Skip to content

ח"כ חזן זועם: " חלקים מהפרקליטות צריכים להיות מאחורי סורג ובריח"

חבר הכנסת הגיב על קבלת בית המשפט חלקית את ערעור המדינה על פסק הדין הקל יחסית שהוטל על חזן בדצמבר 2016, עת נהג במהירות מופרזת לאילת. חזן טוען כי מדובר ברדיפה וטוען כי " הסירחון בפרקליטות מגיע הרבה יותר גבוה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השתמשו בשמי… מדובר ברדיפה, ופעם אחר פעם רואים את ההתנכלות "חלקים מהפרקליטות צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. אני פונה למפכ"ל וליועמ"ש – תעשו בדק בית. אני פונה לפחדן – שיפסיקו להסתתר. אני לא אתן לכם לסתום את פי הציבור. הציבור מאבד את האימון במערכות. אני לא צריך להזכיר מה עברתי בשנתיים האחרונות. הסירחון בפרקליטות מגיע הרבה יותר גבוה. די לרדיפה הגיב הבוקר (ראשון) חבר הכנסת אורן חזן לפסק דין בית המשפט המחוזי בבאר שבע בשבתו כערכאת ערעור, על ערעור המדינה על קולת העונש שניתן לח"כ חזן.

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה והחמיר את העונש שהוטל על חבר כנסת אורן חזן בבית המשפט לתעבורה, וגזר עליו 4 חודשי פסילה, מהם חודש פסילה בפועל, שירוצה בחופף לתקופת הפסילה המינהלית שהוטלה עליו, וכן 3 חודשי פסילה על תנאי למשך שנתיים.

חזן הבוקר ( צילום מסך)
חזן הבוקר ( צילום מסך)

כזכור, בדצמבר 2016 נתפס ח"כ חזן כשהוא נוהג בכביש 90 בדרכו לאילת במהירות של 142  קמ"ש, כשהמהירות המותרת בכביש זה הינה 90 קמ"ש. בית המשפט לתעבורה באילת התחשב בעונש הפסילה המינהלית בת 30 יום שהוטלה על ח"כ חזן על ידי המשטרה והסתפק בהטלת קנס סך 1500 ₪ בלבד ללא הטלת עונש נוסף של פסילה בפועל או פסילה על תנאי.

המדינה ערערה על קולת העונש בהתחשב בחריגה ממהירות הנסיעה המותרת ובכך שמדובר בכביש 90, הגובה קורבנות בתדירות גבוהה, וכן בשים לב לעברו התעבורתי של ח"כ חזן, הכולל 10 הרשעות קודמות, 5 מהן בגין עבירות מהירות.

בדיון בערעור שהתקיים היום הציגה המדינה פסקי דין בהם הוטלו עונשי פסילה הנעים בין 3 ל-6 חודשים בפועל, אך הבהירה שהיא אינה דורשת להטיל על חזן עונש חמור ממה שדרשה המשטרה בביהמ"ש לתעבורה.

בפסק הדין, ציין בית המשפט כי המהירות בה נהג חזן הינה חריגה ומסוכנת, וקבע כי אכן יש מקום להטלת עונשי פסילה ממשיים כפי שנפסק לא אחת. בהתאם לזאת, הוא קיבל את ערעור המדינה, תוך שהוא מבהיר כי אין דרכה של ערכאת הערעור למצות את הדין, והטיל על ח"כ חזן – בנוסף לקנס שקיבל בביהמ"ש לתעבורה – 4 חודשי פסילת רישיון נהיגה – מהם חודש אחד בפועל, בחופף לתקופת הפסילה המינהלית שהוטלה עליו, ובנוסף 3 חודשי פסילה מותנים למשך חודשיים ימים.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: "אף אם מבחינה מעשית לא יידרש ח"כ חזן לרצות עונש פסילה נוסף, שכן סיים לרצות את הפסילה המינהלית, הרי שמפסק הדין עולה מסר ברור וחשוב, ולפיו יש להחמיר עם מי שנוהג במהירות חריגה והוא בעל עבר תעבורתי, בלא כל קשר לזהות הנאשם, ולהטיל עליו עונשי פסילה מוחשיים בדמות פסילה בפועל ופסילה על תנאי ואין מקום להסתפק רק בקנס כספי"

"שוב ניצחנו", אמר ח"כ אורן חזן בעקבות החלטת בית המשפט. "בית המשפט נצמד לעקרונות הצדק והשופטת דחה את הערעור. הגיע הזמן שינקו את כל חורשי הרעה בפרקליטות". חזן האשים כי בחרו לתקוף אותו בצורה לא מידתית רק כי מדובר בו. "אין על מה להביא כותרות אז השתמשו בשמי. מדובר ברדיפה, ופעם אחר פעם רואים את ההתנכלות".
"חלקים מהפרקליטות צריכים להיות מאחורי סורג ובריח. אני פונה למפכ"ל וליועמ"ש – תעשו בדק בית. אני פונה לפחדן – שיפסיקו להסתתר. אני לא אתן לכם לסתום את פי הציבור. הציבור מאבד את האימון במערכות. אני לא צריך להזכיר מה עברתי בשנתיים האחרונות. הסירחון בפרקליטות מגיע הרבה יותר גבוה. די לרדיפה", הוסיף חזן.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן