנו חשש שאנקרה תנסה לספח את צפון האי (הארץ)
ארדואן: טורקיה תגיב לכל איום על הביטחון הלאומי שלה
מרקל: "השגנו התקדמות איטית מאוד במשא ומתן לסיום הלחימה במזרח אוקראינה"
פסגת ה-G20: הסכמה פושרת בנושא הסחר, אי-הסכמה בנושא האקלים * עשרים המדינות המשתתפות בוועידה הסכימו להילחם בפרוטקציוניזם, וגם לפעול בנושא עודף התפוקה של הפלדה. ארה"ב נותרה בודדה בעמדתה בנושא האקלים, שעה שמנהיגי 19 המדינות האחרות הבהירו כי הסכם פריז ההיסטורי הוא בלתי הפיך וייושם בהקדם (בלומברג)
– בשולי ועידת ה-G20 נפגשו לראשונה נשיאי המעצמות טראמפ ופוטין. "לכבוד הוא לי להיות איתך" אמר טראמפ לפוטין שהשיב "נעים מאוד להכיר אותך," ולאחר מכן הם נפגשו באופן פרטי לפגישה ארכה יותר משעתיים, זמן רב יותר מהצפוי * סיכמו על הפסקת אש בסוריה (ראה 'סוריה')
– פוטין למנהיגי ה-G20: "אין הוכחות להתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב", "מאמין שטראמפ שוכנע שלא התערבנו" * שר החוץ של רוסיה: טראמפ קיבל את הכחשת פוטין כי מוסקבה לא התערבה בבחירות * שר החוץ האמריקני: "טראמפ לא קיבל גרסת פוטין לפיה רוסיה לא התערבה בבחירות", "טראמפ שמע את גרסתו של פוטין, זה הכל"
איטליה: 8 בני אדם נהרגו קריסת בניין סמוך לנאפולי
אל סלבדור: לפחות 2 הרוגים ו-22 פצועים בשריפה בבניין משרד האוצר
ארה"ב: בית דין לערעורים דחה את עתירת הוואי נגד איסור הכניסה למוסלמים
– הוואי הגישה בשנית תביעה נגד צו ההגירה של טראמפ  * טענת הוואי כי יש להרחיב את ההגדרה "קשרים מוכחים" שקבע בית המשפט העליון (twoday)
– דיווח: בנו וחתנו של טראמפ נפגשו עם מקורב לקרמלין בזמן הבחירות * לפי ה'ניו יורק טיימס', השניים אישרו כי השתתפו בפגישה. * זו הפעם הראשונה שמתקבל אישור על קיום פגישה בין אזרח רוסיה לאנשי המעגל הפנימי של טראמפ בזמן הבחירות. * טראמפ הבן: הפגישה לא עסקה בקמפיין הבחירות
– סוכן CIA הואשם בריגול לטובת סין ; נאשם במכירת מסמכים מסווגים לסין
– מעבר לתחזיות: דו"ח התעסוקה בארה"ב מציג תוספת של 222 אלף משרות ביוני * שיעור האבטלה רשם עליה קלה ל-4.4% * השכר הממוצע עלה ב2.5% לעומת שנה שעברה
הודו: שבעה בני אדם נהרגו בחילופי אש בחבל קשמיר
ונצואלה: מנהיג האופוזיציה שוחרר למעצר בית * הנשיא במסר פייסני לאופוזיציה בירך על שחרורו
מצרים: עלה ל-26 מניין החיילים ההרוגים בפיגוע בסיני * דעא"ש נטל אחריות על הפיגוע * חמאס גינה את הפיגוע: "פעולת טרור פחדנית" * עזה: הוקמה סוכת אבלים לכבוד החיילים המצריים שנהרגו אתמול בסיני * כוחות הביטחון חיסלו 14 חמושים שהיו מעורבים בפיגוע
– לפחות שני שוטרים מצרים נהרגו בפיצוץ בסיני * עוד תשעה שוטרים נפצעו בפיצוץ שכוון לרכב משוריין באל-עריש שצפון חצי האיסוריה: טראמפ ופוטין סיכמו על הפסקת אש מוגבלת בדרום מערב סוריה, במהלך פגישתם בשולי ועידת ה-G20.
* המחלוקת העיקרית שנותרה בין הצדדים נוגעת לשאלה איזה כוח יפקח על אזורים אלה * הפסקת האש צפויה להיכנס לתוקף ביום ראשון בצהריים ותכלול את מחוזות דרעא, קוניטרה וסוידא, ועל פי בכירים אמריקאים, ישראל וירדן היו מעורבות בגיבוש ההסכמות * השניים "דנו באפשרות ליצור אזורי חיץ בחלקים נוספים של סוריה"
עיראק: הסוף לח'ליפות: הצבא העיראקי צפוי להודיע על שחרורה של מוסול ; החיילים החלו בחגיגות ; דאעש: "נילחם עד המוות" * תשעה חודשים אחרי תחילת המבצע לשחרור בירת ארגון המדינה האסלאמית בעיראק, הכוחות הנאמנים לשלטון בבגדאד על סף ניצחון במערכה הארוכה * דובר מטעם הצבא מסר כי קווי ההגנה של הג׳יהאדיסטים קורסים. * הצבא העיראקי הודיע שהוא נמצא ב"מטרים האחרונים" לפני שחרור העיר, והחיילים לא מחכים להכרזה רשמית וחוגגים ברחובות.
קוריאה: מסר לקים: מפציצים אמריקנים בגבול והכנות לניסוי במערכת נגד טילים * שני מפציצים אמריקנים השתתפו בתרגיל יחד עם מטוסי קרב של דרום קוריאה ויפן בקרבת הגבול עם צפון קוריאה בצל שיגור הטיל הבליסטי האחרון שביצע המשטר בפיונגיאנג  * במקביל, צפויה ארה"ב לערוך בימים הקרובים ניסוי במערכת THAAD ליירוט טילים באלסקה.
– ראש ממשלת סין: "יש לנקוט במאמצים נוספים בניהול המשבר בחצי האי הקוריאני"
– ארה"ב מחפשת כספים הקשורים לצפון קוריאה משמונה בנקים גדולים * הרשויות בארה"ב ניסו לתפוס מיליוני דולרים, הקשורים למספר חברות העוסקות בצפון קוריאה, כולל צבא המדינה, משמונה בנקים בינלאומיים גדולים, כך על פי דיווחי בית המשפט שפורסמו ביום חמישי. (רויטרס)
רוסיה: מנהיג האופוזיציה ומתנגדו של פוטין שוחרר ממעצר לאחר 25 ימים
בריאות

צרפת צפויה להפוך לאחד המדינות היקרות באירופה למעשנים * ע"פ הודעת שר הבריאות מחירי הסיגריות יעלו ל 10 יורו (11.35 $) לחבילה בתוך שלוש שנים (רויטרס)
קבוצת תרופה גנרית תובעת לבטל חוק המונע הפקעת מחירים במרילנד * קבוצת הסחר העיקרית בארה"ב עבור חברות תרופות הגנריות הגישה תביעה ביום חמישי בניסיון לחסום חוק שהתקבל במרילנד המאפשר לתובע הכללי של המדינה לתבוע יצרני תרופות גנריות כי להעלות מחירים בצורה חדה (רויטרס)
התפרצות של זיהומי חיידק קטלניים בוושינגטון, 3 נהרגו * חמישה אנשים סבלו ממחלת hantavirus נדירה, שנולדה במכרסמים, במדינת וושינגטון מאז פברואר, שלושה מהם מתו * מדובר בהתפרצות החמורה ביותר של המחלה במדינה לפחות 18 שנים (רויטרס)
תחבורה

בקרוב בכבישים: מכוניות עם לוחיות רישוי בעלות 8 ספרות * החלה הנפקת לוחיות בעלות 8 ספרות במכוניות חדשות שעולות על כבישי הארץ. * השינוי נובע מריבוי מכוניות חדשות, שצמצם את היצע המספרים הזמינים.
היום תעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק חדשה שמטרתה קידום רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה. בין הפתרונות הקמת רשת שבילי אופניים כחלק מתוכניות המתאר החדשות, העלאת אופניים לאוטובוסים ללא תוספת תשלום, חיוב בנייני משרדים בהתקנת חניות לאופניים ומקלחות לרוכבים. תמריצים לעובדים שיגיעו באופניים ולמעסיקים שיעודדו זאת. * הצעת החוק היא יוזמה של עמותת "ישראל בשביל אופניים" וחתומים עליה 61 חברי כנסת מכל סיעות הבית. (גלובס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן